Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, för att rädda sig själva gör nog de flesta det, oavsett roll. Varför skulle man inte vilja rädda sig själv bara för att man är ond?
Jo det är klart man kan vilja? Dock brukar röständringar skärskådas och det är väl få onda som vill hamna under lupp?

Fast första dagen kan det ju vara lite High Chaparrall över det mesta.

Jo det är klart man kan vilja? Dock brukar röständringar skärskådas och det är väl få onda som vill hamna under lupp?

Fast första dagen kan det ju vara lite High Chaparrall över det mesta.
Fast hellre hamna under lupp än att åka ut? Just en röständring för att rädda sig själv tycker nog inte jag säger något om personens roll.

Det spelar väl inte så stor roll om man är ond eller god när det gäller att rädda sig själv. Jag hade också räddat mig själv.

Och självklart @Snurrfian ska du ha koll på mig och Klara, men även alla andra!
Det jag inte förstår där är att hon/vi/jag skulle ha röstat på Cirkus för att Paddington skulle kunna rädda sig själv?

Då skulle ju hela lyan outa sig, och det är ju lite korkat.

Hm faller inte hela historian nu? :D Vem ska de köpta kuskarna nu försöka få i mål? :D
Men det var intressant att Cirkus var så på, och att det ramlade in röster på slutet, inte för att godförklara @Paddington men att ändra sin röst för att rädda sig själv skulle jag kunna göra själv, då är det intressantare med de röster som ramlar in på slutet, Matmissbrukaren och Klara ska jag kika närmare på.

varför just Matmissbrukaren och Klara? Varför inte Bumpo som lade en väldigt sen röst på Habina?
Hade jag inte ändrat min röst hade det blivit "oavgjort" mellan Habina, Cirkus och mig. Tror inte Bumpo hann registrera min röständring innan hon lade sin röst.

LL är virrig!

Nej, jag har inte tagit livet av fel spelare (tror jag). Men jag har gett alla konversationer samma namn (Circus Maximus - Ulvspel). Detta innebär att jag nu inte vågar skicka PM av rädsla för att svara på fel! Been there, done that... som t ex @cirkus och @Niyama vet:cool:. Var lite jobbigt att göra det som ulv, men som LL är... värre.

Således, ni som har roller som involverar PM, kan ni vara snälla att starta en ny konversation med mig och involvera de spelare som ska vara involverade och namnge konversationen med korrekt rollnamn? T ex "Tvillingar", "Siare", "Spökväckare" etc.

Då blir er förvirrade LL sååååå glad!

Beträffande storyn som @Snurrfian hade fräckheten att påstå att den spricker (glöm inte at jag är Morta och kan klippa din livstråd i ett nafs med min stora sax:devil:) så har väl kejsaren fler hästar? Vi snackar om kapplöpningar med fyrspann, mina vänner! Även om Incitatus nu badar i svavelkällorna uppe i bergen (37-gradigt vatten direkt ur bergen, rekommenderas!) så har ersättaren tagits fram och kapplöpningarna fortsätter!

LL är virrig!

Nej, jag har inte tagit livet av fel spelare (tror jag). Men jag har gett alla konversationer samma namn (Circus Maximus - Ulvspel). Detta innebär att jag nu inte vågar skicka PM av rädsla för att svara på fel! Been there, done that... som t ex @cirkus och @Niyama vet:cool:. Var lite jobbigt att göra det som ulv, men som LL är... värre.

Således, ni som har roller som involverar PM, kan ni vara snälla att starta en ny konversation med mig och involvera de spelare som ska vara involverade och namnge konversationen med korrekt rollnamn? T ex "Tvillingar", "Siare", "Spökväckare" etc.

Då blir er förvirrade LL sååååå glad!

Beträffande storyn som @Snurrfian hade fräckheten att påstå att den spricker (glöm inte at jag är Morta och kan klippa din livstråd i ett nafs med min stora sax:devil:) så har väl kejsaren fler hästar? Vi snackar om kapplöpningar med fyrspann, mina vänner! Även om Incitatus nu badar i svavelkällorna uppe i bergen (37-gradigt vatten direkt ur bergen, rekommenderas!) så har ersättaren tagits fram och kapplöpningarna fortsätter!
Skönt att kejsaren har fler hästar! Jag var mest bara lite orolig att leken skulle ta slut nu! :D :angel:

varför just Matmissbrukaren och Klara? Varför inte Bumpo som lade en väldigt sen röst på Habina?
Hade jag inte ändrat min röst hade det blivit "oavgjort" mellan Habina, Cirkus och mig. Tror inte Bumpo hann registrera min röständring innan hon lade sin röst.
Självklart fler, men jag tänkte mest på de som röstade på Cirkus just då, MM och Klara var de som kom in på slutet och "fällde" Cirkus, men med det sagt så kan det betyda absolut ingenting eller allt... Jag måste klura vidare men det var min spontana tanke direkt efter LL uppdatering.

Spontant känner jag mig inte direkt klokare efter det här.

Lite spridda röster och så några samlade på Habina, Paddington och cirkus.

Blev lite förvånad av flera röster på Habina, visst reagerade hon på nåt som jag personligen inte såg som några konstigheter, men jag vet inte om jag tycker att det är så ulvigt. Som sagt, det ÄR svårt att rösta första dagen och en får greppa efter halmstrån. Vilket ju å andra sidan även de som lade sin röst på Habina får göra förstås, så de rösterna kan - men måste inte - vara lika oulviga.

Paddington fick onekligen ögonen på sig. Resonemanget om stor/liten bokstav för att hinta är i mina ögon långsökt, men visst. Det är en teori så god som någon annan i det här skedet. Vad gäller att ändra rösten för att rädda sig själv så sällar jag mig till lägret som håller det för neutralt, det gör en väl i det läget om en kan.

Och så cirkus då, som visade sig vara god. Var - som några påpekat - på redan från start, vilket får mig att fundera på om redan fått någon form av info. Eller så är det jag som tänker för långsökt här.
Ska hursomhelst läsa igenom cirkus inlägg mer noggrant när jag inte är lika trött.

Tillägg: såg nu vid en titt till på röstlistan att även Snurrfian fått två röster men måste vara väldigt trött nu, för jag har inte alls registrerat motiveringen. Får nog sova på saken.

:)

Och så cirkus då, som visade sig vara god. Var - som några påpekat - på redan från start, vilket får mig att fundera på om redan fått någon form av info. Eller så är det jag som tänker för långsökt här.
Ska hursomhelst läsa igenom cirkus inlägg mer noggrant när jag inte är lika trött.

Nu har jag inte läst allt sen jag "försvann" men vad menar du att Cirkus kan ha fått för information?

Nu har jag inte läst allt sen jag "försvann" men vad menar du att Cirkus kan ha fått för information?

I så fall någon form av information som inte finns med i rollistan, eller hur jag ska förklara det. Av LL. Men en kanske inte gör så som LL, delar ut privilegier utöver de som "syns"?

Jag tror att cirkus var på för att hon var så rätt ute redan från början i förra leken och inte riktigt hade kommit ner i andning ännu. :p

Någon information kan hon inte ha fått.

Nej, jag röstar på dig för att du vill påskina att du är god och det är i mina ögon misstänkt eftersom det blir en indirekt godförklaring av dig själv vilket är något jag reagerar på.

Håller på att läsa ikapp. Alla godförklarar sig själva och sättet du påstår att Idahoe gjort det på känns ganska långsökt. Ser att flera reagerat på detta redan och ja, jag reagerar också.

Jaha, så cirkus var god. Jag var faktiskt ganska övertygad om hennes ondhet, då jag tyckte hon var mycket hetsigare än vanligt. Men där hade jag fel förstås. Frågan är om man ens vågar spekulera över rösterna, vi är så många i leken att det definitivt kan vara enbart goda som röstade. Likväl som det förstås kan ha smugit in någon/några onda och röstat.
Hur man kan vara övertygad om någons ond/godhet i det här skedet är för mig obegripligt, det i sig är lite skumt, de enda som kan veta om någon är ond just nu är ulvarna. Personligen så hade jag noll koll de första 1-2 rundorna sedan kan jag få lite grepp om det hela.

Hur man kan vara övertygad om någons ond/godhet i det här skedet är för mig obegripligt, det i sig är lite skumt, de enda som kan veta om någon är ond just nu är ulvarna. Personligen så hade jag noll koll de första 1-2 rundorna sedan kan jag få lite grepp om det hela.

För att hon spelade så annorlunda mot för vad jag är van vid. Klart att jag inte var 100 % säker, det kan jag ju bara vara om jag fått information. Men utan att veta kände jag mig rätt övertygad. Vilket visst var helt fel. :(

Just nu känns Paddington knepig, med hennes teori om God/ond. Mina misstankar mot snurrfian finns kvar, även om de är mycket mindre nu när hon förklarat hur hon menade.

Resten av er känns ganska oklara, jag måste läsa igenom röstningen igen. Men det hinner jag inte innan DL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar