Borttagen tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mrs_Malfoy

Varför togs min tråd som handlade om personer som inte var vad de utgav sig för att vara bort? Jag tycker det är bra att fler får upp ögonen för detta faktum och särskilt nu när det sitter folk här och påstår att de har varit i Aten och tagit medalj och att detta då inte har ett uns sanning i sig. Att sitta och hitta på sådana saker när den de utger sig för att vara inte har en aning om vad som händer är det faktiskt ganska så hemskt. Är inte det straffbart förresten?

Vill du som moderator verkligen främja detta beteende?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Borttagen tråd.

Hur kan du vara så säker på att det förhåller sig så som du beskriver det?

Varför är du så säker på det???

Har du pratat med vederbörande?? Varför skulle det vara så ofattbart??
Jag känner ganska många kändisar...men du...dom är människor dom med... :crazy:

Jag är helt säker ja.... det är inget som behövs ifrågasättas. Och sen undrar jagh varför den här tråden blev flyttad?

Är det inte straffbart att utge sig för att vara någon annan på nätet?

Jag är ofta glad men inte när det gäller sådant här. Det är faktiskt allvar detta!

Inte ett dugg. Jag menar att det finns personer som utger sig för att vara någon av våra mest kända ryttare. Detta sysslar de med på gnägg och därför borde tråden ligga där tycker jag. Varför här egentligen?

Men tycker inte du att det är viktigt då? Skulle DU vilja att folk utgav sig för att vara dig? Skulle du bli glad om de tog på sig DINA framgångar?

Moderator... varför la du tråden här?

DET... har jag vetat i flera månader...det är inget nytt som kommit upp idag...varför skulle inte det kunna vara en möjlighet??

Att sitta och hitta på sådana saker när den de utger sig för att vara inte har en aning om vad som händer är det faktiskt ganska så hemskt.
Är inte det straffbart förresten? = lika med juridik och det hör hemma under h-verksamhet.
Och att förtala någon hör hemma under Juridik.

Men vet DU att det inte är den som det sägs vara då???

Herregud, även om man är elitryttare borde man väl få vara på buke ändå??!!

Föregå med gott exempel har jag slutat med för längesen när det gäller vissa användare :crazy:

martha skrev:
Herregud, även om man är elitryttare borde man väl få vara på buke ändå??!!
Kan du peka ut för mig var jag har påstått motsatsen? Alla får vara på Buke, men det är fel att utge sig för att vara någon man inte är.

Tupolev skrev:
Kan du peka ut för mig var jag har påstått motsatsen? Alla får vara på Buke, men det är fel att utge sig för att vara någon man inte är.

Men det är ju just det malpåsen säger....att användaren inte är den som den är...men det VET hon inte...det kanske ÄR rätt person....och varför skulle en elitryttare inte kunna vara på buke frågar jag då???

Du kan ju inte försvara nåt du inte vet vad det handlar om.......??

Nänä.. jag ska också sova.
Har en drös med häst att ta reda på i morgonbitti..

Hur blir man månfager???

Väck Lobelia.. såg att hon är moderator här..
Stackaren...

AM

Senast ändrad:

Mrs_Malfoy skrev:
Jag är helt säker ja.... det är inget som behövs ifrågasättas. [...] Är det inte straffbart att utge sig för att vara någon annan på nätet?

I ursprungsinlägget påstår du att någon säger sig vara medaljör från Aten. Såvitt jag kan se på det är det inte samma sak som att utge sig för att vara någon enskild individ, det var ju 10 svenskar som tog medalj i Aten, varav 4 på hästrygg. Om vi nu antar att det nicket du syftar på, på ett eller annat sätt förhärligat sina bedrifter i sydligare länder, så är det varken att utge sig för att vara någon annan person eller olagligt, i mina ögon . Det är i så fall bara osmakligt och tragiskt.

Om jag lyckats följa denna dramatiska utveckling så har det inte vederlagts vem denna mystiska, eventuellt kransförsedda, nya användare är. Du är tvärsäker på att nicket ljuger. Hur vet du det? Vilka är dina belägg?

Men hallå....om malpåsen säger att nicket inte kan vara det som det sägs vara...och du håller med...varför kan då inte en människa med meriter kunna vara på buke??? Det är ju du som inte fattar.....
För det är ju det som menas....att en så meriterad person "springer väl inte på buke och då måste det vara ljug" :crazy....

Och om fio var med i andra tråden..hur ska jag då kunna blanda ihop er på denna tråden????

Kända personer är också människor! Är det så otroligt?

Det är väl i så fall lika straffbart att säga att personen i fråga ljuger! Har du pratat med den "kända person" du tror det gäller? Har den personen nekat till att ha skrivit det?

Och ingenstans kan man läsa att den personen skriver att h*n tagit medalj i Athen! Det är du som skriver det. :angel:

Mrs_Malfoy skrev:
Varför togs min tråd som handlade om personer som inte var vad de utgav sig för att vara bort? Jag tycker det är bra att fler får upp ögonen för detta faktum och särskilt nu när det sitter folk här och påstår att de har varit i Aten och tagit medalj och att detta då inte har ett uns sanning i sig. Att sitta och hitta på sådana saker när den de utger sig för att vara inte har en aning om vad som händer är det faktiskt ganska så hemskt. Är inte det straffbart förresten?

Vill du som moderator verkligen främja detta beteende?

Senast ändrad:

Till alla

Tråden ligger här tydligen för att mysko flyttade hit den, och den kommer att få ligga kvar tills vidare, jag kommer dock att rensa bort skitsnacket, och diverse otrevligheter och hoppas att alla berörda lyckas kravla sig ur sandlådan så att det kan bli en vettig diskussion.

Till Mrs_Malfoy
Moderatorer är inga undermänniskor eller spågummor och vi har ej heller tillgång till kristallkulor så vi kan i de flesta fall inte veta om folk talar sanning eller ljuger. Våran roll är att hålla en hyfsad nivå på diskussionerna, inte att leka dektektiver och domstol i syfte att avslöja lögnare och mytomaner.

Till dem som använder diverse öknamn
Öknamn bidrar inte till något konstruktivt utan skapar bara dålig stämning så undvik det i fortsättningen om ni vill att inläggen ska ligga kvar.

Lobelia//Moderator

Senast ändrad:

:bow:
*martha...moderatordiggare :D*

( som är väl medveten om att ett o annat inlägg kommer att ryka :rofl: )

Lobelia:
:bow:

Ang vem som är här och inte är här kan ingen veta ju, vem säger att tex martha är den hon utger sig för att vara? (ett ex bara)
och Gunnar, han är kanske inte heller den vi tror :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Det här blir det mest privata jag skrivit. Och jag har ALDRIG tagit upp det med någon, men jag har utvecklats någon sorts sexuell ångest...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 174
Senast: ekra
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama