Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Men allvarligt, vi prata ju för f-n om hårdrock vs Kent. Hur i självaste ******* kom vi in på fittja, botkyrka o vart jag bor?! Hahaha det här är ju inte sant...
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Men allvarligt, vi prata ju för f-n om hårdrock vs Kent. Hur i självaste ******* kom vi in på fittja, botkyrka o vart jag bor?! Hahaha det här är ju inte sant...

Nåja tråden handlar väl om böneutrop i fittja, du tänkte inte att de kunde finnas en hake, utan du trodde att tråden numera handlade om Kent VS hårdrock?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Näääää jag trodde ju såklart att det var frågor helt utan baktanke :grin: det syns ju på mina svar.
Men övergången var ju obegriplig.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Vad bra, när diskussionen inte ens inkluderade dej alls :idea:
Om du trodde, eller inte ens förstod av mina svar (o Corzettes inlägg) att jag förstod att det var en liknelse av diskussionen innan, så är det nog inte så glasklart för dej ändå :D
Men jag lägger ner allt vad humor är så kan diskussionen fortsätta gravallvarligt.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Vad bra, när diskussionen inte ens inkluderade dej alls :idea:
Om du trodde, eller inte ens förstod av mina svar (o Corzettes inlägg) att jag förstod att det var en liknelse av diskussionen innan, så är det nog inte så glasklart för dej ändå :D

Tröttnar du inte på att ständigt behöva förklara dig, vad du menar och när du inte menar vad du menar när du menar det? Låter lite som Tage Danielsson som förklarar Harrisburg.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Oh, här kommer alla på samma gång igen, det är som en vargflock!
Konstigt att vissa förstår utan problem o andra inte alls, kan det ha med vilja att göra:angel:
Dina tolkningar säjer nog mer om din nivå i diskussionen :) Men roande, javisst!
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Men allvarligt, vi prata ju för f-n om hårdrock vs Kent. Hur i självaste ******* kom vi in på fittja, botkyrka o vart jag bor?! Hahaha det här är ju inte sant...

Jag listade saker jag opponerar mig emot alt. Tar upp en förbudsdiskussion ang.
Bl.a. Hårdrockskonserter på Stadion. Har inga problem med böneutrop från alla minareter i Sverige, jag tycker däremot att hårdrock bör spelas innomhus. Decibelnivån borde vara avgörande här.

Det har väl en väldig betydelse vart du bor, om du inte bor nära moskén i fittja eller Stockholms stadion Kan jag tycka att dina " det är störande med böneutrop- hellre hårdrock än Kent" argument är lite väl tunna och illa maskerade
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Näääää jag trodde ju såklart att det var frågor helt utan baktanke :grin: det syns ju på mina svar.
Men övergången var ju obegriplig.

Hur kan den vara obegriplig när jag uttryckligen skriver att glassbilen, hårdrock och raggare borde synas mer än böneutrop då dessa tre har en större störningseffekt för fler människor.

Eftersom det är det störande och "icke vackra" som är problemet :grin:
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Och du tycker tre min en gång i veckan är ett problem? Bor du nära moskén? Den ligger ju rätt avsides....

Nu är det ju några sidor sen, men nej den ligger fortfarande inte avsides... Den ligger ca 250 m från närmsta bostadsområde... Det ligger en villa 100 m ifrån, vet inte om det bor nån i den men sett att det lyser i den på kvällarna..

Så NEJ den ligger inte avsides...

Och nej jag bor inte i Botkyrka kommun, jag bor i Huddinge, men vi har ju TYVÄRR inget att säga till om TROTS att det är lika nära till Huddinges närmsta hus (250 m) som det är till Fittjas närmsta bostadsområde.

Hur långt borta från mosken bor du ? Om det är jääääättelångt borta är det ju lätt för dej att säga att "det är ju BARA"...

Och så klagar folk på glassbilen... Snacka om att sila mygg och svälja kameler !
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Hur menar du nu? Glassbilen hos mig stannar på varenda gård kring vår och spelar sin melodi. Det är inga 250 meter där inte, utan snarare 200, 160, 120, 80, 40 och 10. Och sedan åker den in på nästa gata... Inte för att det stör mig så väldigt, men rent ljud- och störningsmässigt kan jag inte se hur du kan se glassbilen som mygg och böneutrop som kamel?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Ok - en gång till.
Sen låser jag trådjäveln.

/moderatorn
Och så tar vi då den där vanliga påminnelsen:

Håll era skriverier till ämnet.
Åsikter och kommentarer om ämnet är alltid ok.
Åsikter och kommentarer om andra användare är inte ok.


/moderatorn
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Universum är inte en stjärna.

Stjärnor föds och dör inne i vårt i universum. Det finns materia/energi som de kan skapas av, och som de sen kan avge när de dör.

Universum är någonting annat. Det är ett stort hål/en stor boll/en stor skiva/nånting stort, där en viss mängd energi och materia finns fördelat.

Vad finns utanför vårt universum?

Finns det flera universum eller är vårt det enda som finns?

Var kom energin ifrån som skapade universum till att börja med?

Och var har jag påstått att universum är en stjärna???
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej, det där är en väldigt dålig beskrivning av vad vetenskap är. Jag skulle föreslå att du läser på lite, för det är helt orimligt att ha så usel inblick i vad vetenskap är för något när man lever i dagens samhälle.

:cool:



Jepp
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Ja, det gjorde du. Eller så kan du inte läsa?

Om svaret på frågan "hur skapades universum" blir "likadant som alla andra stjärnor", så har du antingen
1) inte klarat av att läsa frågan eller
2) ansett att universum är en stjärna

Jag trodde faktiskt du kunde läsa.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jo, just exakt så skrev hon. Oldie frågade hur hon trodde att universum blev till. Hon svarade "så som alla andra stjärnor föds". Alltså skrev hon att universum var en stjärna. Tankefel, läsfel, förståelsefel? Jag vet inte, men exakt så stod det.

Du glömde en liten liten del av den meningen som kanske ger dig svar
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Kan du rödmarkera den delen?
Hela ditt svar var alltså "Precis så som alla andra stjärnor föds i universum".

Och frågan var "Bevisa det då. Varför blev universum till kan du börja med.
Hur det blev efter smällen ser vi alla. Men varför blev det en smäll och hur startade den?"
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Ungefär som när den vetenskapliga "sanningen" sa att atomen var odelbar?

Det vore ju mycket olyckligt att inte vetskapen gick framåt!!

Det var ju knappast en osanning att den inte var delbar eftersom man på den tiden inte kunde utforska mer.

Man upptäcker hela tiden nya saker som GÅR att bevisa och det är skillnaden från sådant som inte går att bevisa.
 

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 554
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 821
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 623
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp