För mig är nog semester ett så flytande begrepp att det inte går att jämföra sig heller, när jag läser inlägg i den här tråden. Nog för att jag brukar ha några veckor ”ledigt” på sommaren (uppdelat på 3-4 perioder) men eftersom ledigt innebär mer jobb i egna företaget (sommarperiod = högsäsong) så är det ganska otydligt. Och sen har jag 3-4 liknande lediga perioder under resten av året, så ledigheten och svensk semester hänger inte riktigt ihop för min del.
Men om nån man känner har gjort nåt roligt så blir jag bara glad, och jag tänker nog inte riktigt på om det handlar om semester, annan ledighet eller bara nåt de gjort efter en jobbdag.
Nästa vecka har jag min fjärde semesterstart i sommar efter att ha jobbat tre dagar emellan.
Men om nån man känner har gjort nåt roligt så blir jag bara glad, och jag tänker nog inte riktigt på om det handlar om semester, annan ledighet eller bara nåt de gjort efter en jobbdag.
Nästa vecka har jag min fjärde semesterstart i sommar efter att ha jobbat tre dagar emellan.