Jag är inte så brydd om vad andra lägger upp, då jag vet sedan tidigare att jag inte nödvändigtvis tycker om samma saker som andra.
När det gäller t.ex. resor, så är det för mig mer något man "ska" vilja göra - men jag är egentligen inte superintresserad av att ut och resa. Jag har kommit på att jag inte gillar att flyga (konstant ont i öronen och dålig hörsel under flygresans gång), jag är definitivt inte någon som gillar att ligga och slappa på en strand, jag är inte något fan av att tälta eller gå på toa i naturen etc utan gillar bekvämligheter, etc. Jag åker på jobbresa ibland (kanske en gång per år, till exempelvis Danmark, Norge, Polen etc.) - det räcker för mig. Jag kan drömma lite om ridsemestrar på olika platser, men det är inte hela världen om det inte händer (och jag lägger nog hellre pengarna på vardagen än en resa en vecka om året).
Jag trivs bra utan partner, och jag är tillräckligt introvert att jag inte träffat några vänner särskilt mycket den här sommaren och ändå varit nöjd med det. Mina vänner är alla kopplade till något intresse (t.ex. jobb, hästar eller hundar), och det räcker för mig socialt att träffa dem i det sammanhanget.
Innan sommaren funderade jag lite över vad jag faktiskt kände för att göra under sommaren, och skrev då ner några saker - gå på Östergötlands museum i Linköping som jag aldrig varit på, en runda ner till familjen i Skåne, ut i skogen och ta en del kontroller på Naturpasset, kanske åka till Omberg en runda, grilla en gång, simma i sjön några gånger etc. Vilket också är det jag gjort - dvs jag har varit hemma mycket och pysslat (t.ex. målat lite rödfärg på någon byggnad, hållit på i trädgården etc.), varit ute i naturen, tagit det lugnt etc., och sedan blandat det då och då med att göra de sakerna jag kände innan att jag ville göra (Omberg funderar jag på imorgon). Dvs jag är egentligen väldigt nöjd med min sommar.
Jag är dock avundsjuk på min ena syster, som just hämtat en liten supersöt bichon havanais valp
(i Skåne... jag kan inte bara åka och hälsa på när som helst
). Och visst händer det att jag dagdrömmer om hur livet skulle vara om jag gjort andra val (t.ex. bott i lägenhet, bara haft typ en hund och inga andra djur, haft en annan häst, om jag skulle bott närmare släkten etc.) - men jag är allmänt väldigt nöjd i hur livet har blivit. Medan det finns andra som inte alls skulle trivas med mitt liv.