Både och skulle jag säga. Eller kanske inte jämför men, känner.. press? av vissa? Vet inte hur jag ska förklara det men det känns ofta som att folk tycker saker kring hur en semestrar, att vi valde att bara vara typ 2 hela dagar på Gotland men folk tycker det var för lite, eller att vi inte stannar här och där när vi kör utan maken tar helst e4 och kör på med bara de stopp vi måste osv. Folk har så mkt åsikter kring att ni borde göra si och så varför kör ni den vägen varför stannar ni inte på sånt varför var ni inte längre där, ni kan ju inte spendera hela dagen i husvagnen osv. Jag har svårt att värja mig mot sånt och får något slags gnagande dåligt samvete, men jag vet inte varför för jag tycker ju att jag och maken gjorde precis det vi ville och hade tänkt på semestern. Vi återvänder gärna till Gotland för vi vill se mer, men vågade inte boka fler dagar där ifall vi inte hade uppskattat det och det fanns så mycket mer vi ville göra.
Så jag vet inte om det är att jämföra, det kanske är mer att jag tar illa vid/åt mig av vad andra tycker om min semester.
Men jag försöker, det är ju MIN/vår semester, VI som ska vara nöjda, ingen annan som semestrar med oss..
Oj. Vad är det för "folk"? Jag skulle bli tokig och låta deras åsikter om mitt semestrande stanna utanför min sfär framöver. Man kan ju bli nyfiken på andras sätt att semestra och ställa frågor, men att komma med åsikter som inte är frågade efter?