chat control

Jag hade inte ens hört talas om detta. Det är lite läskigt. Jag vill att mina privata konversationer förblir just privata.
 
Ja det är verkligen helt sjukt Sverige är definitivt på väg att bli det nya Kina.. Tycker det är en skan för vår demokrati det politikerna gör. Även om det inte blev något beslut nu så är det bara en tidsfråga tror jag.
Belgien har en vecka kvar som ordförandeland, och det är väl just därför som de ville försöka stressa fram sitt omgjorda förslag igår egentligen. Men i och med att punkten inte är med på dagordningen idag så tyder det kanske på att det finns lite för mycket jobb kvar med att få med sig tillräckligt många under den sista veckan (eller så lyckas de komma fram till det i smyg, precis som här hemma....)
 
Det var en av de viktigaste frågorna för mig när jag röstade i EU-valet, tror vi var ganska många som resonerade så.
När det där är genomfört så har ni glömt och allt rullar på som vanligt som alla andra lagar som blir till. Det är ju tyst om visitationszoner och allt annat som är genomfört.
 
Det var en av de viktigaste frågorna för mig när jag röstade i EU-valet, tror vi var ganska många som resonerade så.
Jag hade behövt läsa på lite mer, framförallt med tanke på hur V röstade.... Herregud. Det känns hur läskigt som helst. Har det skrivits mycket om detta? För jag har missat det HELT!
 
Jag hade behövt läsa på lite mer, framförallt med tanke på hur V röstade.... Herregud. Det känns hur läskigt som helst. Har det skrivits mycket om detta? För jag har missat det HELT!
V har ju hela tiden varit emot, sedan vete fan vad som hände i det där utskottet... det är egentligen C, SD och V som varit tydligaste motståndarna, MP har vacklat lite som jag förstått det (även om de nu egentligen ska vara emot...)

Det har det! I perioder, och inför valet så nämndes det dessutom bla. i sista debatten. Men det har kanske inte varit ett så stort fokus som man hade önskat.
 
Obligatoriska övervakningskameror hemma hos varje medborgare?
Har väl inte ens kina? Men där emot fler brott eller riskbetende kommer nog som AI ska söka efter för att sedan gå över till även röst avlyssning på rutin med AI. Spåra vilka mobiler som är var?

Bankerna gör ju sitt bästa även dom för att kunna spåra vad du gör med dina pengar.
 
  • Gilla
Reactions: kit
V har ju hela tiden varit emot, sedan vete fan vad som hände i det där utskottet... det är egentligen C, SD och V som varit tydligaste motståndarna, MP har vacklat lite som jag förstått det (även om de nu egentligen ska vara emot...)

Det har det! I perioder, och inför valet så nämndes det dessutom bla. i sista debatten. Men det har kanske inte varit ett så stort fokus som man hade önskat.
Jag följer inte debatter. Jag tycker att just debatter är en så sjukt tråkig form av "diskussion" som bara går ut på att svartmåla de andra och utmåla sig själv som bäst. Det är så att jag vägrar titta faktiskt.


Men märkligt att de gick på val på nej och sedan röstade ja? Hur gick det till?????
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp