chat control

Jag följer inte debatter. Jag tycker att just debatter är en så sjukt tråkig form av "diskussion" som bara går ut på att svartmåla de andra och utmåla sig själv som bäst. Det är så att jag vägrar titta faktiskt.


Men märkligt att de gick på val på nej och sedan röstade ja? Hur gick det till?????
Uppenbarligen tycker dom det är jättebra. Annars hade dom väl inte röstat JA eller?
 
Jag följer inte debatter. Jag tycker att just debatter är en så sjukt tråkig form av "diskussion" som bara går ut på att svartmåla de andra och utmåla sig själv som bäst. Det är så att jag vägrar titta faktiskt.


Men märkligt att de gick på val på nej och sedan röstade ja? Hur gick det till?????
Visst, det förekommer såklart. Men ibland är det ju bara fundamentalt olika åsikter i sakfrågor som ställs emot varandra...

Det framstår fortfarande som ganska oklart, hoppas att det blir tydligt på samma vis som det blev för MP, där det verkar vara enskild ledamot som körde som han tyckte istället för att följa partiet.
 
Visst, det förekommer såklart. Men ibland är det ju bara fundamentalt olika åsikter i sakfrågor som ställs emot varandra...

Det framstår fortfarande som ganska oklart, hoppas att det blir tydligt på samma vis som det blev för MP, där det verkar vara enskild ledamot som körde som han tyckte istället för att följa partiet.
Det är väl inte första gången som vänstern ljuger väljarna rakt upp i deras ansikten
 
Det är skrämmande hur demokratin och den personliga integriteten monteras ner bit för bit med ursäkten av brottslighet och barnen. Idag säger alla, jamen de som är oskyldiga har inget att vara rädda för. Tills det kommer en regering och riksdag som, på grundval av gällande lagstiftning kan börja avlyssna politiska meningsmotståndare. Lagar kommer skärpas ytterligare med hänvisning till terrorism och rättsvårdande myndigheter kommer ges mer och mer befogenheter, tills vi har in camera kängururättegångar i sann Kafka anda.

Att folk inte fattar det är, imo, det mest skrämmande av allt. Oaktat barn, brottslighet och terrorism.
 
Det är skrämmande hur demokratin och den personliga integriteten monteras ner bit för bit med ursäkten av brottslighet och barnen. Idag säger alla, jamen de som är oskyldiga har inget att vara rädda för. Tills det kommer en regering och riksdag som, på grundval av gällande lagstiftning kan börja avlyssna politiska meningsmotståndare. Lagar kommer skärpas ytterligare med hänvisning till terrorism och rättsvårdande myndigheter kommer ges mer och mer befogenheter, tills vi har in camera kängururättegångar i sann Kafka anda.

Att folk inte fattar det är, imo, det mest skrämmande av allt. Oaktat barn, brottslighet och terrorism.
Det blir ju så här när folk inte har vett att sköta sig. Det är väl inte konstigt
 
Det är skrämmande hur demokratin och den personliga integriteten monteras ner bit för bit med ursäkten av brottslighet och barnen. Idag säger alla, jamen de som är oskyldiga har inget att vara rädda för. Tills det kommer en regering och riksdag som, på grundval av gällande lagstiftning kan börja avlyssna politiska meningsmotståndare. Lagar kommer skärpas ytterligare med hänvisning till terrorism och rättsvårdande myndigheter kommer ges mer och mer befogenheter, tills vi har in camera kängururättegångar i sann Kafka anda.

Att folk inte fattar det är, imo, det mest skrämmande av allt. Oaktat barn, brottslighet och terrorism.
Även så skrämmande att så många partier tycker det är bra. En eller två partier visst stolpskott finns ju men att så stor andel av partierna röstade ja till förslaget.
 
Även så skrämmande att så många partier tycker det är bra. En eller två partier visst stolpskott finns ju men att så stor andel av partierna röstade ja till förslaget.
Ja, verkligen. Sedan är det ju så att det som Sverige sa ja till nu, är ministerrådets position (där det av allt att döma finns motståndare kvar tex. stora Tyskland). EU-parlamentet är en annan sak, vi får hoppas att tex. vänsterpartiets parlamentariker håller vad de lovade (vilket jag sett att de understrukit). Parlamentet har hittills varit väldigt mycket mer negativa än rådet (tror det gäller för alla partigrupper, faktiskt) - och förhoppningsvis fortsätter det trots nya invalda. Men det är ju lite oklart ännu...
 
Hur stor andel av alla som använder sociala media gör det i kriminell kontext med fängelse på straffskalan? Med andra ord, hur många är det som inte har vett att sköta sig - och hur proportionell är åtgärden?
Tydligen väldigt allvarligt. Annars hade man väl inte tagit upp det för beslut?
 
Nej, det där blir ju ett cirkelresonemang utan bärighet. Det var du som hävdade att "det blir såhär när folk inte har vett att sköta sig", då vore det väl rimligt om du hade en uppfattning om i hur stor utsträckning folk inte sköter sig.
Så här då. Nivån är nådd. Dax att sätta sätta ner foten.
 
Så här då. Nivån är nådd. Dax att sätta sätta ner foten.
Det har jag gjort idag. Jag har satt ner foten genom att gå ut facket (LO), kan inte betala pengar till något som är så nära sossarna och för första gången blivit medlem i ett parti.

Ja den är nådd nu för mig det måste bli ett stopp för den övervakning många partierna vill ha.
 
Det har jag gjort idag. Jag har satt ner foten genom att gå ut facket (LO), kan inte betala pengar till något som är så nära sossarna och för första gången blivit medlem i ett parti.

Ja den är nådd nu för mig det måste bli ett stopp för den övervakning många partierna vill ha.
Å det här är ju bara början på överstatlighet. Finner man sig inte i det och går under radarn förlorar man alla rättigheter man har i systemet
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp