Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Du sa ju själv att islam expanderar och att du är rädd för att det kommer bli ett muslimskt styre i Sverige.

Och eftersom du är så tvärsäker på att islam expanderar: 1) Vad är det som är så farligt med det? och 2) källa på det?

Nej jag har aldrig skrivit att det ska bli ett muslimskt styre i Sverige.

Islam är den religion som expanderar mest, det är fritt att söka.

Islam är ingen trevlig religion på något vis..
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det där inlägget var inte ett skämt om islamistiska diktaturer. Det var ett skämt apropå vad som är svenskt och inte. Och det vet du också om du läser igenom tråden igen, så försök inte.


Knapplån:

Vad är det med alla muslimmotståndare i den här tråden och deras vägran att svara på frågor som ställs? Istället ställer man motfrågor eller undviker ämnet eller förvrider det till bisarra proportioner, allt för att slippa ta diskussionen eftersom man inte har några motargument.
Värsta sortens retorik.

Och jag säger detta EN gång till: Nej, man blir inte kallad rasist för att man är emot bönetrutop. Allt har att göra med anledningen till att man är emot. Man blir kallad främlingsfientlig när man bashar hela islam som religion och därmed dess utövare, eftersom den typen av generalisering är själva grundstenen för främlingsfientlighet och intolerans. Det är stor skillnad, hur kan man inte se det själv?

En fråga! Menar du att islam inte är en religion??
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej, den gäller för alla i tråden. De som klagar över att "man inte får ha åsikter" är de som inte klarar av att få sina åsikter ifrågasatta utan att komma med offerkortet.

Vad jag har läst i tråden så är det vissa som anser att andra inte får tycka som de vill
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej jag har aldrig skrivit att det ska bli ett muslimskt styre i Sverige.

Islam är den religion som expanderar mest, det är fritt att söka.

Islam är ingen trevlig religion på något vis..

Men! Vad är det som är så svårt med att svara på frågan? :confused:

Jag frågar igen: vad har du för faktaunderlag på att islam expanderar? Fråga 2: Vad är det du är rädd för ska hända om nu islam expanderar?

Att det är fritt att söka.. Ja, det är väl klart. Det är ju en av de stora världsreligionerna som det är fritt att konvertera till, det är ingen hemlig underjordisk sekt.
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej jag har aldrig skrivit att det ska bli ett muslimskt styre i Sverige.

Inte att det ska, men du skrev att du var rädd för att det skulle gå i en riktning mot ett muslimskt styre i Sverige. Vilket - jag upprepar mig - är en totalt obefogad rädsla baserad på att en moské i Fittja vill ha böneutrop.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Vad jag har läst i tråden så är det vissa som anser att andra inte får tycka som de vill

Jag har aldrig stött på någon i tråden som har sagt så. Däremot har det förekommit ifrågasättande av åsikter i tråden, vilket inte är samma sak som att säga att man inte får ha en viss åsikt - helt naturligt eftersom detta är en diskussion, inte en konversation.

Om du vill ha medhåll och aldrig bli ifrågasatt får du väl söka dig till mer lämpliga forum istället.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Och vilken religion är trevlig i händerna på extremister? Är inte alla vanföreställningar på något sätt otrevliga? Islams huvudbudskap är kärlek, att vara en god människa, att hjälpa andra, att förlåta andra, på vilket sätt är just det otrevligt?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Så du menar att regeringar är ensamma galningar?? Breivik var en massmördare enligt mig. Och även om han kallas terrorist så har han inte en regering i ryggen som stöttar honom.

Menar du på allvar att du tror att regeringar i till största delen muslimska länder begår terrordåd? :confused::crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Varför skulle du vara skrämd av andra människors trosuppfattning? Varför skulle de inte få välja livsåskådning?

Och till sist; hur kan man bli mer eller mindre skrämd av islam, judendom och kristendom? Tre religioner som genom årtusenden använt våld för att sprida sin mission.

Och i huvudfrågan; nej, inga böneutrop av vare sig muslimer, judar, kristna eller pastafarianer vill jag behöva bli nedlusad i min ljudmiljö med.

Kan jag få ett exempel på våldsam judisk mission?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nja våldsam judisk mission vet jag inte snarare etnisk rensning. Är inte så insatt i judiska texter men det bör väl vara Bamidbar, har bara läst gammla testamentets version och det var ett tag sedan. Visserligen fick väl flickor som inte varit med en man leva i vissa fall men de dödades väl inte om de inte konverterade.
Dock har jag inte uppfattat judar som särskilt våldsammt missionerande, de är ju Guds utvalda folk så varför skulle de missionera egentligen? Men våldsamma mot andra etniska grupper ja visst har det förekommit precis som judar förföljts av andra folk.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Har du något exempel på judisk förföljelse av andra folkgrupper som förekommit senare än då Gamla Testamentet skrevs ner?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det är just därför jag vill ha ett exempel.

Jo, jag förstår! :) Det var bara en kommentar från min sida. Icke-missionerandet är en mycket trevlig sida hos religioner, tycker jag, som snarare lämnar plats för ens egen nyfikenhet på densamma.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Har du något exempel på judisk förföljelse av andra folkgrupper som förekommit senare än då Gamla Testamentet skrevs ner?

Nu vet jag inte om just förföljelse är korrekt term, men det som sker i Östra Jerusalem och på Västbanken är ju knappast ett kafferep.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Fast jag skulle kalla det israeliskt, inte judiskt. Åtminstone de (i Israel) lagliga delarna av det.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det är rätt roligt att ni skämtar bort de fakta som finns ang de länder som har islamistiskt styre.

Eller nej jag tycker inte det är roligt jag tycker det är horribelt :crazy:

Det är inte ett skämt, kristendomen kommer från mellanöstern, läser man inte religionshistoria i skolan nu för tiden?
 

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 554
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 821
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 623
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp