Bonde söker fru 2015

Ja, världen blir tristare om folk går runt och är negativa mot varandra. Jag anser också liksom du att det är något eftersträvanvärt att agera schysst. Men är det möjligt att åstadkomma en sån värld med tanke på att människan har såväl goda som elaka egenskaper? Jag tror inte det och därför ser jag det som lämpligt att kanalisera sina elaka sidor kontinuerligt. Då det sker är det lämpligt att välja situationer där inte nära och kära hamnar i klistret. Inte heller personer i gruppen man stöter på regelbundet vare sig man gillar dem eller inte. Av den anledning ger jag mig varken på kollegor, vänner, familjemedlemmar eller Bukefalosmedlemmar för den delen heller.

Om jag stöter på någon på stan som jag misstänker att jag aldrig kommer att ha något utbyte med har jag svårt att vara trevlig och vänder ibland och blir extremt otrevlig om denne beter sig på ett sätt som jag inte finner lämpligt. Dessa individer blir offer för min kanalisering av elakhet precis som Pia och Alexandra blir i denna tråd.

Vad det ger dig? Rimligtvis behöver varken du eller de i din närmaste omgivning använda varandra som mål utan får en mer harmonisk vistelse tillsammans. Det är värre att gräla med sin man, sina kollegor och sina vänner än en anonym människa på stan som inte känner dig och som du aldrig kommer se igen.
Du har aldrig funderat på att gå i terapi och få utlopp för dina svagare sidor där istället för att vara medvetet elak mot okända människor?

För mig signalerar elakheter och hat en människa som inte klarar av att hantera sina känslor men det går att få hjälp för sådant om man vill få lite mer kontroll.

Inbilla dig åtminstone inte att du är någon rebell som protesterar mot samhällets normer. Du är en av miljoner andra bittra människor som tar ut sina negativa känslor över andra. Och särskilt när du klankar ner på kvinnor så är du inte någon unik rebell utan bara en i ett gigantiskt hav av män som tar sig den rätten att trycka ner kvinnor för att själva sova lite bättre på natten.
Det är verkligen skrämmande hur många som ser det som ok att hata okända kvinnor och grejen är att för dig kanske det inte gör något men den där kvinnan som är i offentlighetens ljus kanske utsätts för 1000 andra exemplar av dig varje dag. Vissa som uttrycker sig mycket grövre än vad du gör och alla med det gemensamt att ni tar er den rätten att vara elaka utan att bry sig om hennes rätt att bli respekterad. Du är en del, en liten del men fortfarande en del, av den vågen som kan få människor att må väldigt dåligt. Det är bekvämt för dig om du skiter i det men låtsas inte att det inte får konsekvenser bara för att du inte känner av de konsekvenserna själv. Tänk lite längre än näsan räcker tack.

Använd inte elakheter mot okända människor som din snuttefilt utan gå i terapi istället om du inte kan hantera dina känslor på ett konstruktivt sätt.

Nej till näthat.

Du har aldrig funderat på att gå i terapi och få utlopp för dina svagare sidor där istället för att vara medvetet elak mot okända människor?

För mig signalerar elakheter och hat en människa som inte klarar av att hantera sina känslor men det går att få hjälp för sådant om man vill få lite mer kontroll.

Inbilla dig åtminstone inte att du är någon rebell som protesterar mot samhällets normer. Du är en av miljoner andra bittra människor som tar ut sina negativa känslor över andra. Och särskilt när du klankar ner på kvinnor så är du inte någon unik rebell utan bara en i ett gigantiskt hav av män som tar sig den rätten att trycka ner kvinnor för att själva sova lite bättre på natten.
Det är verkligen skrämmande hur många som ser det som ok att hata okända kvinnor och grejen är att för dig kanske det inte gör något men den där kvinnan som är i offentlighetens ljus kanske utsätts för 1000 andra exemplar av dig varje dag. Vissa som uttrycker sig mycket grövre än vad du gör och alla med det gemensamt att ni tar er den rätten att vara elaka utan att bry sig om hennes rätt att bli respekterad. Du är en del, en liten del men fortfarande en del, av den vågen som kan få människor att må väldigt dåligt. Det är bekvämt för dig om du skiter i det men låtsas inte att det inte får konsekvenser bara för att du inte känner av de konsekvenserna själv. Tänk lite längre än näsan räcker tack.

Använd inte elakheter mot okända människor som din snuttefilt utan gå i terapi istället om du inte kan hantera dina känslor på ett konstruktivt sätt.

Nej till näthat.

Tack för din omtanke men jag mår utmärkt. Att man har kontroll på sina känslor är något positivt. Människor i min närhet får en behaglig vistelse med mig.

Jag kan som tidigare sagt inte ansvara för om andra mår dåligt. Det är upp till var och en att bygga upp en så solid bas att man inte bryr sig om kommentarer om ens person.

Jag tror att det går att göra en bättre värld men jag tror inte att alla kan vara snälla mot alla.

Jag tar ansvar. Jag är en bra make, en bra pappa, en bra vän och en bra kollega. Men be mig inte att ta ansvar för alla människor ty det klarar jag inte utan jag fokuserar på de i min närhet. Om alla gjorde det så skulle vi få en bättre värld imo.

Dina normer om att vara en god person i alla lägen och att aldrig göra skillnad på människa och människa är norm i samhället. Likväl är skilsmässostatistiken 50 procent, otrohet är ingen ovanlighet, folk orkar knappt hälsa på grannen och folk säger upp bekantskapen med vänner för minsta lilla. Ensamhet är samtidigt ett problem i samhället och den psykiska ohälsan ökar. Så beror haveriet på alllmänna frändringar i samhället? eller kan det ha att göra med att allt färre har en stabil trygghet i samhället när alla ska vara till för alla.

Jag tror inte ett smack på att det förbättrar den psykiska hälsan i samhället genom att vara elak mot främlingar! Att det inte går att hålla tillbaka elakheter mot folk man inte känner är också nåt du fått om bakfoten. DU kanske inte kan det men då är det DITT problem som du behöver jobba med. Nu försöker du rättfärdiga dina brister med att "det inte går" men jag tycker du ska ta ansvar för hur du bemöter andra människor.

Och nej, du är inte en bra far som lär dina barn att det är ok att vara taskig mot folk så länge man inte vill vara vän med dem. Känns det lika ok om någon lägger ut på ditt barns skolas facebook-vägg att "NN är helt blåst"?

Tack för din omtanke men jag mår utmärkt. Att man har kontroll på sina känslor är något positivt. Människor i min närhet får en behaglig vistelse med mig.

Jag kan som tidigare sagt inte ansvara för om andra mår dåligt. Det är upp till var och en att bygga upp en så solid bas att man inte bryr sig om kommentarer om ens person.
Du behöver hjälp om inte för din egen skull så för de människor som du ser som mindre värda och som du öser dina elakheter över. De människorna får inte någon behaglig vistelse med dig.

Nej ujujuj du har inget ansvar alls när du är medvetet elak mot andra!! Stackars dig varför måste du ta ansvar för dina elakheter??? Nej män har förstås rätt att vara hur elaka som helst mot okända kvinnor det glömde jag bort. Ja det är klart att det är upp till henne att inte ta åt sig av dina elakheter som du medvetet slänger ur dig du är helt oskyldig!!! Ditt resonemang är helt logiskt verkligen det här med att du inte ska behöva ta ansvar för det du själv gör och säger är jättelogiskt!!

Jag tror inte ett smack på att det förbättrar den psykiska hälsan i samhället genom att vara elak mot främlingar! Att det inte går att hålla tillbaka elakheter mot folk man inte känner är också nåt du fått om bakfoten. DU kanske inte kan det men då är det DITT problem som du behöver jobba med. Nu försöker du rättfärdiga dina brister med att "det inte går" men jag tycker du ska ta ansvar för hur du bemöter andra människor.

Och nej, du är inte en bra far som lär dina barn att det är ok att vara taskig mot folk så länge man inte vill vara vän med dem. Känns det lika ok om någon lägger ut på ditt barns skolas facebook-vägg att "NN är helt blåst"?

Fast jag sa ju att det är ett.medvetet val och en ventil jag använder. Du säger att du istället blir förbannad på din familj och att det går ut över dem när du ska ventilera. Jag föredrar mitt förhållningssätt och anser att det är mer konstruktivt.

Nu är det ju inte så att jag är otrevlig mot främlingar inför mina barn eller att jag visar upp datorn för dem om jag skrivit någon kritik.

Beträffande ansvar så har jag ett ansvar för vad jag säger eller skriver. Jag har dock inget ansvar för andras känslotillstånd.

Men ok då vet vi att du tycker det är fint med näthat och mobbing så länge man inte känner offret personligen.

Det är noterat då kan vi agree to disagree och gå vidare med ämnet BSF.

Fast jag sa ju att det är ett.medvetet val och en ventil jag använder. Du säger att du istället blir förbannad på din familj och att det går ut över dem när du ska ventilera. Jag föredrar mitt förhållningssätt och anser att det är mer konstruktivt.

Nu är det ju inte så att jag är otrevlig mot främlingar inför mina barn eller att jag visar upp datorn för dem om jag skrivit någon kritik.

Beträffande ansvar så har jag ett ansvar för vad jag säger eller skriver. Jag har dock inget ansvar för andras känslotillstånd.
Oroa dig inte dina barn ser hur människor som du beter sig i kommentarer och online ändå och lär sig av det att det är ok att vara medvetet elak mot främlingar.

Men ok då vet vi att du tycker det är fint med näthat och mobbing så länge man inte känner offret personligen.

Det är noterat då kan vi agree to disagree och gå vidare med ämnet BSF.

Nej, jag tycker inte att det är ok med näthat och mobbning då det gränsar till det olagliga. Lite småspydiga kommentarer är dock ok enligt lag.

Jaha så mobbing och näthat som håller sig innanför lagens gränser och som man inte kan åtalas för tycker du är ok. Då vet vi.

Sedan måste man ju även förhålla sig till reglerna på forumet. På Bukefalos forum följer vi Sverige rikes lag samt Bukefalos regler.

Sedan måste man ju även förhålla sig till reglerna på forumet. På Bukefalos forum följer vi Sverige rikes lag samt Bukefalos regler.
Och utöver det så tycker du medvetna elakheter och näthat är ok tydligen.

Jag håller inte med om att det är ok att medvetet vara elak mot andra men då vet vi din åsikt och du verkar inte ändra dig så det är väl bara att konstatera att du tycker det är ok med medvetna elakheter och näthat medan andra inte gör det utan tycker du borde hitta bättre sätt att hantera dina känslor på.

Jag tycker de senaste protesterna för hur vi helt anonymt, kan vara elak utan att ta ansvar, öppnar en hel del tankar för hur vi, speciellt en del, använder nätet och kanske samhället i övrigt till att undgå en solidaritet och omtanke och respekt för alla individer i ens närhet.

Varjefall jag, känner mig väldigt oroad inför vad som händer i världen runt oss, så mycket hat, död och misär.
Speciellt all missunnsamhet, att inte kunna dela på välfärden, inte kunna vara en medmänniska.
När en person som ploki kommer förespråkar allt jag oroar mig för, så känner jag att det är ännu viktigare att stå för en enad solidaritet, att inte acceptera hat, terror och nätmobbing.

Till och med i en tråd som handlar om att hitta kärleken finns samhällets hat, det är så sorgligt!

Du sa något om att du läst psykologi tidigare ? men ändå vet du inget om hur människor kan brytas ner psykiskt av att till exempel dagligen mötas av hat och hånfulla kommentarer och elakheter från okända människor?

Senast ändrad:
Jag tycker de senaste protesterna för hur vi helt anonymt, kan vara elak utan att ta ansvar, öppnar en hel del tankar för hur vi, speciellt en del, använder nätet och kanske samhället i övrigt till att undgå en solidaritet och omtanke och respekt för alla individer i ens närhet.

Varjefall jag, känner mig väldigt oroad inför vad som händer i världen runt oss, så mycket hat, död och misär.
Speciellt all missunnsamhet, att inte kunna dela på välfärden, inte kunna vara en medmänniska.
När en person som ploki kommer förespråkar allt jag oroar mig för, så känner jag att det är ännu viktigare att stå för en enad solidaritet, att inte acceptera hat, terror och nätmobbing.

Till och med i en tråd som handlar om att hitta kärleken finns samhällets hat, det är så sorgligt!
:bow::bow::bow::bow::bow:

Gilla ggr 1000

Du sa något om att du läst psykologi tidigare ? men ändå vet du inget om hur människor kan brytas ner psykiskt av att till exempel dagligen mötas av hat och hånfulla kommentarer och elakheter från okända människor?

Det hemska i det är ju att Buke är ett forum. Här finns människor med tillräckligt mycket råg i ryggen för att faktiskt protestera mot de här otroliga elakheterna som skrivits om framför allt kvinnorna i programmet. På många andra forum hakar man på istället och skriver ännu värre saker själv. Var det inte förra året tv4 fick stänga ner sin Facebook-sida för att folk skrev elaka saker om deltagare i det årets version? Deras Facebook, där folk ändå i de allra flesta fall har sina vanliga namn. Skrämmande att man kan känna sig helt fri från ansvar för att man sitter bakom en dataskärm, när man enligt egen utsago aldrig skulle säga sakerna till en person face to face.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar