emli
Trådstartare
Fast alltså, det är svårt att föra en vettig diskussion om programmet när det tydligen är okej för vissa att spåra ur och vara allmänt otrevliga/trista i såväl kommentarer om programmet som gentemot andra användare.
Jag kan förstår att det lätt spårar ur då och att kommentarer som är OT får mer likes än andra inlägg om själva programmet - för en tröttnar helt enkelt på stämningen som blir och då är det enklare att tramsa.
Sen, om du tycker att tråden spårar ut så är ett tips att rapportera inläggen till moderatorn alternativt tagga en i tråden (ex @LenaH ?) så får de ta sig en titt på tråden och rensa på OT/eller låsa den om det nu är alternativet - istället för att ta på sig en offerkofta och guilta folk till att skriva en viss typ av inlägg. Som det ofta skrivs - trådskaparen äger inte tråden och trådar utvecklas åt olika håll, men tycker en att det är helt galet så rapportera det..
Tack för din kommentar.
Det här är ju ett diskussionsforum om Bonde söker fru, och vad jag ville var att man försökte hålla sig till ämnet, eftersom jag ville diskutera programmet med er, vilket i stort har varit trevligt, men jag blev ganska irriterad och besviken när vissa av er nu hellre gick igång på att diskutera studier och intelligens.
Som jag har förstått det har man som trådskapare rätt att säga till när det börjar gå över styr, och något annat börjar diskuteras. Däremot har man inte makt att radera inlägg. Och alla har ju för övrigt rätt att säga sin åsikt. Men jag tycker att det är mer renhårigt att säga till direkt själv än att gå och "skvallra" för en moderator. Även om jag förstår och accepterar deras roll. Vad du menar med "offerkofta" i mitt agerande här, förstår jag inte riktigt. Offerkofta betyder som jag förstått det att man inte tar makten över sitt eget liv, låter sig styras, och därmed ser sig själv som ett offer. Jag kan bara säga, återigen, att jag blev irriterad.
Slutligen vill jag säga att det inte bara är ens "fel" att det spårar ur. Det är alltid fler än en som är med i den processen. Du menar att det, p g a stämningen som du blir trött på, är "enklare att tramsa", och lätt att själv glida in i den, och jag förstår vad du menar med detta, men om du gör detta är du själv med och göder den. Och så eskalerar det ännu mer.
Nu nog om detta, ser fram emot att diskutera mer nästa vecka!