Bonde söker fru 2015

Jag är kock och har gjort en näringsanalys av vad deltagarna ätit under programmet. Marcus lider bla av c-vitaminbrist vilket gör honom extra mottaglig för blonda solsken. Daniel måste äta mer kolhydrater annars kommer han snart bli impotent. Han gör klokast i att välja en tjej som redan har barn om han önskar fler:up:

Men det är väl kvinnornas ansvar vad karlarna äter ändå? :confused:
Dvs, de måste bara välja en som är duktig på att laga mat och har vett att hålla sig i köket.

Jag personligen hade definitivt inte heller velat bjuda hem folk till min gård mitt hem som jag inte kände någon dragning till alls.

Nej, sant, hade inte heller jag gjort. Men ställer man upp på att vara med i programmet (vilket jag antar att man inte tvingas till), så får man acceptera konceptet anser jag, och då vara beredd på att de som skriver kanske inte är några potentiella partners.

TV4s uppgift är inte att göra rättvis TV utan underhållande TV. Därför kommer de inte att vara hårda med reglerna då det bara gör att det blir fler oväntade vändningar. Marcus totaldiss av sina tjejer är programmets höjdpunkt i år än så länge.

Jag tror att det skulle bli krångligt för TV4 minst sagt, om alla bönder skulle göra samma sak som Marcus ...

Egentligen handlar det inte så mycket om Marcus/den här säsongen för mig, utan om det kommer vara fritt fram att rata sina kandidater efter att ha pratat med dem i fem minuter (jag kan inte hjälpa att jag tycker det är lite tidigt att döma ut folk) och få in nya istället.

Nå, Marcus skickade ju inte hem tjejerna efter att ha träffat dem i fem minuter. Han skickade ju hem dem efter gruppdejten, då hade han åtminstone spenderat en dag tillsammans med dem. Det var ju tjejen som åkte hem som dissade honom efter bara fem minuter. Ändå värre, om man ska prata om att ge folk en chans.

Ju mer jag funderar på det, hade nog både Daniel och Stefan kunnat göra samma sak som Marcus, om det hade varit någon av deras "favorit"-tjejer som åkt hem efter speeddejten. Eftersom de båda verkar fungera så att de bestämmer sig på en gång, och inte tror att förälskelse och kärlek kan växa fram. Så på ett sätt hade Marcus otur där. Han hade säkert bjudit hem några av de "ursprungliga" om han favorittjej stannat kvar. Så har det ju varit under många säsonger, att bonden direkt bestämt sig, och att de andra är med som statister. Nu blev det extra tydligt i Marcus fall, bara.

Pontus verkar ju vara den av dem som faktiskt tar det lite lugnare, trots att han är så ung. Han borde egentligen vara den som är mest "på" av dem alla, då han är yngst av dem. Men han är den av dem som verkar tänka efter mest. Kan ju förstås också bero på att han inte känner något för någon av tjejerna. Jag tror som någon skrev här ovan, att han är mest avslappnad tillsammans med Lisa. De andra två tjejerna vill ju börja prata framtid med en gång. Ta det lite lugnt, känn in varandra och lär känna varandra först! Tycker jag.

Äsch, alla vet ju hur nyttigt det är med just kunskaper om ekonomi när man ska analysera hur människor ser ut eller hur blåsta de är. Min utbildning i språkvetenskap gör ju att jag också är snudd på överkvalificerad, faktiskt. :up::angel:

För att inte tala om vad en högre utbildning i teknisk fysik kan ge. En snabb analys av de faktiska partiklarnas framfart i TV ger en total bild av hur en människa kommer att bete sig utanför tv-kamerornas insyn. Självklart.

Jag har ett önskemål, och det är att vi håller oss till att diskutera programmet och deltagarna, och inte hur många högskolepoäng eller magisterexamina vi har samlat på oss under högskolestudier.

Äsch, alla vet ju hur nyttigt det är med just kunskaper om ekonomi när man ska analysera hur människor ser ut eller hur blåsta de är. Min utbildning i språkvetenskap gör ju att jag också är snudd på överkvalificerad, faktiskt. :up::angel:

Det är relevant för att förstå de drivkrafter som ligger bakom programmet. Dessa avgör programmets utformning, hur programmet klipps, hur deltagarna framställs och hur det marknadsförs osv osv. Ditt inlägg visar dock på din okunskap vad gäller ekonomins påverkan på programmet.

Det är relevant för att förstå de drivkrafter som ligger bakom programmet. Dessa avgör programmets utformning, hur programmet klipps, hur deltagarna framställs och hur det marknadsförs osv osv. Ditt inlägg visar dock på din okunskap vad gäller ekonomins påverkan på programmet.

Dina inlägg visar din okunskap om hur säkra slutsatser man kan dra av människors personlighet och förmågor, från ett par minuters framträdande framför tv-kameror.

Uppenbarligen är ni inte intresserade av att diskutera programmet och deltagarna. Helt sanslöst att inlägg som handlar om studier får fler likes och/eller kommentarer än de som handlar om programmet. Jag får väl starta en ny tråd, om jag nu orkar. Eller hur det nu går till ...

Uppenbarligen är ni inte intresserade av att diskutera programmet och deltagarna. Helt sanslöst att inlägg som handlar om studier får fler likes och/eller kommentarer än de som handlar om programmet. Jag får väl starta en ny tråd, om jag nu orkar. Eller hur det nu går till ...

Tack the_connemara. Det kanske finns hopp om den här tråden i alla fall ...

Fast alltså, det är svårt att föra en vettig diskussion om programmet när det tydligen är okej för vissa att spåra ur och vara allmänt otrevliga/trista i såväl kommentarer om programmet som gentemot andra användare.

Jag kan förstår att det lätt spårar ur då och att kommentarer som är OT får mer likes än andra inlägg om själva programmet - för en tröttnar helt enkelt på stämningen som blir och då är det enklare att tramsa.

Sen, om du tycker att tråden spårar ut så är ett tips att rapportera inläggen till moderatorn alternativt tagga en i tråden (ex @LenaH ?) så får de ta sig en titt på tråden och rensa på OT/eller låsa den om det nu är alternativet - istället för att ta på sig en offerkofta och guilta folk till att skriva en viss typ av inlägg. Som det ofta skrivs - trådskaparen äger inte tråden och trådar utvecklas åt olika håll, men tycker en att det är helt galet så rapportera det..

*kl*

Sen, om du tycker att tråden spårar ut så är ett tips att rapportera inläggen till moderatorn alternativt tagga en i tråden (ex @LenaH ?) så får de ta sig en titt på tråden och rensa på OT/eller låsa den om det nu är alternativet - istället för att ta på sig en offerkofta och guilta folk till att skriva en viss typ av inlägg. Som det ofta skrivs - trådskaparen äger inte tråden och trådar utvecklas åt olika håll, men tycker en att det är helt galet så rapportera det..

Fullständigt OT.
Det är för mig en gåta att ordet "offerkofta" ständigt kommer upp så fort människor beskriver något om sina känslor. Världen har verkligen blivit ubersmal och inte speciellt förlåtande.

-

Men, tillbaka till programmet. Vad tror ni, kommer vi att få se ett Bonde-bröllop i år igen som produktionsbolaget sponsrar? O i så fall..mellan vilka? Eller blir det kanske fler bröllop?

Fullständigt OT.
Det är för mig en gåta att ordet "offerkofta" ständigt kommer upp så fort människor beskriver något om sina känslor. Världen har verkligen blivit ubersmal och inte speciellt förlåtande.

Fast det är inte beskrivandet av känslor som är problemet - det är liksom inställningen bakom.

För mig är det skillnad på att skriva "jag tycker det är tråkigt att så många väljer att OTa, så jag rapporterar det här till moderator" gentemot "ni är inte intresserade av trådens ämne". Alltså att lägga över fokus på andras beteende och liksom göra sig själv till ett offer för omständigheterna.

Jag förstår att @emli tycker tråden har tagit en trist vändning, det är inte det, men ÄR det på tok för mycket OT så är det bättre att rapportera än att guilta de som är OT.

Men, tillbaka till programmet. Vad tror ni, kommer vi att få se ett Bonde-bröllop i år igen som produktionsbolaget sponsrar? O i så fall..mellan vilka? Eller blir det kanske fler bröllop?
Jag tvivlar faktiskt på bröllop!

Pontus - nä, det ska mycket till och jag tror inte att någon av de inblandade där har siktet inställt på bröllop. Dock hoppas jag att han fortsätter träffa någon efter programmets slut, men det känns kanske som att det kan vara lite svårt för honom att få ihop livet med ev långdistansförhållande.

Stefan - tror jag absolut kommer att hitta någon som han sedan kommer ha en fortsatt relation med även efter programmet, men det känns ändå som att giftermål är avlägset

Daniel - samma här som med Stefan. Jag är lite osäker på varför men jag får ändå uppfattningen av att varken Stefan eller Daniel (med respektive) vill skynda fram något och jag tror även att deras familjesituation sedan tidigare gör att de tar hänsyn till ex barn och inte stressar fram något utan låter relationen utvecklas.

Marcus - jag tror inte att han kommer fortsätta ha en relation med någon av de som är på gården, mest för att jag upplever det som att han nästan är lite desperat i sitt sökande efter kärlek. Dock, skulle han och någon av tjejerna verkligen klicka med varandra så tror jag att chansen till bröllop är störst där eftersom han ändå har uttryckt vilja att skaffa många barn osv så det känns som att relationen kommer att utvecklas snabbare.

Fel tråd!!

Men för att diskutera bonde, så antog jag att Marcus är damm eller höallergiker och hade munskydd därför
Det var också det jag först tänkte på, som den hästtokiga dotter jag är så släpade jag med min allergiska mamma till stallet för att hjälpa pappa och mig att stapla hö när jag var 14 och hade min första ponny. :p Hon använde då ett munskydd.

Jag kom inte ens på tanken att det var av oartighet han inte erbjudit ett munskydd till den andra personen. :confused: Känns lite som att vissa bara vill hitta fel med honom.

Tror den enda som möjligen blir dunderkär i årets omgång är Stefan.
De övriga tror jag kommer dejta ett kort tag och sen det klassiska från så många tidigare omgångar "vi kom på att det inte fanns kärlek/passion".
Men på Stefans gård kan det nog flytta in en tjej permanent :)
Men bröllop tror jag inte ännu på ett bra tag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar