Bonde söker fru 2015

Givetvis finns det moment som generellt ger fler tittare och detta försöker givetvis produktionen att skapa. Sedan har ju bonden slutordet och måste så ha om vad som händer på hans gård. Så i de fall där bondens önskningar inte överenstämmer med produktionens så utför de påtryckningar på bönderna.

Den här säsongen är det särskilt tydligt att produktionen håller Daniel i ett hårt grepp och Stefan fick säkert strida för att få hem Marielle tidigare. Det är naivt att tro att produktionen låter bönderna göra lite som de vill. Produktionen är yrkesmän som vet hur man skapar drama och de gör givetvis det de kan utifrån de begränsningar som finns.

Och då är min följdfråga hur du vet det? Såvida du inte är en del av produktionen har du inte den blekaste aning om hur någonting har gått till.

Det är dessutom stor skillnad på att Stefan skickade hem Marielle igår och att Marcus inte ville ha kvar en enda av sina ursprungliga tjejer. Stefan har träffat Marielle i mer än fem minuter på en speeddejt...

@Kiwifrukt Jag uppfattade det som att de hade annonserat på dejtingsidor men jag kan ha fel. Det lät så när Linda nämnde de nya tjejerna för honom iaf, förutom hon från brevhögen som inte kunde komma till Sundbyberg. Någon som har mer koll?

Det där av vad jag har hört också, nämligen. Typ att han har fått välja någon själv, och sen har någon annan valt ut de andra. Hade varit intressant att veta hur det gick till, i och med att han verkar föredra de här tjejerna när han valde ut de första själv.

Och då är min följdfråga hur du vet det? Såvida du inte är en del av produktionen har du inte den blekaste aning om hur någonting har gått till.

Det är dessutom stor skillnad på att Stefan skickade hem Marielle igår och att Marcus inte ville ha kvar en enda av sina ursprungliga tjejer. Stefan har träffat Marielle i mer än fem minuter på en speeddejt...

Hur jag vet att produktionen vill göra underhållande TV? Förstår du verkligen inte det själv?

Om Stefan kännt Marielle i 5 minuter eller 5 dagar är irrelevant för produktionen. Deras uppdrag är inte att vara moraliska väktare utan att maximera produktions intäkter.

Det där av vad jag har hört också, nämligen. Typ att han har fått välja någon själv, och sen har någon annan valt ut de andra. Hade varit intressant att veta hur det gick till, i och med att han verkar föredra de här tjejerna när han valde ut de första själv.
Det vore intressant att höra hans version, eftersom de 10 tjejerna på slottet (det skulle vara 10 iaf) hade han ju själv valt ut efter deras brev. Verkar som att tv-produktionen gjorde ett bättre jobb i gallringen;)

Men jag tänkte på en grej som han sa när han och Linda gick till tjejernas stuga där på slottet (när han skulle säga att det inte blev val utan att alla fick följa med på gruppdejten) då sa han ju att det var lite synd för en av dem hade han ju inte tänkt bjuda med.

Alltså hade han ändå tänkt bjuda med alla (förutom hon vem-det-nu-var) och givetvis hon som valde att åka hem (om hon inte hade valt att åka hem alltså). Och då kanske han hade "följt reglerna" som de andra bönderna gör?
Hänger nån med hur jag menar?:D

Hur jag vet att produktionen vill göra underhållande TV? Förstår du verkligen inte det själv?

Om Stefan kännt Marielle i 5 minuter eller 5 dagar är irrelevant för produktionen. Deras uppdrag är inte att vara moraliska väktare utan att maximera produktions intäkter.

Fast det var inte det som var frågan. Frågan var hur du så säkert kan veta EXAKT hur produktionen gått till och vem som har sagt vad och gjort vad, om du inte är en del av den? Hur du kan veta att Stefan har fått bråka för att få skicka hem Marielle i förväg, och varför det skulle vara extra tryck på Daniel? Du har fått frågan tidigare, och valt att skita i den, så det gör du säkert nu också. Men om du inte är insatt i detta vet du inte ett enda dugg mer än vad vi andra gör om vad som har skett bakom kulisserna.

Det vore intressant att höra hans version, eftersom de 10 tjejerna på slottet (det skulle vara 10 iaf) hade han ju själv valt ut efter deras brev. Verkar som att tv-produktionen gjorde ett bättre jobb i gallringen;)

Men jag tänkte på en grej som han sa när han och Linda gick till tjejernas stuga där på slottet (när han skulle säga att det inte blev val utan att alla fick följa med på gruppdejten) då sa han ju att det var lite synd för en av dem hade han ju inte tänkt bjuda med.

Alltså hade han ändå tänkt bjuda med alla (förutom hon vem-det-nu-var) och givetvis hon som valde att åka hem (om hon inte hade valt att åka hem alltså). Och då kanske han hade "följt reglerna" som de andra bönderna gör?
Hänger nån med hur jag menar?:D

Men exakt, det är det jag menar. Vad jag har förstått det, så fick Marcus bara sju tjejer från början, medan de andra hade tio, och att anledningen till det var att tre personer tackade nej till att komma till slottet. När då hans favorittjej valde att hoppa av hade han bara sex stycken kvar (lika många som de andra skulle välja ut att fortsätta träffa), och då fick han "slippa" att göra ett val, och fortsätta träffa alla sex. Där och då var han ju ändå intresserad av att fortsätta träffa de andra fem, även om han fick den sista som han egentligen hade tänkt välja bort "lite på köpet". Jag förstår verkligen om det kändes lätt meningslöst att fortsätta träffa en person man bestämt sig för att välja bort, men de andra fem ville han fortsätta träffa mindre än ett dygn innan han sen inte ville träffa någon av dem.

Jag kan inte låta bli att misstänka att han hade valt att agera helt annorlunda om den tjejen som var favorit inte hade valt att hoppa av. Nu verkar han ju som sagt mycket mer nöjd med sin nya grupp, men det är ju lite ironiskt som du säger om det inte ens är han som valt ut de nya tjejerna, medan han valde ut den första gruppen själv.

Fast det var inte det som var frågan. Frågan var hur du så säkert kan veta EXAKT hur produktionen gått till och vem som har sagt vad och gjort vad, om du inte är en del av den? Hur du kan veta att Stefan har fått bråka för att få skicka hem Marielle i förväg, och varför det skulle vara extra tryck på Daniel? Du har fått frågan tidigare, och valt att skita i den, så det gör du säkert nu också. Men om du inte är insatt i detta vet du inte ett enda dugg mer än vad vi andra gör om vad som har skett bakom kulisserna.

Du är ju du som tror att jag vet allt. Tack för förtroendet. Jag försöker få dig att förstå att BSF är underhållnings TV. Produktionen gör sitt för att programmet ska bli just underhållande.

Att titta på ett program som Bonde söker fru och inte värdera deltagarna blir tråkigt. Jag förstår inte heller varför vissa anser att det är ett problem. Jag hör argumentet att någon av tjejerna eller bönderna kan komma in och läsa. Fast är du med i ett sådant här program så vet du på förhand att du kommer att värderas och bedömmas av TV-tittarna. Jag accepterar den ordningen. Den av deltagarna som inte vill läsa kommentarer om sig gör klokast i att hålla sig borta från forum under en tid.
Antingen vill du inte förstå, eller så förstår du faktiskt inte, eftersom du inte verkar se skillnaden på dina och alla andras inlägg.

De flesta andra i tråden skriver hur de själva uppfattar saken
Men exakt, det är det jag menar. Vad jag har förstått det, så fick Marcus bara sju tjejer från början, medan de andra hade tio, och att anledningen till det var att tre personer tackade nej till att komma till slottet. När då hans favorittjej valde att hoppa av hade han bara sex stycken kvar (lika många som de andra skulle välja ut att fortsätta träffa), och då fick han "slippa" att göra ett val, och fortsätta träffa alla sex. Där och då var han ju ändå intresserad av att fortsätta träffa de andra fem, även om han fick den sista som han egentligen hade tänkt välja bort "lite på köpet". Jag förstår verkligen om det kändes lätt meningslöst att fortsätta träffa en person man bestämt sig för att välja bort, men de andra fem ville han fortsätta träffa mindre än ett dygn innan han sen inte ville träffa någon av dem.

Jag kan inte låta bli att misstänka att han hade valt att agera helt annorlunda om den tjejen som var favorit inte hade valt att hoppa av. Nu verkar han ju som sagt mycket mer nöjd med sin nya grupp, men det är ju lite ironiskt som du säger om det inte ens är han som valt ut de nya tjejerna, medan han valde ut den första gruppen själv.
Kan det vara så att han fick en rejäl självförtroendesänka på slottet? Jag menar, först kommer inte tre utav de han bjudit in ens till speeddejten och sen väljer även favoriten att hoppa av? Jag kan tänka mig att det kan sänka en rätt rejält, att man känner sig dissad. Kan förklara varför han gav upp

Du är ju du som tror att jag vet allt. Tack för förtroendet. Jag försöker få dig att förstå att BSF är underhållnings TV. Produktionen gör sitt för att programmet ska bli just underhållande.
Du verkar inte se det själv, men i dina inlägg uttrycker du dig på ett sätt som gör att di verkar veta mer om programmet och dess deltagare än vad alla andra gör. Du får det att låta som att det du skriver är en absolut sanning. Att tv4 producerar ett underhållningsprogram är alla här medvetna om.

Du, jag är fullt medveten om att det är ett underhållningsprogram, och jag och alla andra i tråden tycker det är just underhållande att diskutera det. Vi diskuterar just hur vi uppfattar programmet. Ingen av oss vet exakt hur saker och ting har gått till. Däremot finns det personer här som faktiskt känner vissa av deltagarna på riktigt. Du har själv svarat att du inte gör det.

Men du har väldigt starka åsikter om hur saker och ting har gått till, och verkar väldigt säker på att det är du som har rätt.

OM det blir en ny säsong av Bonde nästa år ska det bli väldigt intressant o se hur de gör med reglerna. Om reglerna blir friare eller om de återgår till de ursprungliga.

Det verkar som vi tänker likadant:up: Du får till texten mer logisk än vad jag fick dock, glad att du fattade hur jag menade :o

Det verkar som vi tänker likadant:up: Du får till texten mer logisk än vad jag fick dock, glad att du fattade hur jag menade :o

Och det kan säkert ligga mycket i det @Rhinos säger, att Marcus kanske fick en "självförtroendekris" av att fyra stycken valde att hoppa av (favoriten plus de tre som inte kom).

Är det för övrigt någon som vet om den tjejen som tackade nej till slottet, men sen kom till gården är en av dem han fortfarande har kvar?

[QUOTE="Kiwifrukt, post: 17223685, member: 62757]
Men du har väldigt starka åsikter om hur saker och ting har gått till, och verkar väldigt säker på att det är du som har rätt.[/QUOTE]

Jag är högutbildad, vetgirig, kunnig och har dessutom hög IQ samtidigt som jag inte fått mer empati än nödvändigt. Ja, jag är ofta säker på min sak jus för att jag är insatt i ämnet. Om någon kommer med kompletterande fakta som ändrar bilden är jag dock inte sen att revidera min åsikt.

Jag är högutbildad, vetgirig, kunnig och har dessutom hög IQ samtidigt som jag inte fått mer empati än nödvändigt. Ja, jag är ofta säker på min sak jus för att jag är insatt i ämnet. Om någon kommer med kompletterande fakta som ändrar bilden är jag dock inte sen att revidera min åsikt.
Om du är så smart och vetgirig som du säger borde du inte kunna räkna ut hur du ska uttrycka dig för att få en givande diskussion om ämnet istället för en diskussion om din tråkiga attityd?

ETA: Och jag undrar också varför du till exempel gissar att Daniel "hålls i ett hårt grepp" vad pekar på det?

Senast ändrad:
Om du är så smart och vetgirig som du säger borde du inte kunna räkna ut hur du ska uttrycka dig för att få en givande diskussion om ämnet istället för en diskussion om din tråkiga attityd?

ETA: Och jag undrar också varför du till exempel gissar att Daniel "hålls i ett hårt grepp" vad pekar på det?

Daniel har ju själv uttryckligen sagt att han gjort sitt val. Han vill få det överstökat men produktionen vill säkert att han ska dra ut på utslagningen för att göra mer underhållande TV.

Nej, det måste inte vara som jag säger men baserat på den informaton som delgivits oss är det sannolikt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar