Bonde söker fru 2015

Jag blev lite full i skratt faktiskt när Marcus började prata om känslor iförd ett munskydd och med allt väsen och hödamm runtomkring :D Förresten, skulle han inte ha gett Isabell ett munskydd också???

Ha ha ha

Ja, den scenen var den absoluta höjdaren i gårdagens avsnitt. Marcus är rätt skön faktiskt.

@Ploki Vad får du ut av att skriva som du gör om tjejerna? En seriöst ställd fråga, jag är nyfiken.

Att titta på ett program som Bonde söker fru och inte värdera deltagarna blir tråkigt. Jag förstår inte heller varför vissa anser att det är ett problem. Jag hör argumentet att någon av tjejerna eller bönderna kan komma in och läsa. Fast är du med i ett sådant här program så vet du på förhand att du kommer att värderas och bedömmas av TV-tittarna. Jag accepterar den ordningen. Den av deltagarna som inte vill läsa kommentarer om sig gör klokast i att hålla sig borta från forum under en tid.

Angående Ida. Hur utseendefixerad är du :crazy:

Jag skrev att Ida är fantastisk. Varför utgår du ifrån att det enbart skulle gälla det yttre?

I sådana program som Bonde söker fru märks tydligt vilka som har fötterna på jorden och vilka som inte har det. Hela programmet bygger på att tjejerna kommer att få veta om bönderna har intresse men likväl måste vissa hålla på och pressa och t.o.m. i vissa fall bryta ihop för att de tycker att de inte fårtillräckligt med bekräftelse från bönderna.

Ida och de två andra ursprungliga tjejerna på Marcus gård verkar trygga i sig själva. På Daniels gård kivas det och det är lite småkomiskt att notera. Pia och Hanna hos Stefan verkar trygga och så även Lisa hos Pontus.

I andra ändan tar Cecilia priset när hon bröt ihop i någon drama queen-akt i rädslan att bli bortvald av en kille som tjejgänget halvdissade. Annie verkar också otrygg. I beaktande får vi dock ha deras ringa ålder. Förhoppningsvis växer de upp.

Jag skrev att Ida är fantastisk. Varför utgår du ifrån att det enbart skulle gälla det yttre?

I sådana program som Bonde söker fru märks tydligt vilka som har fötterna på jorden och vilka som inte har det. Hela programmet bygger på att tjejerna kommer att få veta om bönderna har intresse men likväl måste vissa hålla på och pressa och t.o.m. i vissa fall bryta ihop för att de tycker att de inte fårtillräckligt med bekräftelse från bönderna.

Ida och de två andra ursprungliga tjejerna på Marcus gård verkar trygga i sig själva. På Daniels gård kivas det och det är lite småkomiskt att notera. Pia och Hanna hos Stefan verkar trygga och så även Lisa hos Pontus.

I andra ändan tar Cecilia priset när hon bröt ihop i någon drama queen-akt i rädslan att bli bortvald av en kille som tjejgänget halvdissade. Annie verkar också otrygg. I beaktande får vi dock ha deras ringa ålder. Förhoppningsvis växer de upp.
Därför att det enda av allt det fantastiska med Ida som du kommenterade var att hon var het.

Jasså..har Pia fötterna på jorden? Innan sa du att hon var totalt urblåst :grin:

Fast jag känner igen mig i det där. Det är inte så att det automatiskt blir tråkigt för att man är effektiv, men ibland kanske man inte tänker sig för att den andra personen inte tycker det är lika roligt som man själv gör (och han reflekterade över det själv, så det var ju bra ändå).
Är man van att vara effektiv i vardagen så är det lätt att man fortsätter på fritiden också. Jag ser hästar och mina kaniner som mina fritidsintressen, men jag tänker alltid effektivt där och att det ska vara snabbt och bra gjort. Även om min pojkvän följer med, min mamma eller mina syskon. Händer tyvärr för ofta att jag börjar dela ut uppgifter att göra eftersom jag blir lite stressad när jag vet att det är massor som behövs göras, de bara står där och ja... :p (Och eftersom jag tycker det är så roligt så blir det ibland svårt att förstå att vissa personer inte alls tycker jobba är kul, eller göra saker. Jag förstår mig inte alls på människor som ska seega och snaacka, vara sociala i all evighet och bara stå där :angel: *halvt på skämt såklart)
Fast då är det runt ditt intresse. Att delegera ut uppgifter till mamman till ens barn vore snudd på att inkompetentförklara henne.

Att titta på ett program som Bonde söker fru och inte värdera deltagarna blir tråkigt. Jag förstår inte heller varför vissa anser att det är ett problem. Jag hör argumentet att någon av tjejerna eller bönderna kan komma in och läsa. Fast är du med i ett sådant här program så vet du på förhand att du kommer att värderas och bedömmas av TV-tittarna. Jag accepterar den ordningen. Den av deltagarna som inte vill läsa kommentarer om sig gör klokast i att hålla sig borta från forum under en tid.

Så att klanka ner på andra människors utseende inför hela världen är "en rolig grej" för dig? Ett kvällsnöje. Det känns så empatilöst och tragiskt. Att själv må bra av att berätta för andra hur dåliga de är tyder i mina ögon på en person som själv känner sig väldigt "liten" och har en mycket dålig självkänsla innerst inne. Alternativt en grandios självbild, det finns de också.
Skulle du säga samma sak till tjejerna face to face också?

Det var väl ok att skicka hem Marielle fast varför detta drama? Stefan har tyvärr sjunkit i ranking efter sitt överempatiska beteende.

Ida på Marcus gård är fantastisk. Hon är nästan lika het som min fru.

Även Madeleine är en riktig pärla. Men Daniel har nog rätt i att hon inte skulle vilja ha det liv han kan erbjuda.

Den där Karin måste ha skickat ett 10 år gammalt kort till Marcus. Hon såg allt annat än bra ut med sin mastodontnäsa och slitna hy. Sen har hon två barn dessutom. Marcus skickar hem henne nästa vecka. Han väljer givetvis Ida till slut om hon inte ger han nobben.

Ännu ett empatilöst, kvinnoföraktande, ytlighetsfokuserat, fördomsfullt och intelligensbefriat inlägg från din sida.

Ska jag tolka det som att du är sån som person, eller är det bara en baksida som visas upp här på Bukefalos?

Det går utmärkt att värdera deltagarna utan att skriva ut det på offentliga forum.
Det är ingen mänsklig rättighet att skriva elakheter om andra människor.

Om gårdagens avsnitt: 1) Äntligen lite vardag på gårdarna!
2) Stefan. :love: Vilken man. Jag blev nästan kär i honom när han hanterade hela situationen med Marielle så bra och att man verkligen SÅG att han också tyckte att det var jobbigt. Om jag tappar tron ibland på vissa delar av det manliga släktet efter att läsa vissa inlägg i den här tråden, så ger han mig den tillbaka. Hatten av, Stefan!
3) Bra av Pontus att ta lite tid med både Cecilia och Lisa igår. Han verkade även mer avspänd med Lisa? Synd om Annie dock, men tror det blir henne han väljer bort vid nästa val.
4) Daniel ska nog överväga om det inte är bäst att göra som Stefan och tidigare-lägga ett val. Antingen har han redan bestämt sig för Alexandra, eller så har han bestämt sig för att skicka hem Kajsa, och som det är nu blir det bara tråkig stämning.
5)Marcus tjejer blev lite mindre anonyma igår, bra. Däremot dog jag lite lätt när han hade munskydd, hade nog inte kunnat ta honom på allvar i det läget om jag varit Isabell.

Därför att det enda av allt det fantastiska med Ida som du kommenterade var att hon var het.

Jasså..har Pia fötterna på jorden? Innan sa du att hon var totalt urblåst :grin:

Jaha, menar du att man inte kan vara trygg och korkad samtidigt? Eller kan du inte förstå att man nämner såväl positiva som negativa egenskaper som en person har?

Lisa verkar passa Pontus så himla bra. Det är ju sådär han har varit när jag träffat honom, lugn, avspänd och pratsam. Det där att han pratar om sig själv mest tror jag beror på att han blir nervös och då är det tryggt att prata om något han känner sig säker i, hästarna.
Jag har inte alls upplevt honom som självcentrerad.

Men beror inte det på hur man själv fungerar?
Jag som är effektiv själv skulle lätt bara göra saker direkt utan att någon ber mig medans det finns lte mer handfallna människor som kanske behöver få en knuff i rätt riktning?
Är man en driftig, ensam företagare som är van att se till att saker bli gjorda tar gärna en ledande roll också i privatlivet, sen beror det på "hur" man delegerar och ber andra att göra saker och ting.
Jag ser ingen parallell effektiv/tråkig alt långsammare/roligare.
Håller med dig!
Jag tillhör också de "effektivas" skara och jag förstår att Daniel gömmer sig bakom en arbetsmask när han är obekväm med hela situationen ;)
Sen tror jag också att en person som är driftig gärna umgås med/vill ha som partner en som är ganska lika i grunden. Jag tror inte Daniel skulle stå ut med att bo med någon som bara står där som ett "mähä" och måste bli tillsagd hela tiden vad som ska göras... :wtf:
Själv skulle jag bli galen... :cautious:

Alltså Stefan :love:. Hans rättframma sätt att delge hur han tänker med oss som tittar är imponerande :up:. Men att bo med någon som är så rättfram och lite naiv i sitt sätt kräver nog sin kvinna... ;).

Jag undrar vad de fina tjejerna som är hos Markus har sett i han som inte jag sett :crazy::meh:.

Pontus verkar bara vara sig själv när han är med Lisa... :up:.

Håller med dig!
Jag tillhör också de "effektivas" skara och jag förstår att Daniel gömmer sig bakom en arbetsmask när han är obekväm med hela situationen ;)
Sen tror jag också att en person som är driftig gärna umgås med/vill ha som partner en som är ganska lika i grunden. Jag tror inte Daniel skulle stå ut med att bo med någon som bara står där som ett "mähä" och måste bli tillsagd hela tiden vad som ska göras... :wtf:
Själv skulle jag bli galen... :cautious:

Alltså Stefan :love:. Hans rättframma sätt att delge hur han tänker med oss som tittar är imponerande :up:. Men att bo med någon som är så rättfram och lite naiv i sitt sätt kräver nog sin kvinna... ;).

Jag undrar vad de fina tjejerna som är hos Markus har sett i han som inte jag sett :crazy::meh:.

Pontus verkar bara vara sig själv när han är med Lisa... :up:.

Jag håller med. När det gäller Daniel märks det ganska tydligt att han är ruskigt obekväm med situationen. Om det sen beror på att han inte känner sig bekväm med att prata känslor, eller om det är för att han inte känner sig bekväm med att dejta tre på en gång (särskilt när en av de tre är en favorit), låter jag vara osagt. Men när han då hamnade i en situation igår som är jobbrelaterad och som han är van vid, så blir det nog lätt så att man går in i "jobbmode", eftersom det är något man känner till och känner sig bekväm med.

Lite så är det ju med Pontus också. När han får vara i sin "vanliga" miljö (=runt hästarna) så är han mycket mer avspänd än när han ska göra någonting annat tillsammans med tjejerna. Tycker det framgick rätt bra när han pratade med Lisa samtidigt som han mockade igår.

Har egentligen inget att skriva om gårdagens avsnitt, för ni andra har redan beskrivit det så bra :)

En liten fundering dock, att om Daniel vill göra det lättare för sig, så låter han bli att bjuda in Madeleine nästa gång och låter henne åka hem istället för Kajsa.

Med Madeleine kvar skulle det kunna bli sämre stämning på gården? Hon verkar bestämdare i sina uppfattningar och man kan nog inte köra över henne hur som helst. Kajsa är nog mer en "följare" som vill vara Daniel till lags.

Jaha, menar du att man inte kan vara trygg och korkad samtidigt? Eller kan du inte förstå att man nämner såväl positiva som negativa egenskaper som en person har?

Vet du vad, du ska få ett tips. Alla människor har positiva sidor, likaväl som att alla har negativa sidor, det har du helt rätt i. Det finns ingen som är ofelbar, och det finns ingen som inte har något litet positivt. Men du kanske ska fundera på hur du framhäver andra människors positiva respektive negativa sidor? För nu har du skrivit ganska okej/normala/inte elaka kommentarer om bönderna (som samtliga är män!), men om du kommenterar något positivt om någon av tjejerna så är det något som uteslutande handlar om deras utseende/om du tycker att de är attraktiva eller inte. Det kan verka fördomsfullt, att det enda en kvinna vinner på är ett fördelaktigt utseende.

Det du skriver är dessutom ännu mer snävt, eftersom det enbart handlar om vad du tycker är attraktivt. Alla människor ser inte på det på samma sätt. Någon som är attraktiv för dig är kanske inte attraktiv för någon av bönderna, lika lite som någon som är attraktiv för mig kanske inte är attraktiv för någon av de andra här i tråden. Det är bland annat det folk reagerar på i dina inlägg.

Apropå Daniel så verkar han ändå vara medveten om vad han gör för "fel" med tjejerna, det säger han ju när han pratar ensam framför kameran.

Gillar att det lossade för Pontus igår, men jag upplevde verkligen inte att det "osade sex", som Aftonbladet påstod att det skulle göra (inte otippat när det gäller den tidningen dock:meh:)

Istället för att uppmana deltagarna att hålla sig borta från forum så att vi fritt ska kunna skriva elakheter om dem så finns alternativet att välja att skapa ett klimat där ingen behöver bli ledsen över vad som skrivs. Det är faktiskt så enkelt och det blir så himla mycket trevligare. Samma teknik kan appliceras på de flesta situationer i samhället, bara som ett tips. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar