Fast jag känner igen mig i det där. Det är inte så att det automatiskt blir tråkigt för att man är effektiv, men ibland kanske man inte tänker sig för att den andra personen inte tycker det är lika roligt som man själv gör (och han reflekterade över det själv, så det var ju bra ändå).
Är man van att vara effektiv i vardagen så är det lätt att man fortsätter på fritiden också. Jag ser hästar och mina kaniner som mina fritidsintressen, men jag tänker alltid effektivt där och att det ska vara snabbt och bra gjort. Även om min pojkvän följer med, min mamma eller mina syskon. Händer tyvärr för ofta att jag börjar dela ut uppgifter att göra eftersom jag blir lite stressad när jag vet att det är massor som behövs göras, de bara står där och ja...
(Och eftersom jag tycker det är så roligt så blir det ibland svårt att förstå att vissa personer inte alls tycker jobba är kul, eller göra saker. Jag förstår mig inte alls på människor som ska seega och snaacka, vara sociala i all evighet och bara stå där
*halvt på skämt såklart)