Bonde söker fru 2015

Jag kan ha missat. Det kan ha varit uppe förut. Är det någon mer än jag som reagerat på hur det är filmat i år. Min känsla är att det är svårt att få till en feeling om vilka alla är. Det är mycket vy-bilder och inte så mkt annat.

Jag håller med, tycker det är ovanligt lite om personerna så man får liksom ingen bild av vad som händer och hur de är? Sen tycker jag också att det är ovanligt lite vardagssysslor, det är bara hos Stefan man har fått se lite sånt väl.

Jag håller med, tycker det är ovanligt lite om personerna så man får liksom ingen bild av vad som händer och hur de är? Sen tycker jag också att det är ovanligt lite vardagssysslor, det är bara hos Stefan man har fått se lite sånt väl.

Ja, det är just det där jag saknar. Vilka är "de" som personer? Vilka sysslor är det som genomförs på gårdarna? Hur ser en vanlig vardag ut? Ikväll ska tydligen Pontus rida...det måste han väl rent logiskt ha gjort under de tidigare avsnitten? Vad har gjort att vi aldrig hört talas om det? Inte för att jag bryr mig så sätt över hur många hästar han ev. rider per dag. Men med tanke på vad vi "vet" så borde han ju rida varje dag? Eller har han lejat bort det till någon annan?

Kort o gott, många delar saknas.

Lite less också på att se vyer över gårdarna, hela tiden.

Men alltså, nån sorts jävla gränser får man väl ha, när man pratar om riktiga människor åtminstone! Hur gammal är du!?

Min fantasi sträcker sig inte tillräckligt långt för att fatta vad Annie och Pontus skulle bli, men jag förstår ju att det inte är något trevligt.

@Ploki är fortfarande nyfiken på om du känner alla dessa människor på riktigt med tanke på vad du häver ur dig?

Min fantasi sträcker sig inte tillräckligt långt för att fatta vad Annie och Pontus skulle bli, men jag förstår ju att det inte är något trevligt.

Jag ser inte ens det här programmet, jag tycker bara det är intressant att läsa vad ni som gör det skriver om (det är ni som är min realitysåpa :D). Men oavsett vilka dessa människor är har de inte förtjänat att pratas om på det här viset. :meh:

Jag håller med om att det är ganska lite vardag på gårdarna. Stefan har ju i alla fall pratat om att han vill visa tjejerna den verklighet han lever i, så att inte det ska komma som någon överraskning sen. Och det är väl mest han som har gjort någon form av syssla över huvudtaget. Daniel har väl kanske gjort något också (gick han inte runt i någon hjälm och typ körde med röjsåg i något avsnitt?), men både Pontus och Marcus glassar mest runt.

Om det är fler i Pontus familj som rider (hans pappa?) så kanske det mesta av ridningen har legat på honom när tjejerna var där?

Jag håller med om att det är ganska lite vardag på gårdarna. Stefan har ju i alla fall pratat om att han vill visa tjejerna den verklighet han lever i, så att inte det ska komma som någon överraskning sen. Och det är väl mest han som har gjort någon form av syssla över huvudtaget. Daniel har väl kanske gjort något också (gick han inte runt i någon hjälm och typ körde med röjsåg i något avsnitt?), men både Pontus och Marcus glassar mest runt.

Om det är fler i Pontus familj som rider (hans pappa?) så kanske det mesta av ridningen har legat på honom när tjejerna var där?

Troligen är det som du säger, att det är någon annan som exempelvis Pontus pappa som rider, jag hade dock känt att bara fått höra något om det hade fått mina frågetecken att minska. O lika så, de andra bönderna som har djur...vem sköter om dem under inspelningar..eller sköts det samtidigt. Det enda som antyds hos Pontus (vad jag minns) är att dagen efter tjejernas ankomst skulle arbetsdagen börja 06, för det är så vardagen där såg ut.

Men förhoppningsvis får vi se lite mer vardag i kväll. :)

Jimmy som var med i förra programmet rider.

Nja, tror snarare att Daniel insåg vilken jobbig brud han fått på halsen i Martina och såg till att göra sig av med henne snarast möjligt. Hela hennes uppenbarelse andas verkligen dryghet och inskränkthet. Hans prat om vänskap var säkert enbart en charmoffensiv för att se till så att han skulle komma undan Martinas piska.

Vill du att tråden ska bli låst?

Är det ovanligt bra i år?
Brukar egentligen inte se det men nu är jag fast!

Ja, det var ett par år sedan jag följde programmet också och det är mer underhållande än vanligt. Stefan är stjärnan; rolig och skön som han är. Pontus är stilig. Daniel är en go norrlänning och Marcus har stor integritet.

Sedan så finns det ovanligt många snygga tjejer i årets upplaga. De enda fula var de Marcus fick på gruppdejt men de hade han ju det goda omdömmet att skicka hem. Helt klart en höjdarsäsong!

Här på buke brukar vi ha betydligt högre nivå och hårdare regler än fb. Vilket jag är glad över.
Jag läser aldrig där, tappar bara tron på mänskligheten och vill ta livet av mig.
Lite så ja. Det jag mest reagerade på när jag läste det var att ingen där ens brydde sig. Fast å andra sidan blev det inte argument heller eftersom det inte fästes någon uppmärksamhet vid elakheterna.

Tänkte bara att Ploki kanske är van vid sånt? För antingen är han inte härifrån eller så är han ett dåligt troll. :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?