Jag tycker att det blir tråkigt nu med en del tonarter här inne. Dels att man uttrycker sig cyniskt över nästan samtliga deltagare i Bonde i ett och samma inlägg, och dels att man måste ha en stöddig och arrogant ton när man ska "tillrättavisa" den man tycker har gjort fel, när man själv varit snar till att kritisera, om inte någon av deltagarna, så någon åsikt här inne.
Alla har fördomar, så även vi härinne. Alltså har man en ganska låg självinsikt när man är snar till att kritisera någon annan för att ha fördomar. Till viss del håller jag faktiskt också med dig, Ploki, vissa deltagare är populärare än andra och tas snabbare i försvar om de skulle kritiseras än andra. Marcus och Martina har kritiserats ganska mycket här utan att någon reagerat på det, men om någon annan skulle kritiseras är det snart till kritik mot de som kritiserat. Och ingenstans i Plokis inlägg ser jag att det skulle finnas en kvinnosyn från 1700-talet. Det är faktiskt relevant att ifrågasätta att någon som har småbarn är redo att flytta 30 mil, och att attityden till det hela är lite avslappnat: "vi löser det om vi vill". Att ifrågasätta den attityden har ju inget alls med någon föråldrad kvinnosyn att göra.