Bonde söker fru 2015

Finns miljontals singelmän. Hon blir knappast lyckligare att just träffa en TV-bonde hon inte ens träffat. Varför inte träffa en singel från närområdet?

Ja men varför inte.. eller som förr i tiden när männen gifte sig med grannflickan för dom inte orkade gå bort till nästa gård, varför inte ha det så nu? Det blir ju enkelt.. varför blanda in kärlek i det hela liksom O_o

Finns miljontals singelmän. Hon blir knappast lyckligare att just träffa en TV-bonde hon inte ens träffat. Varför inte träffa en singel från närområdet?

Alla människor har ett ansvar för de signaler man sänder ut. Och det är också riktigt att döma de som inte beaktar detta. Alexandra skyltar att barnens behov är sekundära och det är riktigt fult.

Men herregud, är du på riktigt? Vi lever i 2015 nu, då gifter vi oss inte med grannen/vår kusin bara för att det är "enkelt". Det kanske inte finns någon singel som passar henne i närområdet, det vet inte du. Hon kanske verkligen är intresserad av Daniel? Dessutom är du den enda som har "uppfattat" att Alexandra har sänt ut signaler på att hennes barn är sekundära.

Vad är det du tycker är så fruktansvärt? Om det är det som även jag och @niphredil var inne på, att det inte är okej att skylta med sina barn i såna här sammanhang a la Ensam mamma söker, kan jag ändå förstå din grundtanke, även om du uttrycker dig väldigt plumpt. Men dels tycker jag inte det är något problem i och med att barnen inte ens nämnts vid namn, än mindre synts i bild, och dels verkar ditt största problem vara att hon eventuellt behöver flytta? Det är skrämmande att man kan ha så mycket åsikter om en människa man aldrig träffat. Och skulle det nu vara så att du faktiskt känner Alexandra personligen är det ju mycket märkligt att du även har otrevliga åsikter om Pia.

Till nya och gamla medlemmar så citerar jag @ullos utmärkta inlägg:
När du diskuterar:
1. för fram dina åsikter om ämnet, inte dina åsikter om åsiktsmotståndaren
2. tala inte om för åsiktsmotståndaren vad den tycker, om du ändå måste så skriv "jag uppfattar att du tycker så här, stämmer det"
3. även om åsiktsmotståndaren är en idiot så är det aldrig ok att skriva det i detta forum

/LenaH, moderator

Men herregud, är du på riktigt? Vi lever i 2015 nu, då gifter vi oss inte med grannen/vår kusin bara för att det är "enkelt". Det kanske inte finns någon singel som passar henne i närområdet, det vet inte du. Hon kanske verkligen är intresserad av Daniel? Dessutom är du den enda som har "uppfattat" att Alexandra har sänt ut signaler på att hennes barn är sekundära.

Vad är det du tycker är så fruktansvärt? Om det är det som även jag och @niphredil var inne på, att det inte är okej att skylta med sina barn i såna här sammanhang a la Ensam mamma söker, kan jag ändå förstå din grundtanke, även om du uttrycker dig väldigt plumpt. Men dels tycker jag inte det är något problem i och med att barnen inte ens nämnts vid namn, än mindre synts i bild, och dels verkar ditt största problem vara att hon eventuellt behöver flytta? Det är skrämmande att man kan ha så mycket åsikter om en människa man aldrig träffat. Och skulle det nu vara så att du faktiskt känner Alexandra personligen är det ju mycket märkligt att du även har otrevliga åsikter om Pia.

Tråden finns ju till för att åsikter om deltagarna ska vädras. Eftersom det i tråden är norm att kritisera Marcus uppfattar jag det som att det tydligen ok men eftersom det bara är ett fåtal som ogillar Alexandra och Petra ska tydligen dessa gå fria från kritik. Jag köper inte det.

Nej, jag tycker det är fel att spela med sina barns hembygd som insats och det har jag inga problem att stå för. Vad som just är modernt 2015 är inte vidare intressant. Varje tid har sina moderna dysfunktionella beteenden.

Tråden finns ju till för att åsikter om deltagarna ska vädras. Eftersom det i tråden är norm att kritisera Marcus uppfattar jag det som att det tydligen ok men eftersom det bara är ett fåtal som ogillar Alexandra och Petra ska tydligen dessa gå fria från kritik. Jag köper inte det.

Nej, jag tycker det är fel att spela med sina barns hembygd som insats och det har jag inga problem att stå för. Vad som just är modernt 2015 är inte vidare intressant. Varje tid har sina moderna dysfunktionella beteenden.

Petra, vem är det :confused:

Buke har sina egna lagar, inte bara denna tråden, och man kan kritisera vissa men inte andra men det handlar mest om hur man uttrycker sig. Det är det som kan bli väldigt trist med buke, som annars är ett toppforum.

Jag har svårt för namn osv. Där hos Daniel var det en som åkte hem (som jag inte heller vet vad hon heter). Vem Alexandra är vet jag för det var henne han skulle skoja med och låtsas att hon skulle bo i en skrubb. Men sen är det två till som jag inte kan skilja åt och inte vet vad dom heter. Någon dom vet?

Jag har svårt för namn osv. Där hos Daniel var det en som åkte hem (som jag inte heller vet vad hon heter). Vem Alexandra är vet jag för det var henne han skulle skoja med och låtsas att hon skulle bo i en skrubb. Men sen är det två till som jag inte kan skilja åt och inte vet vad dom heter. Någon dom vet?

Kajsa och....och..och :eek::eek:

Martina åkte hem iallafall

Och jag skrev i ett av mina inlägg att jag är fullt medveten om att vi är många i tråden som kritiserat Marcus. Det finns två alternativ till det: 1) Att vi har totalt fel, och att tv har målat upp honom som en slusk, vilket i så fall är fruktansvärt tragiskt. 2) Att han har kläckt ur sig mycket plumpa saker både på slottet och efter att tjejerna kommit till gården. Det sistnämnda har han gjort. Han har sagt de sakerna. Det går inte att komma ifrån. Sen kan man diskutera om sakerna är tagna ur sitt sammanhang, det vet vi inget om.

Det i alla fall jag, och säkert många av de andra också, har reagerat på, är att det vi diskuterar om Marcus är saker som framkommit i programmet, medan det du pratar om mer verkar vara saker du själv och ingen annan reagerat på. Du får givetvis tycka precis vad du vill, det kan vi inte få dig att ändra på. Men att skriva på ett öppet forum såna saker som att Alexandra skiter i sina barn och att PIA är urblåst eller vad det nu var, är INTE okej. Vi har inte heller skrivit att vi tycker att Marcus är dum i huvudet, vi har skrivit att han uttrycker sig klumpigt.

Petra, vem är det :confused:

Buke har sina egna lagar, inte bara denna tråden, och man kan kritisera vissa men inte andra men det handlar mest om hur man uttrycker sig. Det är det som kan bli väldigt trist med buke, som annars är ett toppforum.
Fast det är väl inte så konstigt att det görs skillnad i bemötandet på hur någon framför sin kritik? T.ex att gå till personangrepp och hoppa på folks utseende i stil med "hon ser så korkad ut för hon har ett fult öra " är ju en milsvid skillnad gentemot att uttrycka kritik i stil med "jag upplever hennes uttalande som rätt naiva". Tycker jag iaf.

Det är intressant att du skriver att "män går tyvärr bara på utseendet", sedan är dina få positiva rosor handlande om just utseende. Jag tror du får hålla ditt utseendefokus och konservativa kvinnosyn som din egen, och inte påstå att den gäller alla män. Jag ingår inte i alla fall.
:up: :up:

Ja, men så länge det inte faller utanför r a men för Bukefalos regler så är det irrelevant.
Du verkar ha missförstått Buke totalt. Det som faller utanför ramen för reglerna tas bort och eventuellt blir man varnad. Allt annat diskuterar vi. Dvs, du uttrycker en åsikt som jag och många anser vara otrevliga varpå vi ifrågasätter det.

Om du tror att man bara får ifrågasätta saker som bryter mot reglerna har du liksom inte fattat nåt alls av hur det funkar. Det skulle ju knappt bli nån diskussion? :confused:

Du verkar ha missförstått Buke totalt. Det som faller utanför ramen för reglerna tas bort och eventuellt blir man varnad. Allt annat diskuterar vi. Dvs, du uttrycker en åsikt som jag och många anser vara otrevliga varpå vi ifrågasätter det.

Om du tror att man bara får ifrågasätta saker som bryter mot reglerna har du liksom inte fattat nåt alls av hur det funkar. Det skulle ju knappt bli nån diskussion? :confused:

Det står ju klart och tydligt i reglerna att man ska skriva vad man tycker om ämnet, inte vad man tycker om andra medlemmar.

När du diskuterar:
2. tala inte om för åsiktsmotståndaren vad den tycker, om du ändå måste så skriv "jag uppfattar att du tycker så här, stämmer det"

@Ploki Jag vet inte vad för sorts argumentation du tycker att du för här men det här är det jag svarat på:

@Sleepy skriver att ord har betydelse. Du skriver att "så länge det inte faller utanför ramen för Bukefalos regler så är det irrelevant". Och jag säger nej, det är inte irrelevant. Även om du inte bryter mot regler får du leva med att andra argumenterar emot dig.

Annat Buketips: Tycker du att någon annan bryter mot reglerna: Rapportera deras inlägg och återgå sedan till diskussionen. Låt moderatorerna avgöra vad som är regelbrott istället för att bara sitta och citera regler. Ett råd i all välmening.

Vänligen, håll dig till Bukefalos regler

När du diskuterar:

Jag har framfört mina åsikter om dina åsikter, och huruvida de skulle vara generellt applicerbara på det sätt som du skriver.

Eller missade jag nåt; inkluderar du inte ens dig själv i gruppen "män", som du så tvärsäkert uttrycker dig om? Då bli jag ännu mer förvånad över hur långt från verkligheten du verkar sväva.

Jag tror du helt har missförstått reglerna, vad de är till för och vad Bukefalos är. Bukefalos är ett mycket öppet forum där de mest konstiga åsikter får framföras och stötas och blötas. Sedan finns det regler för att hindra att det spårar ur. Du får gärna anmäla mitt inlägg till moderator om du anser att det träder över gränserna. Att upprepa reglerna i tråden gör föga nytta, för de är vi alla medvetna om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV