Bonde söker fru 2015

Precis kollat på onsdagens avsnitt.
OJ vad Pontus växte tycker jag. Väldigt bra upplägg av TV4 att bjuda in nära vänner + hans bror för att ge tjejerna en chans att se han mer avslappnat och få prata med dom om hur Pontus är. För jag förstår att de tycker det är svårt att få kläm om honom och att detta säkert hjälper dom att förstå vem han är när man känner han bättre och han är mer avslappnad.

Daniel är ett sånt förbaskat ögongodis. Men med tanke på hur mycket specialbehandling Marcus har fått tycker jag att Daniel borde ha fått välja att skicka hem alla utom Alexandra istället för att behålla två som han egentligen inte är intresserad av. han är ju uppenbart inte bekväm med det.

Marcus :confused: Vilken lustig människa.

Stefan :love: Alltså. Han kommer finna kärlek och det blir bonde bröllop och små bonde barn nästa år haha. Han klickar så bra med alla men jag tror han skickar hem Mariella nästa avsnitt. Vad jag skratta när de satt och åt hamburgare, han är verkligen oborstad (men på ett charmigt vis, hela han är ju sådär) :rofl:

4) När de filmar från Pontus gård känns det bara pinsamt. Han verkar inte alls vilja vara där överhuvudtaget och blir bara besvärad av att prata med tjejerna. Någon mer än jag som tänkte på att han kunde nästan prata bättre/lättare med, och framför allt titta på, Linnea efter att hon sagt att hon ville åka hem? Självfallet är det synd om honom, och om tjejerna, men jag tror inte det var genomtänkt från hans sida att ge sig in i det här. Tyvärr.

Det kan vara så att det är kompisar som anmält han till programmet. Att det inte är han som aktivt gjort valet utan när de ringde upp så kanske han tackade ja utan vidare eftertanke?

Precis kollat på onsdagens avsnitt.
OJ vad Pontus växte tycker jag. Väldigt bra upplägg av TV4 att bjuda in nära vänner + hans bror för att ge tjejerna en chans att se han mer avslappnat och få prata med dom om hur Pontus är. För jag förstår att de tycker det är svårt att få kläm om honom och att detta säkert hjälper dom att förstå vem han är när man känner han bättre och han är mer avslappnad.

Daniel är ett sånt förbaskat ögongodis. Men med tanke på hur mycket specialbehandling Marcus har fått tycker jag att Daniel borde ha fått välja att skicka hem alla utom Alexandra istället för att behålla två som han egentligen inte är intresserad av. han är ju uppenbart inte bekväm med det.

Marcus :confused: Vilken lustig människa.

Stefan :love: Alltså. Han kommer finna kärlek och det blir bonde bröllop och små bonde barn nästa år haha. Han klickar så bra med alla men jag tror han skickar hem Mariella nästa avsnitt. Vad jag skratta när de satt och åt hamburgare, han är verkligen oborstad (men på ett charmigt vis, hela han är ju sådär) :rofl:
Håller med i precis allt du skriver! :up:

Pontus :love:
Han är ju så himla rar. Började nästan gråta där i slutet.
Jag har ju träffat honom några gånger och han är verkligen en jättefin människa.
Hoppas han kommer kunna vara lite mer sig själv med färre tjejer på gården.

Det kan vara så att det är kompisar som anmält han till programmet. Att det inte är han som aktivt gjort valet utan när de ringde upp så kanske han tackade ja utan vidare eftertanke?

Så kan det ju mycket väl vara. Jag vill verkligen poängtera att jag tycker synd om och lider med både Pontus och tjejerna, till skillnad från Markus som jag bara tycker känns... obehaglig. Pontus känns som en jättetrevlig kille egentligen, och tjejerna verkar också vara toppentjejer, men att han inte är riktigt bekväm med upplägget. Vilket jag verkligen kan förstå, det tillhör ju inte vanligheterna att dejta fyra på en gång. Både Daniel och Stefan (kanske mest Daniel) verkar ju också lite obekväma med det där med att de är fler (i Stefans fall tänker jag mest på telefonsamtalet man såg på förhandstitten från nästa vecka). Den enda som verkar leva efter "ju fler desto bättre" är väl Markus... :grin:

För att vara lite fördomsfull kan jag tänka mig att just Pontus haft ganska mycket tjejer kring sig hela tiden, i och med att ridsport faktiskt är en väldigt kvinnodominerad sport. Jag kan tänka mig att han är omtyckt bland tjejerna och har lätt för att få kvinnliga vänner, men det kanske knyter sig för honom när det är "mer"? Lite så är jag också, att jag har lätt för att umgås med killar på vänskapligt plan, lättare än med andra tjejer faktiskt, men blir det mer lyckas jag alltid krångla till det på något konstigt vis. :o

Så kan det ju mycket väl vara. Jag vill verkligen poängtera att jag tycker synd om och lider med både Pontus och tjejerna, till skillnad från Markus som jag bara tycker känns... obehaglig. Pontus känns som en jättetrevlig kille egentligen, och tjejerna verkar också vara toppentjejer, men att han inte är riktigt bekväm med upplägget. Vilket jag verkligen kan förstå, det tillhör ju inte vanligheterna att dejta fyra på en gång.
Man får liksom lust att ta bort kamerorna när de är på Pontus gård, eller blunda eller nåt. Det känns som att TV-situationen är jobbig för alla där och alla verkar sympatiska.
Visst var det så att Pontus kompisar hjälpte till att sålla bland breven? Dom är väldigt inblandade på nåt sätt. Verkar bry sig väldigt mycket om honom.

Tycker inte Daniel verkar intresserad av någon annan än Alexandra. Han blev ju alldeles knäsvag när de gick iväg själva :D! Hon verkar vara jättego så hoppas att de kan fixa allt praktiskt om det nu blir kärlek mellan dem.

Stefans val var inte direkt någon överraskning, men det är svårare att sia om de kvarvarande. Tycker samtliga passar honom fast på olika sätt.

Pontus är distanserad och det är svårt att se om han har någon favorit. Just nu känns det inte som att han kommer finna långvarig kärlek med någon av dem, men chansen ökar åtminstone nu när han tar för sig lite mer.

Tja, vet inte riktigt vad jag ska säga om Marcus. Han trivs onekligen med alla tjejer, och än så länge går det inte att peka ut någon favorit.

Män går tyvärr bara på utseendet. För Daniel lär det sluta illa när Alexandra inte vill flytta. Gillar inte henne förresten. Vem är med i ett sånt här program med tre barn? Varken schysst mot barnen eller pappan. Martina som diskuterats är ju hemsk. Ingen överraskning att Daniel skickade hem henne. Daniel verkar vara en schysst kille. Synd att han inte väljer Madeleine, hon har en finare personlighet än Alexandra men Daniel tycks föredra brunetter. Jag fick intrycket att han bestämde sig för Alexandra första sekundrarna med henne på speeddejtingen. Hon har en femininitet i sitt beteende som nästan alla män faller för. Tyvärr har hon sämre sidor också som lyser igenom efter ett tag men Daniel är för såld på henne för att se det.

Stefan väljer Hanna. Både hon och Pia ser bra ut men Pia är ju fullständigt urblåst. Hanna kan förhoppningsvis klara hemmafrurollen på gården hos Stefan för det lär behövas. Städandet och allmän ansvarslöshet är säkert orsaken till hans skilsmässa med barnets mamma.

Pontus väljer förhoppningsvis Lisa. Om hon är torr så kan de ha en framtid tillsammans men jag tvivlar.

Marcus vill nog ha Ida som är snyggast på hans gård. Bara längden som talar emot det valet för Ida ser något längre ut än Marcus. Tror Marcus väljer Ida och så tar det slut efter resan. Hon verkar alldeles för spontan och trevlig för att orka med någon som Marcus. Störst chanser har Marcus nog hos den blyga tjejen.

Män går tyvärr bara på utseendet. För Daniel lär det sluta illa när Alexandra inte vill flytta. Gillar inte henne förresten. Vem är med i ett sånt här program med tre barn? Varken schysst mot barnen eller pappan. Martina som diskuterats är ju hemsk. Ingen överraskning att Daniel skickade hem henne. Daniel verkar vara en schysst kille. Synd att han inte väljer Madeleine, hon har en finare personlighet än Alexandra men Daniel tycks föredra brunetter. Jag fick intrycket att han bestämde sig för Alexandra första sekundrarna med henne på speeddejtingen. Hon har en femininitet i sitt beteende som nästan alla män faller för. Tyvärr har hon sämre sidor också som lyser igenom efter ett tag men Daniel är för såld på henne för att se det.

Stefan väljer Hanna. Både hon och Pia ser bra ut men Pia är ju fullständigt urblåst. Hanna kan förhoppningsvis klara hemmafrurollen på gården hos Stefan för det lär behövas. Städandet och allmän ansvarslöshet är säkert orsaken till hans skilsmässa med barnets mamma.

Pontus väljer förhoppningsvis Lisa. Om hon är torr så kan de ha en framtid tillsammans men jag tvivlar.

Marcus vill nog ha Ida som är snyggast på hans gård. Bara längden som talar emot det valet för Ida ser något längre ut än Marcus. Tror Marcus väljer Ida och så tar det slut efter resan. Hon verkar alldeles för spontan och trevlig för att orka med någon som Marcus. Störst chanser har Marcus nog hos den blyga tjejen.

Gissar att du träffat alla bönder och tjejer med tanke på dina definitiva uttal? :angel:

Fantastiskt vad mycket elakheter en kan skriva efter att ha sett ett tvprogram.

Jag blir provocerad av Marcus...
"Det där gick ju bra "- när han skickat hem tre tjejer. De andra har åtminstone menat att det är jobbigt att välja bort. Och sedan ytterligare en till på väg :banghead:

Den där sidan av honom är ju iofs rätt kul.

Först skickar han hem sju tjejer för att de inte ser tillräckligt bra ut. Sedan får han sju nya och skickar hem tre till med kommentaren. "Det gick ju bra".

Ha ha ha

Ja, du var ju säker på din sak.... Vi får väl se hur rätt du har om några veckor......

Jag får väl väga upp det här då.

Stefan är en grymt rolig kille, charmig som få och med en varm personlighet dessutom.

Pontus har en fin själ men är hopplöst missförstådd i rutan. Den kvinna som får honom kommer att få ett bra liv.

Madeleine är söt som få och det är omöjligt att inte må bra av hennes sällskap.

Hanna är lugn och go. Grattis Stefan för att du hittat henne!

Och vissa iakttagelser gör att man direkt förstår hur resten av inlägget/inläggen kommer te sej. Redan efter en enda mening. :angel: :grin:

("Män går tyvärr bara efter utseendet"
Som om alla människor har preciiis samma uppfattning kring vad som är ett trevligt utseende eller egenskaper...)

Och vissa iakttagelser gör att man direkt förstår hur resten av inlägget/inläggen kommer te sej. Redan efter en enda mening. :angel: :grin:

("Män går tyvärr bara efter utseendet"
Som om alla människor har preciiis samma uppfattning kring vad som är ett trevligt utseende eller egenskaper...)

Ja, det finns generella uppfattningar bland människor. Det betyder inte att alla har samma uppfattning.

Att någon är rak eller inte kan i regel uppfattas på kort tid.

Du har helt klart en del poäng i ditt iakttagande. Håller med i några av dessa.

Dina personliga åsikter om män och korkad, osv däremot får du stå för själv. Jag kan inte se vad du grundar Pias urblåsthet på eller Alexandras sämre sidor? Men jag håller med ang Madeleine, henne tycker jag bäst om där.

Måste vara rekord i fördommar i ett och samma inlägg :angel:

Det är märkligt vilken människokännare vissa tycks bli efter att ha fått en kort vinklad vy av en person i TV. Jag är ganska övertygad om att jag skulle framstå som ganska blåst/blyg/whatever också i TV om man inte fått mediaträning först, eller har tidigare erfarenheter.

Jag tycker man får väldigt lite insikt i människors personlighet i den här typen av TV-program. Mycket beror på hur TV-teamet väljer att vinkla en människa de här få dagarna, ofta uppfattar de fördomsfullt och snabbt ett beteende som de tycker passar i storyn och ägnar sedan flera program åt att förstärka det som passar dramaturgin.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV