Bonde söker fru 2015

Mhm, 3 tjejer kvar på Markus gård. Nu kanske man kan få lite koll även på de tjejerna.

Lite kul att Daniel är så öppen med att det är en tjej han är intresserad av. Är det någon som tror att det är nån annan än Alexandra?

Jag tycker synd om Pontus. Vad plågad han verkar.

Pontus verkade mest besvärad när han gick iväg med brunetten. Över lag tycker jag han är trist. Får inget grepp alls om honom och vad han vill. Undra om han gillar någon av tjejerna alls. Får inga hintar öht.

Stefan och tjejen han handlade med verkar ha kul ihop och vara lite "samma skrot och korn". Tycker de passar bra ihop. Alla hans tjejer verkar vara goa och bra tjejer.

Daniel har ju bestämt sig. Blir lite ointressant när man förstår att han inte har några ambitioner att lära känna alla tjejer mer.

Marcus är lite som Pontus. Får inget grepp om honom heller eller vad han vill. Bara ett virrevarr av tjejer. Ingen har fastnat. Känns som han precis har klivit in i serien med sina dejter.

Nu blev jag faktiskt förvånad över att Marcus valde bort den blonda tjejen som log så mycket (kommer inte ihåg namnet). Var helt säker på att hon skulle bli kvar till sist.

Hade ju på känn att Linnea hos Pontus inte skulle vilja vara kvar, och att Martina hos Daniel skulle få åka. I båda fallen verkar det ha varit intresse från ena hållet men inte från det andra. Pontus verkade inte vilja att Linnea skulle åka egentligen, och Martina hade ju fastnat för Daniel. Lite synd om henne, kan jag tycka. Man såg så tydligt på henne att hon blev ledsen. Jag tror inte att någon av Daniels andra tjejer kommer att kunna flytta eller finna sig tillrätta på gården, faktiskt. Hade det varit någon som hade funnit sig tillrätta där så hade det varit Martina. Tror jag.

Nu fick man ju veta lite om Pontus bakgrund också, och jag har hela tiden trott att han har känt sig osäker och obekväm och att det inte alls har varit fråga om att han har varit dryg, som många här verkar tro. Så jag tycker att han har fått en del orättvisa kommentarer här.

Men vad tror ni om det sista som visades? Kommer Stefan att skicka iväg Marielle innan Linda kommer

Hrm, intressant avsnitt. På ett sätt känns Daniels val väldigt klokt. Funderar på om Daniel var rädd för att Martina skulle kunna försvåra mellan honom och Alexandra, och därför skickar han hem henne först för att Alexandra ska känna sig mer säker på Daniels känslor.

Stefan har jag dålig koll på. Han flörtar ju med alla. När han åkte iväg och handlade kändes det som att han skulle passa perfekt med den tjejen, men på gården sen kändes det som att Pia och han skulle passa bäst.

Marcus är inte så rolig att följa, tycker jag. Dels har vi inte fått lära känna tjejerna ännu, och dels verkar han så himla nöjd över att ha en massa tjejer omkring sig att han verkar glömma bort varför de egentligan är där.

Pontus visade upp en djupare sida och han verkar ha svårt att öppna sig för någon, och därför också ha svårt för att satsa på någon. Vem han är mest intresserad av är svårt att sia om, men jag tror nog mest på Lisa.

Mina reflektioner om gårdagens avsnitt:
1) Jag älskar Stefan, karln är ju underbar.
2) Tror att han kommer skicka hem Marielle nästa vecka, för det känns som att han klickar bättre med både Pia och Hanna. I vilket fall verkar alla tre tjejerna vettiga.
3) Daniel kommer förmodligen snart meddela att han inte tycker att det är någon anledning att ha kvar alla tjejerna på gården, det är ju ändå bara Alexandra han verkar vara intresserad av. Det verkar ju dessutom ömsesidigt, så han har väl inte helt fel i hur han tänker.
4) När de filmar från Pontus gård känns det bara pinsamt. Han verkar inte alls vilja vara där överhuvudtaget och blir bara besvärad av att prata med tjejerna. Någon mer än jag som tänkte på att han kunde nästan prata bättre/lättare med, och framför allt titta på, Linnea efter att hon sagt att hon ville åka hem? Självfallet är det synd om honom, och om tjejerna, men jag tror inte det var genomtänkt från hans sida att ge sig in i det här. Tyvärr.
5) Markus är fruktansvärd. Eller rättare sagt, han framställs fruktansvärd, för man kan ju hoppas att det är tv som vinklar det så här och att han har positiva sidor också. Han uttrycker sig fruktansvärt dumt/okänsligt/plumpt, och för mig är det en gåta att inte alla tjejerna skrikande rusar därifrån. Hoppas dock på att kunna få någon som helst hum om tjejerna när det bara är tre (fyra med den nya) kvar, för just nu känns alla jätteanonyma jämfört med hos de andra, jag vet inte vad en enda av Markus tjejer heter.

Alltså, Stefan och hans tjejer :love::love: Dom växer hela tiden i mina ögon. Jag gillar Hanna bäst, tror jag..

Pontus verkar så himla härlig när han umgås med sina kompisar! Så synd att han tycker det är så jobbigt med tjejerna :( Han hade nog inte förväntat sig det. Och definitivt inte tjejerna heller.. När man såg honom i presentationsprogrammet tyckte jag att han verkade helgo, det fastnade ju uppenbarligen ( ;) ) många för också. Men nu är det bara synd om honom..

Alltså, Stefan och hans tjejer :love::love: Dom växer hela tiden i mina ögon. Jag gillar Hanna bäst, tror jag..

Pontus verkar så himla härlig när han umgås med sina kompisar! Så synd att han tycker det är så jobbigt med tjejerna :( Han hade nog inte förväntat sig det. Och definitivt inte tjejerna heller.. När man såg honom i presentationsprogrammet tyckte jag att han verkade helgo, det fastnade ju uppenbarligen ( ;) ) många för också. Men nu är det bara synd om honom..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV