Bonde söker fru 2015

Tycker fortfarande illa om hon (Martina?) som drog blondinskämten i förra avsnittet. Burr, får inga bra känslor av henne. Håller på att kolla om avsnittet för jag missade bonden och hennes ensamsnack. Men jag hoppas att han inte ville ha henne :devil:

När det gäller Martina, så kanske att "högmod går före fall" ;)

Tankar om dagens program?
Dels att jag vill ha en älgfarm.

Dels att det är ett väldigt konstigt program egentligen. Försöker föreställa mig hur det skulle vara... En massa karlar som springer omkring här på gården och är i vägen och gör fel saker. Och så jag som försöker hålla irritationen inne inför både männen, produktionen och tv-kamerorna. Näe :crazy:

Hur skulle ni göra om ni var en av bönderna?

Dels att jag vill ha en älgfarm.

Dels att det är ett väldigt konstigt program egentligen. Försöker föreställa mig hur det skulle vara... En massa karlar som springer omkring här på gården och är i vägen och gör fel saker. Och så jag som försöker hålla irritationen inne inför både männen, produktionen och tv-kamerorna. Näe :crazy:

Hur skulle ni göra om ni var en av bönderna?

Jag tror man vänjer sig ganska omgående. Dessutom är ju alla människor där av en anledning man själv valt :)

Jag tror att det bara handlar om blyghet inför kameran... ;) Hästtjej, och egen företagare och självständig som få! :D
Sitter du inne med inside information här eller :cautious:
UT MED SPRÅKET :rage:

:D:D:D

Jag tror faktiskt att Pia och Stefan passar varandra. Om man får gå efter första mötet så borde det bli Pia han väljer till slut :angel:.

Håller med det som sagts tidigare om Daniel och Alexandra, han kan inte heller hålla pokerfejs eller ska man skriva pokerkropp ;) - hela han blev ju helt annorlunda när dom gick iväg... :up::D
Martina hade ju iallafall "smaken" att bli osäker efter deras på-tu-man-handling... :p

Sitter du inne med inside information här eller :cautious:
UT MED SPRÅKET :rage:

:D:D:D

Jag tror faktiskt att Pia och Stefan passar varandra. Om man får gå efter första mötet så borde det bli Pia han väljer till slut :angel:.
Nej inte så mycket om vad som händer i programmet men jag känner Pia sen längre tillbaka och det är en tjej med skinn på näsan! :D

Av risk för att låta som en gammal LP som hakat upp sig, men Stefan växer mer och mer för varje avsnitt i mina ögon. Kändes rätt väntat att han valde de tjejer som han gjorde, är betydligt mer osäker på hur fortsättningen blir där, men det känns som att det är något speciellt mellan honom och Pia, redan från speeddejtingen egentligen.

Roligt att Daniel fick mer tid i rutan igår, har tyckt att han har känts lite "anonym" innan, inte på något sätt p.g.a. något han gjort utan att det känns som att tv4 valt att fokusera mer på de andra. Om han inte blir helt avskräckt av att både han och Alexandra har barn sen tidigare på varsitt håll är jag inte det minsta förvånad om han väljer henne. Tror han väljer bort den ljusa tjejen som blev så irriterad på blondinskämten förra veckan vid första valet (Kajsa?), men att blondin-skämtaren åker i nästa sen, tror hon är alldeles för offensiv för att passa Daniel i längden.

Pontus försökte ju i alla fall skärpa till sig och prata med tjejerna, plus för det. Bra av tjejen som tog initiativ också till att ta upp det med honom. Är däremot mycket osäker på vem som kommer stanna och vilka som kommer åka där, känns som att det mycket väl kan bli någon som åker självmant fortfarande.

Markus blir jag verkligen inte klok på. Man får ingen som helst hum om tjejerna när de är så många, och Markus kläcker ur sig den ena plumpa saken efter den andra. Jag utgår lite från att både Daniel och Pontus kommer välja bort sin första kandidat nästa vecka, och Stefan har ju redan valt, men Markus kommer få ytterligare en tjej? Känns både jätteskumt att han ska ha åtta stycken när de andra bara har tre kvar, och att han ska skicka hem en grupp och sen kommer det ytterligare en till som en joker?

Jag kan väl mycket väl tänka mig att även om man inte hittar sin stora kärlek genom BSF så kan det vara en öppning för att göra det på egen hand längre fram, som Karl-Petter i en av de första säsongerna. Men i Markus fall känns det som att han framställs på ett så pass osmickrande sätt att det känns mindre troligt.

Hur i fridens namn ska han kunna hinna med att lära känna alla? Och känna vad som är vad?

Lära känna? Nej nej han vet direkt om det är något att satsa på. Det gjorde han ju på slottet så det är väl samma grej nu :angel:

@rutans ja snart har han SJU tjejer under samma tak. Vem vet vad som händer då när lampan är släckt. :wtf:

Av risk för att låta som en gammal LP som hakat upp sig, men Stefan växer mer och mer för varje avsnitt i mina ögon. Kändes rätt väntat att han valde de tjejer som han gjorde, är betydligt mer osäker på hur fortsättningen blir där, men det känns som att det är något speciellt mellan honom och Pia, redan från speeddejtingen egentligen.
Jag är lite kär i Stefan tror jag:angel: så himla glad, trevlig och mån om tjejerna. Sen är han nog lite "kladdig" kanske, om man tror sneakpeaken från nästa program, men om det finns intresse mellan två personer kan det ju vara ok.

Jag tror också att Kajsa åker hem först från Daniels gård, om det möjligen inte är så att Martina åker först för att få henne ur vägen. ;) Kajsa är nog inte drömtjejen i Daniels värld. För mycket stadstjej för att han ska tro på det 100% gissar jag. Jag trodde först att D gillade Martina mer men senaste avsnittet var det ju tydligt att Alexandra var favorit.

Pontus, Pontus... Jag lider med honom, jag kan drabbas av samma problem som honom. I grupp är jag jättesocial, charmig och utåtriktad, men på tu man hand kan jag verkligen gå i baklås! Och det särskilt med personer jag är starkt attraherad av. I hans gäng tror jag på bäst match med Lisa i dagsläget. Väldigt bra tjejer han valde generellt, de verkar sympatiska och trevliga. Tror tyvärr inte på match med tjejen som är så rak (Linnéa?), hon passar nog bättre med någon som är mer drivande. Tjejen som var ledsen har potential, men kan vara för osäker. Brunetten är jag rätt neutral till nu. Hon Lisa tror jag kan lyfta P och vara en bra match!

Stefan kommer att få svårt att välja! Alla tre passar honom bra tror jag. Jag har trott mest på Hanna men Pia är en stark kandidat och Mariell vinner också mark...

Magnus har skitkonstig inställning! Och verkar vilja ha någonsorts glassartillvaro med tjejerna. Hottub på gruppdejten och badande hemma. Är han ute efter att se dem nakna? Smartare att sätta dem i arbete och visa vardagen så sållar man snabbt bort de som inte trivs med gårdslivet och ko-doften. För han kommer att ha fullt upp med "sållningen". Det ska väl komma en till tjej efter 20-åringen uppfattade jag det som! Vore jag i det där gänget hade jag nog åkt hem och tackat för mig. INGEN får någon uppmärksamhet och han har någon sorts attityd som känns som "man ska minsann inte vara säker på att sitta säkert".

Hans bild av kärleken känns lite annorlunda mot min. Och hur ska någon av alla dessa tjejer vilja öppna sig och satsa på allvar på offensiv flirt när det finns ett helt harem! Känns som om M förväntar sig att slippa ta några initiativ och bli förförd. Han känns avvaktande och distanserad!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25