Jag håller med många andra om vad som skrivits om gårdagens avsnitt.
Stefan fortsätter att vara en favorit hos mig, han försöker inte förställa sig utan verkar genuint vara sig själv rätt igenom, och som han själv sa så minskar det väl förhoppningsvis risken att tjejen han i slutänden väljer sticker därifrån när vardagen är ett faktum. Sen kan han väl ibland verka lite för skämtsam, men det känns som att det är
en sida hos honom, och att han faktiskt har en allvarligare sida som säkerligen kommer komma fram mer nu när tjejerna är på plats och det inte är så många kvar heller. Nej, han verkar vara en kanonkille, och tjejerna som är hos honom verkar också vara bra.
Hos
Daniel gick Martina lite för långt med blondinskämten och det där med köttet. Daniel själv verkar däremot vara en trevlig kille, och de andra tre tjejerna känns mer "lika" Daniel jämfört med Martina som verkar väldigt "på" hela tiden? Frågan är ju om motsatserna attraherar varandra eller om lika barn leker bäst? Jag som själv är blyg och tillbakadragen har alltid dragits till personer som hörs och syns mer (både killar och kompisar), men i slutänden har det ändå fungerat bättre med personer som varit lite mer lugna, men jag kan förstå om han kan känna att han kompletterar en person som Martina bra samtidigt när de är så olika. (Som det nu verkar att han är i tv, han kanske inte alls är sån givetvis.) Dessutom blev jag lite kär i älgkalvarna, har aldrig tänkt på att de är så söta förut.
Pontus känns alldeles för ung och omogen för att ge sig in i det här överhuvudtaget. Och tjejerna känns alldeles för olika honom, samtidigt som de är alldeles för lika varandra. Inte något negativt alls, för det verkar vara jättebra tjejer, men kanske inte på rätt plats vid rätt tillfälle? Känns som ett väldigt troligt scenario att någon eller några kommer lämna frivilligt.
Med
Markus är ju frågan hur de tänker lägga upp det nu? Om han får mer tid, om han ska välja bort tre med en gång så det blir fyra hos honom också, eller hur det är tänkt? Han verkade ändå mer "nöjd" med den här uppsättningen tjejer, men kände samtidigt att det var svårt att få någon riktig kläm på tjejerna när alla är nya och de är så många. Hos de andra bönderna har man ju ändå sett tjejerna några avsnitt nu.