Bonde söker fru 2015

Är det någon mer än jag som tycker att Marielle rör sig mest hemtamt mellan Stefans kaminer, vitrinskåp och lingonrum??? Men annars är det svårare att lista ut vad han faller för än de andra tre bönderna , tycker jag.

Nej, jag tycker också att det känns rätt krystat att köra såna skämt. Hälften tyckte ju inte att det var så kul heller ... Tror ni att Martina är lite svartis, månne?
Jag tror likadant! Alexandra känns som hans favorit och Martina verkar vara lite sotis över det.. Dessutom tycker jag att hennes kommentar om köttet när de grillade var duktigt onödig, särskilt som hon lämpligt nog kläcker ur sig det efter att Daniel har gått.

Jag tror likadant! Alexandra känns som hans favorit och Martina verkar vara lite sotis över det.. Dessutom tycker jag att hennes kommentar om köttet när de grillade var duktigt onödig, särskilt som hon lämpligt nog kläcker ur sig det efter att Daniel har gått.
Så det var inte bara jag som störde sig på den kommentaren om köttet? :cool: Plus de dåliga skämten och attityden i allmänhet..

Pontus verkar inte riktigt veta hur man dejtar eller flirtar, tycker snarare att han hanterar situationen som att han är med ett kompisgäng. Han verkar liksom inte intresserad över att göra något ytterligare och jag tror att tjejerna kommer tröttna ganska fort.

Martina är inte en favorit hos mig, först kör hon lite amatörpsykologi om att tjejen som kom sist antagligen känner sig utanför (va?), sen en onödig kommentar om köttet och sen blondinskämt. Å andra sidan verkar ju bonden gilla henne...

Jag äter inte heller kött, men jag förvånar mig över att man söker till en köttbonde (antar att Daniel säljer älgkött???) om man är vegetarian. Visserligen finns de ju vegetarianer som tål att andra äter kött, men också de som har svårt för det. Om Martina kan acceptera det verkar ju osäkert, men hon kanske bara skulle vara lite le mot de andra tjejerna ...

Pontus verkar inte riktigt veta hur man dejtar eller flirtar, tycker snarare att han hanterar situationen som att han är med ett kompisgäng. Han verkar liksom inte intresserad över att göra något ytterligare och jag tror att tjejerna kommer tröttna ganska fort.

Martina är inte en favorit hos mig, först kör hon lite amatörpsykologi om att tjejen som kom sist antagligen känner sig utanför (va?), sen en onödig kommentar om köttet och sen blondinskämt. Å andra sidan verkar ju bonden gilla henne...

Ja, han sa, om jag minns rätt, att han gillade hennes sätt och att hon skulle passa bra in i hans liv (eller något i den stilen), men i alla fall jag har än så länge inte hört att han skulle ha några känslor för henne på det sättet. Jag tror att det är Alexandra han vill ha, men hon verkar inte lika intresserad, än så länge i alla fall.

Det kan ju vara så att Pontus inte är så på med en gång, de har ju precis kommit till gården. Vi får se ... Men jag är lite rädd för att de flesta av hans tjejer kommer tröttna snabbt, eftersom han har valt in drivande, framåt tjejer.

Jag missade halva programmet, vad sa man om köttet?
Alla stod ute och grillade, sen gick Daniel för att hämta något och då står Martina med armarna i kors och tittar på köttet på grillen och säger med avsmak till de andra tjejerna: "jag fattar inte hur ni kan äta sånt" (ingen exakt quote men..) Och går sen går hon in.

Givetvis behöver man inte äta kött, men oavsett om man äter kött eller ej så kan man väl respektera andras val utan att vara nedlåtande?

Och tänk om nu Daniel säljer älgkött- tänker hon kräva att han slutar beblanda sig med kött om det skulle bli så att hon flyttar in?

Här kommer mina tankar om gårdagens avsnitt:

Marcus verkar trivas som fisken i vattnet med alla nya tjejer som kommer till gården. Han verkar ha en mer positiv inställning nu och kanske känner sig mer avslappnad på hemmaplan. Det verkar dock lite konstigt att det får komma tjejer lite hur som helst till hans gård. Man kan ju tycka att tåget har gått om man inte kan infinna sig i tid, men det verkar som att han får köra lite hur han vill denna säsong.

Pontus verkar inte intresserad av någon, tycker jag. Tjejerna verkar trivas bättre med varandra än med Pontus och han hamnar lite i skymundan hemma på sin egen gård. Av det vi fick se i tv-rutan verkade han inte heller visa något större intresse av att lära känna tjejerna och då förstår jag om de tröttnar. Kan dock grunda sig i osäkerhet? visst hade han haft ett jobbigt avslut på ett tidigare förhållande? Kan han ha svårt för att öppna sig för att minska risken att bli sårad igen?

Daniel verkar ha Alexandra som favorit. Han betedde sig nästan lite nyförälskat när hon anlände till gården tyckte jag. Martina uttryckte sig väldigt klumpigt, gissar att hon vill hävda sig i konkurrensen.

Stefan är svår att läsa av. Tycker han verkar visa intresse för alla sina tjejer.

Alla stod ute och grillade, sen gick Daniel för att hämta något och då står Martina med armarna i kors och tittar på köttet på grillen och säger med avsmak till de andra tjejerna: "jag fattar inte hur ni kan äta sånt" (ingen exakt quote men..) Och går sen går hon in.

Givetvis behöver man inte äta kött, men oavsett om man äter kött eller ej så kan man väl respektera andras val utan att vara nedlåtande?

Och tänk om nu Daniel säljer älgkött- tänker hon kräva att han slutar beblanda sig med kött om det skulle bli så att hon flyttar in?
Hoppsan O_o
Synd Daniel hann gå in :angel:

Tycker också Marcus känns mer bekväm med de här nya tjejerna.
De känns också mer som hans typ faktiskt. Utan något illa ment mot de andra!

Stefan känns genuin och äkta och det verkar som han absolut vet vad han letar efter. Tror det blir spännande där!

Inte favvo hos mig heller efter gårdagen... :wtf:
Snacka om taktlös :banghead:

Jag säger igen att Pontus är för ung... :crazy:
Tjejerna på hans gård är alla jättefina och driftiga, jag undrar om dom verkligen vill ha en kille som han... :angel:
Som han sa; "jag tycker att det är svårt att tänka och prata samtidigt" :angel::banghead:

Stefan tror jag kommer att hitta äkta kärlek, just för att han inte vill förställa sig eller hemmet. Jag gillar också att han verkligen vill detta till 150% :up:

Markus :yuck: - snacka om att bara gå på det yttre :mad:

Jag håller med många andra om vad som skrivits om gårdagens avsnitt. Stefan fortsätter att vara en favorit hos mig, han försöker inte förställa sig utan verkar genuint vara sig själv rätt igenom, och som han själv sa så minskar det väl förhoppningsvis risken att tjejen han i slutänden väljer sticker därifrån när vardagen är ett faktum. Sen kan han väl ibland verka lite för skämtsam, men det känns som att det är en sida hos honom, och att han faktiskt har en allvarligare sida som säkerligen kommer komma fram mer nu när tjejerna är på plats och det inte är så många kvar heller. Nej, han verkar vara en kanonkille, och tjejerna som är hos honom verkar också vara bra.

Hos Daniel gick Martina lite för långt med blondinskämten och det där med köttet. Daniel själv verkar däremot vara en trevlig kille, och de andra tre tjejerna känns mer "lika" Daniel jämfört med Martina som verkar väldigt "på" hela tiden? Frågan är ju om motsatserna attraherar varandra eller om lika barn leker bäst? Jag som själv är blyg och tillbakadragen har alltid dragits till personer som hörs och syns mer (både killar och kompisar), men i slutänden har det ändå fungerat bättre med personer som varit lite mer lugna, men jag kan förstå om han kan känna att han kompletterar en person som Martina bra samtidigt när de är så olika. (Som det nu verkar att han är i tv, han kanske inte alls är sån givetvis.) Dessutom blev jag lite kär i älgkalvarna, har aldrig tänkt på att de är så söta förut. :love:

Pontus
känns alldeles för ung och omogen för att ge sig in i det här överhuvudtaget. Och tjejerna känns alldeles för olika honom, samtidigt som de är alldeles för lika varandra. Inte något negativt alls, för det verkar vara jättebra tjejer, men kanske inte på rätt plats vid rätt tillfälle? Känns som ett väldigt troligt scenario att någon eller några kommer lämna frivilligt.

Med Markus är ju frågan hur de tänker lägga upp det nu? Om han får mer tid, om han ska välja bort tre med en gång så det blir fyra hos honom också, eller hur det är tänkt? Han verkade ändå mer "nöjd" med den här uppsättningen tjejer, men kände samtidigt att det var svårt att få någon riktig kläm på tjejerna när alla är nya och de är så många. Hos de andra bönderna har man ju ändå sett tjejerna några avsnitt nu.

Med Markus är ju frågan hur de tänker lägga upp det nu? Om han får mer tid, om han ska välja bort tre med en gång så det blir fyra hos honom också, eller hur det är tänkt? Han verkade ändå mer "nöjd" med den här uppsättningen tjejer, men kände samtidigt att det var svårt att få någon riktig kläm på tjejerna när alla är nya och de är så många. Hos de andra bönderna har man ju ändå sett tjejerna några avsnitt nu.
Han sa ju dessutom att det skulle komma en tjej till om några dagar... :crazy:

Han sa ju dessutom att det skulle komma en tjej till om några dagar... :crazy:

Och då är ju frågan hur det påverkar det som sagts tidigare, att tjejerna i själva verket bara är hos bönderna i en vecka? Hur ska han kunna göra ett val på den korta tiden när han har så många att välja på, det ska komma in ytterligare nya flera dagar senare och dessutom har han aldrig träffat dem förut? Med tanke på hur kräsen Markus verkat innan känns det nästan som bäddat för att misslyckas? Men de kanske ger honom mer tid med tanke på vad som hände på slottet?

Här kommer mina tankar om gårdagens avsnitt:

Marcus verkar trivas som fisken i vattnet med alla nya tjejer som kommer till gården. Han verkar ha en mer positiv inställning nu och kanske känner sig mer avslappnad på hemmaplan. Det verkar dock lite konstigt att det får komma tjejer lite hur som helst till hans gård. Man kan ju tycka att tåget har gått om man inte kan infinna sig i tid, men det verkar som att han får köra lite hur han vill denna säsong.

Pontus verkar inte intresserad av någon, tycker jag. Tjejerna verkar trivas bättre med varandra än med Pontus och han hamnar lite i skymundan hemma på sin egen gård. Av det vi fick se i tv-rutan verkade han inte heller visa något större intresse av att lära känna tjejerna och då förstår jag om de tröttnar. Kan dock grunda sig i osäkerhet? visst hade han haft ett jobbigt avslut på ett tidigare förhållande? Kan han ha svårt för att öppna sig för att minska risken att bli sårad igen?

Daniel verkar ha Alexandra som favorit. Han betedde sig nästan lite nyförälskat när hon anlände till gården tyckte jag. Martina uttryckte sig väldigt klumpigt, gissar att hon vill hävda sig i konkurrensen.

Stefan är svår att läsa av. Tycker han verkar visa intresse för alla sina tjejer.[/QUOTE

Knivskarpa analyser, Rhinos! :) Tänker som du i stort sett.
De här unga killarna som är med brukar bete sig, i stort sett, på samma sätt. De jag tänker på i första hand är Fredrik (från 2007/2008???) och Erik från förra. De vågar liksom inte ta några initiativ riktigt, vilket inte brukar sluta så väl.

Och då är ju frågan hur det påverkar det som sagts tidigare, att tjejerna i själva verket bara är hos bönderna i en vecka? Hur ska han kunna göra ett val på den korta tiden när han har så många att välja på, det ska komma in ytterligare nya flera dagar senare och dessutom har han aldrig träffat dem förut? Med tanke på hur kräsen Markus verkat innan känns det nästan som bäddat för att misslyckas? Men de kanske ger honom mer tid med tanke på vad som hände på slottet?

Det måste ju vara lättare med Marcus, eftersom han bestämmer sig så snabbt. Han kan skicka hem alla sex, eller sju, eller hur många de nu skulle bli till slut. Lättare att skriva "alla utom en", på en gång ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25