Bonde söker fru 2015

Ju mer jag tänker på Marcus hantering, desto mer fel känns det ... Ska han verkligen få en chans till och välja in andra än de han har valt först när ingen annan av bönderna, varken i denna säsongen eller föregående, har fått göra det?

I så fall borde ju t ex Marlene (tror jag hon hette, getbonden från Jämtland från två säsonger sen) fått välja om. Det var ganska tydligt att hon inte trodde på sina "kandidater" från första början.

Hur många skulle till Marcus gård, var det 6, 7 eller 8 stycken?

Ju mer jag tänker på Marcus hantering, desto mer fel känns det ... Ska han verkligen få en chans till och välja in andra än de han har valt först när ingen annan av bönderna, varken i denna säsongen eller föregående, har fått göra det?

I så fall borde ju t ex Marlene (tror jag hon hette, getbonden från Jämtland från två säsonger sen) fått välja om. Det var ganska tydligt att hon inte trodde på sina "kandidater" från första början.

Hur många skulle till Marcus gård, var det 6, 7 eller 8 stycken?
Jag tror de behövde marcus i programmet, svårare att hitta en ny bonde än att göra såhär. Men sen tror jag de måste tänka om innan nästa säsong...

Jag tror de behövde marcus i programmet, svårare att hitta en ny bonde än att göra såhär. Men sen tror jag de måste tänka om innan nästa säsong...

Ja, kanske det. Men nu har TV4 visat att de accepterar att man får "välja om" och då kommer fler bönder att utnyttja detta framöver. Tror jag. Och då blir det ingen ordning alls sen ...

Tycker också Marcus känns mer bekväm med de här nya tjejerna.
De känns också mer som hans typ faktiskt. Utan något illa ment mot de andra!

Nja, var det inte ungefär samma "uppsättning" som förut??? En söt, och i alla fall på ytan, glad, snäll och mjuk (som han redan bestämt sig för), en som inte riktigt vågar spela ut och en som, i alla fall på ytan, är glad och positiv (som påminner om Linn från slottet)? (Jag kommer bara ihåg att de visade tre tjejer, kanske visade dem fler.)

Precis så var det för henne med, hon hade väl också en del kandidater som inte ville/kunde komma till slottet har jag för mig.
Skillnad på olika tydligen... fast det gjorda går ju inte att göra ogjort.

Men om det här programmet ska fortsätta och ha kvar sin charm så tycker jag att dom ska gå tillbaka till dom "hårdare" regler som gällde från början. T.ex att man som bonde ska följa reglerna och att de som skriver ska vara med på upplägget.
Tänker på hon som kom till Markus nu, som inte "kunde komma" till slottet pga hundutställning :meh:.

Och då är ju frågan hur det påverkar det som sagts tidigare, att tjejerna i själva verket bara är hos bönderna i en vecka? Hur ska han kunna göra ett val på den korta tiden när han har så många att välja på, det ska komma in ytterligare nya flera dagar senare och dessutom har han aldrig träffat dem förut? Med tanke på hur kräsen Markus verkat innan känns det nästan som bäddat för att misslyckas? Men de kanske ger honom mer tid med tanke på vad som hände på slottet?
Meningen med programmet är väl att dom hittar någon att börja dejta
Det borde dom kunna hitta på en vecka, dom bor ju alla ihop, så det blir många timmar ihop redan från början. Då borde det gå ganska lätt att "gallra"
Jag märker på ett par timmar om en människa är intressant för fortsatt kontakt.

Nja, var det inte ungefär samma "uppsättning" som förut??? En söt, och i alla fall på ytan, glad, snäll och mjuk (som han redan bestämt sig för), en som inte riktigt vågar spela ut och en som, i alla fall på ytan, är glad och positiv (som påminner om Linn från slottet)? (Jag kommer bara ihåg att de visade tre tjejer, kanske visade dem fler.)
Han känns mer bekväm och ledig med dom nya tjejerna tycker jag. Det ser annorlunda ut, de andra tjejerna verkade han kanske inte så intresserad av typ alls.

Han känns mer bekväm och ledig med dom nya tjejerna tycker jag. Det ser annorlunda ut, de andra tjejerna verkade han kanske inte så intresserad av typ alls.
Eller så vänds allt när någon av tjejerna åker hem på eget bevåg och han blir sårad och tar ut det på alla andra tjejer :grin:

(Det är lite så jag känner för hans beteende på slottet - jag fick inte som jag ville så därför ska jag sura, typ...

Så det ska bli intressant att se hur det blir framöver och om det blir några motgångar som han måste hantera.)

Eller så vänds allt när någon av tjejerna åker hem på eget bevåg och han blir sårad och tar ut det på alla andra tjejer :grin:

(Det är lite så jag känner för hans beteende på slottet - jag fick inte som jag ville så därför ska jag sura, typ...

Så det ska bli intressant att se hur det blir framöver och om det blir några motgångar som han måste hantera.)

Lite så känner jag också när det gäller Markus. Sen har jag tänkt många gånger om han såg förra säsongen och har någon romantiserad bild av det som hände med Sebastian och Petra (att hon hoppade av redan innan hon hann träffa honom, och sen träffades de i alla fall och det blev kärlek, typ mot alla odds). Han kanske fortfarande hoppas att tjejen som hoppade av efter speeddejtingen ska komma tillbaka och ha ändrat sig, typ, i och med att han verkade så fast vid henne redan från början.

Som flera andra varit inne på har det ju varit några historier med åren där bönderna inte verkat helt jättetillfreds med de alternativ de har haft kvar att välja på, så det känns lite skumt att Markus fick någon form av gräddfil nu som de andra inte fått.

Dessutom håller jag med tidigare talare om att inför kommande säsonger borde tv har mer rätt att ställa krav på de som söker. Det har väl visat sig att de bönder som inte varit med i tv oftare har lyckats träffa någon (och det är ju förmodligen för att de slipper hysterin kring tv och kan träffa sina dejter i sin egen takt i lugn och ro), men ger man sig in i leken får man leken tåla. Skriver man till en bonde i BSF bör man väl vara inställd på att man kan komma med i tv?

Ja, kanske det. Men nu har TV4 visat att de accepterar att man får "välja om" och då kommer fler bönder att utnyttja detta framöver. Tror jag. Och då blir det ingen ordning alls sen ...
Eller så blir det jättebra och allt löper på fint med skratt och glädje och blir hur bra tv som helst :)

Så det var inte bara jag som störde sig på den kommentaren om köttet? :cool: Plus de dåliga skämten och attityden i allmänhet..
När Alexandra kom till gården och sen fram till de andra och hälsade, oj oj oj ni såg inte hennes ansikte då O_o

Den tjejen har inte pokerface iaf :D

Jag gillar att Alexandra är älgbondens favorit (enligt mig), hon verkar supertrevlig.

Annars hände det väl inte så mycket. Pontus fick börja prata med sina tjejer, det var ju positivt.

Håller med :)

Alltså Marcus kommentar om första natten med sex tjejer :angel::rofl: oboy....

Tycker fortfarande illa om hon (Martina?) som drog blondinskämten i förra avsnittet. Burr, får inga bra känslor av henne. Håller på att kolla om avsnittet för jag missade bonden och hennes ensamsnack. Men jag hoppas att han inte ville ha henne :devil:

Jag gillar också Alexandra!

Tycker att Stefan gjorde rätt val, den utröstade verkade vara en go tjej men de andra tre känns mer "Stefan". Jag håller nog mina tummar för Hanna och Marielle, Pia är söt men verkar inte lika självständig som de andra två och pratar mest om Stefans muskler..

Bra att Pontus pratar med tjejerna.

Svårt att säga något om Marcus tjejer då de dels är många och dels inte blivit ordentligt presenterade i tv. Och dessutom verkar han mest vilja bada i sin lilla sjö hela tiden.

Tycker inte Daniel verkar intresserad av någon annan än Alexandra. Han blev ju alldeles knäsvag när de gick iväg själva :D! Hon verkar vara jättego så hoppas att de kan fixa allt praktiskt om det nu blir kärlek mellan dem.

Stefans val var inte direkt någon överraskning, men det är svårare att sia om de kvarvarande. Tycker samtliga passar honom fast på olika sätt.

Pontus är distanserad och det är svårt att se om han har någon favorit. Just nu känns det inte som att han kommer finna långvarig kärlek med någon av dem, men chansen ökar åtminstone nu när han tar för sig lite mer.

Tja, vet inte riktigt vad jag ska säga om Marcus. Han trivs onekligen med alla tjejer, och än så länge går det inte att peka ut någon favorit.

Mina tankar kring dagen är att ju mer jag ser desto desto sämre tycker jag om Marcus. Seriöst, han verkar slemmig och inte så lite självupptagen... Och jag får skitdåliga vibbar av att han fått dit en 21-åring som verkar väldigt osäker på sig själv och som verkar ha någon idealiserad bild av kääärlek (det kanske är så att min uppfattning är flera mil från hur verkligheten är, men det där gjorde mig sorgsen)

Hoppar in i tråden nu. :)

Jag tycker det är ett härligt program. Härliga människor som bjuder på sig själva. Ingen av dom är ju professionella skådespelare. Jag hade fått tunghäfta i TV... :o

Mina favoriter är absolut Stefan och Daniel. Särskilt Stefan med sin underbara personlighet. Jag blir glad bara av att lyssna på hans dialekt. Han verkar vara lite oborstad men... :love::love::love:
Jag blir inte klok på Marcus. Är han egentligen intresserad av att få till ett förhållande, eller vill han bara testa att vara med i TV?! :devil:
Pontus är nog en go kille, men han känns oerhört nervös och ung.

Jag tror att Daniel redan har valt Alexandra (jag är urkass på namn så tjejernas namn har inte riktigt fastnat, men tjejen som har 3 barn sedan innan). Blir intressant med intrigerna detta lär skapa med den andra tjejen (hon som följde med och handlade idag). Den tjejen verkar ju ha bestämt att Daniel ska bli hennes. Hon verkar ha "glömt" att kolla med Daniel bara. Haha!

Nästa Onsdag kan inte komma fort nog. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar