Vart är mitt liv på väg när jag inte ens hinner kommentera bonde-tråden på buke?!
Skämt åsido, jag gillar fortfarande
Stefan. Därmed inte sagt att det är en kille jag skulle falla för själv, men han har ett underhållningsvärde i tv och verkar ha en störtskön personlighet. Han verkar ha fastnat för Pia, och jag är inte det minsta förvånad om det blir henne han väljer i slutänden. Eller kanske tjejen som bor på samma ort som honom (jag kommer inte ihåg vad hon heter nu bara?), de verkade också klicka under onsdagens avsnitt.
Bilden som många andra här verkar ha av
Daniel har jag helt missat, jag tycker han verkar jättetrevlig? Lugn och sansad, liksom. Tina eller Alexandra tror jag nog på som favoriter där.
Pontus har jag svårt att få kläm på, och jag vet inte om det grundar sig i att jag är så skeptisk mot de här "unga" bönderna som är med, särskilt när Pontus inställning verkar vara lite på samma vis som Erik förra året, när han är så ovillig att vara på tu man hand med tjejerna? Som någon annan skrev (tror det var
@yodadog?), Pontus är så pass "ung" att man inte riktigt förstår varför han har behov av att vara med i det här programmet, och då är det väl en fråga om hur seriöst han tar det. Men jag hoppas han "skärper till sig" med att ge tjejerna egentid med honom när de väl kommer till gården, och alla de här tre bönderna valde i princip de kandidater jag hade väntat mig. Hos Pontus har jag nog ingen riktig idé om vem han kommer välja, men tror att Pontus själv gillar tjejen med gitarren (är det hon som är Lisa?).
Och så
Markus.... Det var ju bra att han fick möjligheten att ta in nya tjejer, så att inte hela programidén kraschade, men jag kan inte låta bli att tycka att han är fruktansvärt bortskämd. (Hej bitter och cynisk singel.
) Men kärlek vid första ögonkastet, vilken verklighet lever karln i? Det är klart att det kan hända, men det
behöver inte göra det! Och bara för att det har hänt tidigare i hans liv behöver det inte bli så igen. Jag avfärdade mitt ex som dryg, uppmärksamhetstörstande och nästan störig i början (vi träffades genom jobb, och han var faktiskt förbannat störig när han hela tiden avbröt det jag höll på med
), men han gav sig inte och sen visade det sig att det där bara var en yta och att han inte alls var sån på riktigt. Det är klart att de tre som inte kom till slottet kanske var de i gruppen som tillsammans med den orange tjejen (gud vad hemskt det känns att skriva så, men jag minns inte vad hon hette) var de han hade som favoriter, men det känns som att Markus kommer skjuta sig själv i foten
många gånger i livet (även efter BSF) om han avfärdar folk utan att ens försöka lära känna dem.