Bonde söker fru 2015

Eftersom jag är enormt skeptisk till kärlek vid första ögonkastet, så har jag väldigt svårt att tro att han föll så hårt för tjejen blåöga och att hennes frånvaro skulle göra honom så bedrövad att inte en enda annan av tjejerna skulle duga.

Fast man börjar ju ändå undra ... Han verkade vara helt beredd på att bjuda sex tjejer till dejt innan hon stack. Han var alltså beredd på att lära känna fem av de tjejer som han bjudit in till speeddejten. Nu säger han att han inte känner något för någon. För mig verkar det som att han fastnade stenhårt på henne.

Fast detta är ju ett diskussionsforum och då måste man väl få tycka? Jag har precis samma tanke som emli när det gäller Daniel :laugh::laugh: Det är väl inte jättekonstigt att många väljer dom snyggaste? Vad fan ska dom gå på liksom? Dom hinner ju knappt prata! De snyggare tjejerna är ju minst lika trevliga så varför inte välja dom OM det inte är så nu att någon annan sticker ut något förbannat som fångar hans intresse.

Ytligt , javisst men sen när blev Bonde söker fru ett program som sätter spår i djupet och själen av en människa :cool:

Det var ju lite det jag menade på, att det inte är något konstigt med det. Och att då gnälla över att någon väljer den som är mest bildskön, under rådande premisser där man inte har så mkt mer att gå på än ett första intryck. Det kan ju råka sammanfalla som så att den som gemene man tycker är snyggast, också är den som är trevligast. Och vad som är bildskönt är rätt subjektivt. Det jag vände mig emot var att det lät som att det antogs att den omtalade bonden verkade såpass ytlig att det förtjänade att klankas ned på.

Nu får det vara nog med detta. Detta är en diskussionstråd där vi diskuterar våra intryck och upplevelser av programmet. Jag har mina åsikter, du har dina. Hoppa inte på mig för att jag har mina. Punkt.

Just eftersom att det är ett diskussionsforum så är det ju helt naturligt att även reflektera över vad som diskuteras. Du får såklart ha dina åsikter, men jag får fortfarande ha mina åsikter om dina åsikter, som du i din tur får ha dina åsikter om. Inget konstigt med det.

Jag gillar Daniel, men jag tycker ju det är kul med folk som är lite fräcka:D fast jag har bara kollat på första avsnittet innan, så jag har kanske missat något väsentligt.

Jomen ibland har det ju gjort det - blivit äkta kärlek menar jag då. Det är det som är charmen tycker jag, att det är både lite ytligt och samtidigt allvar. :up:
Där tycker jag att du satte huvudet på spiken! Det är därför det är ett av mina favvoprogram:up:

Förlåt mig nu alla inbitna romantiker- men kärlek vid första ögonkastet måste väl ändå vara lite mission impossible? Alltså jag menar riktig kärlek nu, inte bara fysisk attraktion och att man klickar efter en trevlig kväll. Eller hur definierar man det?

Jag tycker inte riktigt att Pontus betedde sig riktigt schysst där mot tjejen som ville prata med honom på tu man hand. Hur ska han kunna klara av sen att ha kvar en tjej på gården om han är obekväm med att prata med någon mellan fyra ögon??? Undrar jag ...

Fyra rätt på Pontus än så länge ... Kollar på Bonde på TV4-play nu, så följde inte med från 8-9 ...

Just eftersom att det är ett diskussionsforum så är det ju helt naturligt att även reflektera över vad som diskuteras. Du får såklart ha dina åsikter, men jag får fortfarande ha mina åsikter om dina åsikter, som du i din tur får ha dina åsikter om. Inget konstigt med det.

Jag förstår inte vitsen med att man ska kalla det för "gnäll" att någon uttrycker sina åsikter. Det tycker jag är otrevligt. Nu har jag sagt mitt i det här ämnet, och tänker fortsätta med att kommentera nuvarande program.

Nej, inte om det är vad jag tror du menar. Man har sett ett klipp, strax innan reklamen nu, att han inte har känslor för någon av dem och framför sitt budskap väldigt rakt. Fortsättning följer efter reklamen. ;)

Ja, väldigt rakt var ordet ... "Jag vill inte bjuda hem någon av er till gården". Snudd på oförskämt uttryckt ...

Förlåt mig nu alla inbitna romantiker- men kärlek vid första ögonkastet måste väl ändå vara lite mission impossible? Alltså jag menar riktig kärlek nu, inte bara fysisk attraktion och att man klickar efter en trevlig kväll. Eller hur definierar man det?

Jag har varit med om det. Lever sedan dess tillsammans med människan.

Jag tror inte att känna något direkt för någon är "mission impossible", och att kärlek både kan uppstå väldigt snabbt, men också växa fram. I bästa fall blir det en kombination ...

Vet inte vad jag ska säga om Markus agerande ... han uttryckte sig rätt så klumpigt, tyckte jag. I övrigt kan man inte säga så mycket om det: är klart att om man inte känner något för någon kan man ju inte tvinga fram känslor eller "lura sig själv" som han uttrycker det, men samtidigt gör man ju inte ett ärligt försök att lära känna någon, utan går bara på det man som man ser utanpå. En eloge i alla fall till tjejerna, som ändå försökte lära känna honom. Men Markus agerande, nej, inte så lyckat, enligt min mening ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023