Bonde söker fru 2015

Jaha ja .... jag förväntar mig precis vad som helst nu. T ex kanske att Marcus inte bjuder hem någon till gården. Han verkade ju inte känna något för dem som var kvar. Att åka efter att ha träffat någon i fem / tio minuter, eller hur lång tid nu alla ev. omtagningar tar, förstår jag mig inte på alls. Verkar som om det kommer att bli en likadan säsong som förra året, där alla får åka hem som dem vill.

Daniel tycker jag känns alldeles för beräknande. Han har riktat in sig på de mest bildsköna redan och verkar inte vilja ta sig tid till att lära känna någon. Enligt mitt tycke den som gjort minst sympatiskt intryck av alla bönderna. För övrigt kändes det som att det var väldigt mycket stiltje under programmet. De enda med lite action var ju Pontus och hans gäng.

Edit: jaha, det blev som jag trodde. Marcus bjuder inte in någon till sin gård. Undrar hur TV4 tänker fylla ut tiden.

Reagerade också på hur Linda hanterade det. Som på rutin. Dags för en ny programledare?
Ja kanske! Men jag har väl kanske dålig utgångspunkt, har lite svårt för hennes stil sedan tidigare.. Men det kändes inte helt hundra.

(Och saker som inte känns helt hundra, Stefans dejt?! Vad sjutton var det?)

Jaha ja .... jag förväntar mig precis vad som helst nu. T ex kanske att Marcus inte bjuder hem någon till gården. Han verkade ju inte känna något för dem som var kvar. Att åka efter att ha träffat någon i fem / tio minuter, eller hur lång tid nu alla ev. omtagningar tar, förstår jag mig inte på alls. Verkar som om det kommer att bli en likadan säsong som förra året, där alla får åka hem som dem vill.

Edit: jaha, det blev som jag trodde. Marcus bjuder inte in någon till sin gård. Undrar hur TV4 tänker fylla ut tiden.

Jag kan tycka att det är lite nonchalant mot de han bjudit dit på speeddate också. Absolut att en inte kan då känslor för alla men det känns som att han, pga att en åkte hen, valde att inte bry sig alls om resten. Så jag vet inte, det är lika oförklarligt det tycker hag, att en en inte ger dem en chans när det trots allt är han som valt dem...

Jag kan tycka att det är lite nonchalant mot de han bjudit dit på speeddate också. Absolut att en inte kan då känslor för alla men det känns som att han, pga att en åkte hen, valde att inte bry sig alls om resten. Så jag vet inte, det är lika oförklarligt det tycker hag, att en en inte ger dem en chans när det trots allt är han som valt dem...

Jag hänger inte med... Såg bara delar av programmet, men vad hände med Markus?

Jag gissar att Marcus i nästa program meddelar alla tjejerna att han vill hoppa av efter att hans favorit valde att lämna. Och Daniel kändes mest som en hurtbullig scoutledare som fördelade arbetsuppgifter på deras gruppdejt. Den här säsongen känns lite urvattnad på något vis, lite som Idol...

Ja, håller med faktiskt. Men det syntes verkligen att han blev väldigt besviken av att hon (vad hon nu hette) åkte hem. Men en typisk sån tjej som en lite osäker kille som Marcus fastnar för. Jag läste dessutom redan i juni på "Bondes" sida på Facebook att Marcus var ledig. Nu vet man ju varför ...

Jag gissar att Marcus i nästa program meddelar alla tjejerna att han vill hoppa av efter att hans favorit valde att lämna. Och Daniel kändes mest som en hurtbullig scoutledare som fördelade arbetsuppgifter på deras gruppdejt. Den här säsongen känns lite urvattnad på något vis, lite som Idol...

Jag för min del får ingen bra känsla alls för Daniel. Speciellt inte efter hans sista uttalande i slutet av programmet. Det var också han som skulle läsa breven innan han tittade på fotografierna i första programmet, sedan tar han med en som inte skrivit mer än tre rader i ett mail, och denna person har han ett antal gånger uttalat sig positivt om enbart rörande hennes utseende ...

Det vore tråkigt om Marcus hoppade av, då går ju hela konceptet förlorat. Undrar om en joker-bonde tar hans plats eller om vi får nöja oss med de resterande tre. Tycker väl ändå att han skulle kunna bjuda hem dem till gården åtminstone. Även om inte kärlek uppstår kan han finna riktigt fina vänner i de han bjuder hem.

Pontus skötte det hela väldigt bra. Kändes som att han var väldigt inkluderande. Det blev kanske lite mycket lekledare över honom än dejtmaterial, men å andra sidan kändes det som att de hade roligt och kunde umgås avslappnat. Här slapp vi en krystad "prata känslor fast vi bara träffats i några timmar"-situation.

Jag tycker Stefan verkar hur go som helst, men att han gick lite väl mycket in i museet och visade inte särskilt mycket intresse åt tjejerna. Lite tråkigt, men han kanske inte riktigt visste hur han skulle få till egentid på ett smidigt sätt. Synd att de inte avbröt vandringen på museet när flera av tjejerna tröttnade.

Daniel tar för sig och räds inte för att fixa och dona. Tror verkligen att han kan bli en jättefin partner men på något sätt. Är ju några av tjejerna som är väldigt intresserade av honom redan nu så det finns absolut potential för hans del.

Ja helt plötsligt ändrades fokus (och naturligtvis framställningen av personerna av tv4) till att Pontus är en helskön kille med humor. Han har nog lätt och är van att ha många tjejkompisar (nackdelen med att verka inom hästsporten kanske?!).
Åker en av hans favvos också hem... ? Med tanke på slutklämmen :p

Marcus tappade ju allt :crazy:. Bara för att hans favvo åkte hem, omoget... hade han inte ens tänkt tanken att tjejerna ska gilla han också :confused::banghead:.

I det sista Daniel sa så hoppas jag att han pratade om sig själv och att han inser att han måste ta lite initiativ själv. Han kan inte vara "pokerfejs" och lika mot alla - det vet ju vi tittare sen tidigare omgångar... :angel:

Stefan Stefan... han får nog tagga ner lite...

Ja, jag håller med. Tycker att det är lite märkligt med det här att alla verkar tycka att de måste få känslor på en gång, de har ju knappt träffats! Men visst, kan ju vara så att han känner att det absolut inte finns en chans att han kan bli intresserad av någon av de som är där, tycker bara att det ibland känns som att det är lite väl höga förväntningar på kärlek vid första ögonkastet.

Jag vidhåller min åsikt sen förra veckan om att Stefan känns helskön, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver ändra den inställningen under programmets gång. Daniel känns som att han fick lite lite tid i tv igår för att verkligen komma till sin rätt, men tycker annars han verkar helt okej. Pontus bättrade sig sen förra veckan.

Men jag fattar verkligen inte vad som hände med Markus?! Varför hade han bara sju tjejer från början? (Något som jag definitivt missat under förra veckan, dessutom?) Om det nu var så att tre tjejer fick förhinder, hade han inte bara kunnat bjuda tre till från sin brevhög? Så att de blev tio? Och han måste ju ändå ha planerat att välja ut sex tjejer från början, så fem av dem han fick med sig på gruppdejten var ju ändå personer han hade tänkt fortsätta träffa? Kommentaren om att han nu fick med sig en som han egentligen hade tänkt skicka hem var både klumpig och rent av opassande... O_o Håller med tidigare talare om att de knappt hunnit träffats, känns som ett alldeles för tidigt skede att rata folk för att de "rätta känslorna" inte finns där. Någonstans har han ju ändå valt ut dem, så han har ju velat träffa dem, eller valde han nio på måfå och avhoppar-tjejen var den han egentligen ville träffa? Känns väldigt misslyckat om det bara blir tre kvar.

Jag vidhåller min åsikt sen förra veckan om att Stefan känns helskön, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver ändra den inställningen under programmets gång. Daniel känns som att han fick lite lite tid i tv igår för att verkligen komma till sin rätt, men tycker annars han verkar helt okej. Pontus bättrade sig sen förra veckan.

Men jag fattar verkligen inte vad som hände med Markus?! Varför hade han bara sju tjejer från början? (Något som jag definitivt missat under förra veckan, dessutom?) Om det nu var så att tre tjejer fick förhinder, hade han inte bara kunnat bjuda tre till från sin brevhög? Så att de blev tio? Och han måste ju ändå ha planerat att välja ut sex tjejer från början, så fem av dem han fick med sig på gruppdejten var ju ändå personer han hade tänkt fortsätta träffa? Kommentaren om att han nu fick med sig en som han egentligen hade tänkt skicka hem var både klumpig och rent av opassande... O_o Håller med tidigare talare om att de knappt hunnit träffats, känns som ett alldeles för tidigt skede att rata folk för att de "rätta känslorna" inte finns där. Någonstans har han ju ändå valt ut dem, så han har ju velat träffa dem, eller valde han nio på måfå och avhoppar-tjejen var den han egentligen ville träffa? Känns väldigt misslyckat om det bara blir tre kvar.

Ja, jag blir inte förvånad över om fler åker hem. Verkar vara nya trenden att tro att man på 5 minuter kan avgöra om man kan bli kär i någon eller inte.

Jag tror att de har gjort så förr om åren att om några inte kommer, bjuder de inte in några nya. Det kan ju bli lite knöligt rent praktiskt, kanske deltagarna ringer återbud dagen innan inspelningen redan, inte vet jag. Han kanske inte fick så mycket fler brev än 10 heller ...

Ja helt plötsligt ändrades fokus (och naturligtvis framställningen av personerna av tv4) till att Pontus är en helskön kille med humor. Han har nog lätt och är van att ha många tjejkompisar (nackdelen med att verka inom hästsporten kanske?!).
Åker en av hans favvos också hem... ? Med tanke på slutklämmen :p

Marcus tappade ju allt :crazy:. Bara för att hans favvo åkte hem, omoget... hade han inte ens tänkt tanken att tjejerna ska gilla han också :confused::banghead:.

I det sista Daniel sa så hoppas jag att han pratade om sig själv och att han inser att han måste ta lite initiativ själv. Han kan inte vara "pokerfejs" och lika mot alla - det vet ju vi tittare sen tidigare omgångar... :angel:

Stefan Stefan... han får nog tagga ner lite...

Jag har nog hela tiden uppfattat det som att Pontus har lite "torr" humor. Inte att han skulle vara dryg eller elak som många här verkar ha uppfattat honom som.

Det är klart att Marcus inte kan förvänta sig att hans känslor ska vara besvarade, men att lämna efter enbart 5 minuters speeddate förstår jag mig inte på. Hur hinner man få ett intryck efter bara 5 minuter? Med TV-kameror, nervositet och allt annat som är runtomkring kan man nog inte vara 100% till sin fördel.

Ja, jag blir inte förvånad över om fler åker hem. Verkar vara nya trenden att tro att man på 5 minuter kan avgöra om man kan bli kär i någon eller inte.

Jag tror att de har gjort så förr om åren att om några inte kommer, bjuder de inte in några nya. Det kan ju bli lite knöligt rent praktiskt, kanske deltagarna ringer återbud dagen innan inspelningen redan, inte vet jag. Han kanske inte fick så mycket fler brev än 10 heller ...

Jag tror väl i och för sig att det är fler än tio som hade skrivit till honom, men det är ju som du säger kanske så att de tre som inte dök upp meddelade det med kort varsel. Det jag egentligen reagerar mest på var att han verkar ha gett upp helt när den tjejen som var hans favorit valde att hoppa av. Innan dess verkade det ju som att han var beredd att välja ut sex tjejer (alltså fem till utöver henne!), och de fem fick han ju möjlighet att träffa mer nu. Att han sen då "blev av med" en favorit, självklart jättetråkigt, och han kanske kände att det var "meningslöst" att fortsätta träffa den sjätte tjejen som han egentligen hade tänkt skicka hem, men de andra fem? Han kan ju liksom inte på fullt allvar tro att det kan bli kärlek så snabbt när de har träffat varandra i fem minuter, hon har sett honom på tv en gång och han har läst ett brev hon har skrivit!

Kan faktiskt inte låta bli att tycka att det är dålig stil av både honom och tv4 om de låter honom hoppa av på det här tidiga skedet på de grunderna. Det var ju en bonde för några år sen där alla tjejerna lämnade gården och han fick resa iväg med en kompis, men det var ju på ett betydligt senare skede (och jag minns att jag verkligen tyckte synd om honom), men Markus känns bara... bortskämd?

Jag råkade hamna på förra veckans avsnitt och insåg att jag känner en av tjejerna! :D Nu har jag inte sett den här veckan så jag vet inte om hon fick följa med till gården men bara för det så måste jag ju kolla. :D Jag känner inte henne jättebra och inte nu sista åren, men jag vet att jag tänkte att hon skrev väldigt lite på sin FB i sommar, nu kommer kanske förklaringen! :D

Jag tror väl i och för sig att det är fler än tio som hade skrivit till honom, men det är ju som du säger kanske så att de tre som inte dök upp meddelade det med kort varsel. Det jag egentligen reagerar mest på var att han verkar ha gett upp helt när den tjejen som var hans favorit valde att hoppa av. Innan dess verkade det ju som att han var beredd att välja ut sex tjejer (alltså fem till utöver henne!), och de fem fick han ju möjlighet att träffa mer nu. Att han sen då "blev av med" en favorit, självklart jättetråkigt, och han kanske kände att det var "meningslöst" att fortsätta träffa den sjätte tjejen som han egentligen hade tänkt skicka hem, men de andra fem? Han kan ju liksom inte på fullt allvar tro att det kan bli kärlek så snabbt när de har träffat varandra i fem minuter, hon har sett honom på tv en gång och han har läst ett brev hon har skrivit!

Kan faktiskt inte låta bli att tycka att det är dålig stil av både honom och tv4 om de låter honom hoppa av på det här tidiga skedet på de grunderna. Det var ju en bonde för några år sen där alla tjejerna lämnade gården och han fick resa iväg med en kompis, men det var ju på ett betydligt senare skede (och jag minns att jag verkligen tyckte synd om honom), men Markus känns bara... bortskämd?

Ja ... svårt att säga. Jag försöker föreställa mig hur jag själv skulle känna det om någon efter 5 minuter (nu är ju speeddejterna förstås längre än så med alla omtagningar och annat, men ungefär den tidsramen i alla fall ...) bestämmer sig för att han inte känner något för mig. Det skulle kännas som att man inte alls fick någon riktig chans att visa vem man är, utan att det helt enkelt bara handlar om att den personen inte fastnat för min karisma/mitt utseende. Och då får i alla fall min självbild sig en liten törn, inte under en längre tid kanske, men tänk då att i hans fall visades hela denna situationen i TV. Sen tror jag också att man hanterar en sån här situation olika beroende på hur man är, och att det också är skillnad på hur män och kvinnor hanterar en sån här sak. Markus var i alla fall, trots att han blev besviken, villig att umgås mer än fem minuter med de tjejer han hade kvar innan han bestämde sig för vad han kände. Men jag förstår vad du menar.

Den bonden du talar om som fick resa iväg med en kompis, jag antar att det är Tomas du menar? Han var ju också en av dem som verkade ha bestämt sig för en tjej utan att egentligen försöka lära känna henne och de andra tjejerna som var där. Det hela blev ju rätt kaosartat, beroende på hur han och den tjejen som inte kände sig sedd (Ulrika hette hon om jag minns rätt) hanterade det. Jag fick väl ingen riktigt bra känsla för honom, kändes som att han var rätt så ego-trippad. Eller så blev allt bara fel, och hans sämsta sidor kom fram ...

Jag tycker Stefan och Daniel sköter sig förbaskat bra och verkar ha valt tjejer med den stil som passar dom. Det är väl det dejten ska utvisa också. Om man inte uppskattar ett besök på ett nostalgimuseum så ska man nog inte vara ihop med Stefan. Jag ler så fort jag ser honom, hela stilen, den fulsköna vinkeln på kepsskärmen, bilen, maken till glimt i ögat och angående hans skitiga nävar så var det det bästa jag sett i en dokusåpa på länge. Personligen hade jag grymt misslyckats på dejten för jag hade snott runt i museet och tittat och oooat åt alla grejer och troligen glömt bort varför jag var där.

Jag tycker Stefan och Daniel sköter sig förbaskat bra och verkar ha valt tjejer med den stil som passar dom. Det är väl det dejten ska utvisa också. Om man inte uppskattar ett besök på ett nostalgimuseum så ska man nog inte vara ihop med Stefan. Jag ler så fort jag ser honom, hela stilen, den fulsköna vinkeln på kepsskärmen, bilen, maken till glimt i ögat och angående hans skitiga nävar så var det det bästa jag sett i en dokusåpa på länge. Personligen hade jag grymt misslyckats på dejten för jag hade snott runt i museet och tittat och oooat åt alla grejer och troligen glömt bort varför jag var där.

Eller så hade du fångat Stefans intresse direkt ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar