Bonde söker fru 2015

Förlåt, men det känns som om du har en liten antydan till "Man kan inte vara snygg och ha en bra personlighet samtidigt" här. Man måste inte vara plastig för att man ser bra ut eller för att man sminkar sig. Man kan ha en bra personlighet utan att inte se bra ut.

Ja, jag anade att det kanske kunde uppfattas så. Det jag tycker är alltså att det är en ganska markant skillnad nu mot tidigare säsonger (kan bara säga från 2009 och framåt, då det är under dessa säsonger jag har tittat) vilken typ av tjejer bönderna har valt. Kvinnorna har sminkat sig under alla dessa säsonger (mer eller mindre), och det måste man ju få göra som man vill, är inte det jag menar. Jag reagerade bara på att många av kvinnorna (i alla fall de som fick TV-tid) under gårdagens program var ovanligt mycket sminkade och på ett sätt som inte riktigt framhävde någon naturlig skönhet. Jag tyckte att hela programmet igår blev väldigt inriktat på utseende och yta. Det är min uppfattning.

Till er alla ovanstående som kommenterat mitt inlägg:

Kanske har jag bedömt för snabbt. Men samtidigt är det ju det tråden är till för här, att diskutera det vi ser (inte det vi inte ser), och hur vi uppfattar det. Alla har vi olika uppfattningar, och jag respekterar att ni har fått ett annat intryck än jag har fått av gårdagens program. Men jag kvarstår vid min uppfattning fram tills jag (eventuellt) får ett annat intryck av nästa program (om jag nu kommer att titta på det). Jag var väldigt positivt inställd till en början (vilket ni kan läsa i mitt första inlägg), men igår ändrades det, jag blev lite besviken på bönderna helt enkelt. Men naturligtvis har man inte tillgång till hela sanningen, eftersom man inte ser allt vad som händer i kulisserna. Så man kan ju bara ha en uppfattning om det man ser.

För övrigt tycker jag faktiskt att man kan klä upp sig lite när man träffar en person första gången, t ex ta en snygg skjorta istället för t-shirt, och ett par snygga byxor istället för jeans. De flesta kvinnorna klär ju upp sig, varför ska inte bönderna göra det då?

Jag missade programmet när det gick igår, så jag har tittat idag och både jag och den jag tittade med var uppriktigt förvånade över att det verkar vara så "normala" och "jordnära" tjejer i år. Jag kan erkänna att jag trodde att framför allt Pontus skulle "dra till sig" inte fullt så jordnära tjejer och att det fanns en överhängande risk för att det skulle vara mycket av den varan när alla bönderna är så pass unga (om jag inte är ute och cyklar helt är väl Daniel äldst, och han är "bara" 38?). *Hej fördomar :o* Så jag undrar som någon annan, såg vi ens samma program?

Dessutom instämmer jag i att speeddejtingen har varit mycket, mycket värre under tidigare säsonger. Det enda jag egentligen reagerade på var att Daniel kanske gick lite väl fort fram med att fråga om hur de ställer sig till att flytta till honom/ bo på landet (jag förstår mycket väl varför han frågar, men kanske på ett lite tidigt skede, de lär ju knappast svara att de absolut inte kan tänka sig att bo på landet nu), tjejen som var hos Markus som inte svarade på hur gamla hennes barn var (kan ju ha varit konstigt klippt eller att hon inte ville berätta det för att "peka ut" sina barn i tv, men det kändes lite skämskudde-aktigt från soffan) och i början kändes Pontus väldigt obekväm, men det blev bättre tyckte jag. Stefan känns helskön, en sån man blir glad av. :D

@emli som fd bondedejtare (inte i bonde söker fru dock) så är skjorta och jeans fint ;) På samma vis som vissa tycker att det är avslappnad vardag och bär kostym vid finare tillställningar. Vad du anser är fint nog är ju tydligt inte samma som vad bönderna tycker. Det var varierad grad på vad damerna hade på sig också men jag slår vad om att alla satt på sig något de tycker är fint och det är väl ändå det viktigaste?

Till er alla ovanstående som kommenterat mitt inlägg:

Kanske har jag bedömt för snabbt. Men samtidigt är det ju det tråden är till för här, att diskutera det vi ser (inte det vi inte ser), och hur vi uppfattar det. Alla har vi olika uppfattningar, och jag respekterar att ni har fått ett annat intryck än jag har fått av gårdagens program. Men jag kvarstår vid min uppfattning fram tills jag (eventuellt) får ett annat intryck av nästa program (om jag nu kommer att titta på det). Jag var väldigt positivt inställd till en början (vilket ni kan läsa i mitt första inlägg), men igår ändrades det, jag blev lite besviken på bönderna helt enkelt. Men naturligtvis har man inte tillgång till hela sanningen, eftersom man inte ser allt vad som händer i kulisserna. Så man kan ju bara ha en uppfattning om det man ser.

För övrigt tycker jag faktiskt att man kan klä upp sig lite när man träffar en person första gången, t ex ta en snygg skjorta istället för t-shirt, och ett par snygga byxor istället för jeans. De flesta kvinnorna klär ju upp sig, varför ska inte bönderna göra det då?

Men alltså, man ska väl ha det en själv känner sig bekväm och fin i?
Blir ju himla märkligt att dra på sig kostym om de aldrig har det annars.
Tycker de var fint klädda efter deras personligheter.

Jag tyckte det var kul med killen som sa "Bara så att man förstår att hemma är det min katt som bestämmer" :love: :bow:

Ja, där tänkte jag att jag och Pontus skulle vara en perfect match! :love: Men också den dåliga humor och den lilla trögtänkheten som vi har gemensamt! :D Sen kanske jag är för gammal för honom? Vet inte ens hur gammal han är... (Nej nu är det dags att sluta sväva ut här :D)

Jag har aldrig sett Bonde söker fru förut. Jag började titta igår för att jag 1) är uttråkad och förkyld 2) det skulle visst vara med en fälttävlansryttare.

Jag bara ÄLSKAR Pontus. Inte på så vis att jag skulle vilja dejta honom, men hur skön är inte kommentaren "Tysk spets, det låter som ett vapen" :rofl: Jag tycker att han är störtskön, men tror att han hade passat i programmet om kanske tio år. Just nu tror jag han kan klara av dejtandet helt på egen hand utan några problem.

Utseendemässigt reagerade jag bara på att en tjej var orange. :o

@Strindlund, Pontus är 25, såg jag i gårdagens program. Jag trodde faktiskt han var yngre. :o Förra året tyckte jag det blev så pinsamt när den riktigt unga killen (Erik hette han, va?), som bara var 23 år, det kändes lite som att framför allt han, men kanske även tjejerna hos honom, egentligen inte riktigt visste vad de gav sig in på. Jag tyckte så fruktansvärt synd om honom. Därför var jag lite skeptisk mot just Pontus i år för att jag trodde att han var yngre än vad han var (det var en irriterande textremsa i vägen under hela förra programmet som effektivt suddade bort både vad han hette och hur gammal han var när jag såg det på tv4play), just för att det känns som att risken för att bonden/tjejerna/båda parter inte riktigt vet vad de vill när de inte är så gamla. Jag är dock glad om jag blir motbevisad på den punkten, och riktigt så ung som jag trodde att han var, var han ju faktiskt inte. :angel:

@Strindlund, Pontus är 25, såg jag i gårdagens program. Jag trodde faktiskt han var yngre. :o Förra året tyckte jag det blev så pinsamt när den riktigt unga killen (Erik hette han, va?), som bara var 23 år, det kändes lite som att framför allt han, men kanske även tjejerna hos honom, egentligen inte riktigt visste vad de gav sig in på. Jag tyckte så fruktansvärt synd om honom. Därför var jag lite skeptisk mot just Pontus i år för att jag trodde att han var yngre än vad han var (det var en irriterande textremsa i vägen under hela förra programmet som effektivt suddade bort både vad han hette och hur gammal han var när jag såg det på tv4play), just för att det känns som att risken för att bonden/tjejerna/båda parter inte riktigt vet vad de vill när de inte är så gamla. Jag är dock glad om jag blir motbevisad på den punkten, och riktigt så ung som jag trodde att han var, var han ju faktiskt inte. :angel:

Ja men då så, bara tre år yngre än mig så det passar ju mig ypperligt! Om han nu inte hittar kärleken alltså...

;)

Det enda jag egentligen reagerade på var att Daniel kanske gick lite väl fort fram med att fråga om hur de ställer sig till att flytta till honom/ bo på landet (jag förstår mycket väl varför han frågar, men kanske på ett lite tidigt skede, de lär ju knappast svara att de absolut inte kan tänka sig att bo på landet nu),

Jag tycker nog tvärtom, att det är vettigt att fråga detta och faktiskt ha tänkt igenom vad det kan innebära för den andre att vara den som antagligen behöver flytta. Det var ju någon som knappt verkade ha reflekterat över det och även om de kanske inte svarar nej direkt i tv så är det ju något att verkligen fundera på.

Ja det där med Pon-nie till exempel. Där var han både osmart och dryg mot tjejen i sin reaktion!

Jag hade inte heller fattat det, men fick förklarat av en kompis att man ofta sätter ihop pars namn i kändispressen numera. Läser inte skvallertidningar, så jag hade aldrig gissat mig till det. :p

Även om jag förstod vad tjejen menade med att hans första bokstäver och hennes sista blev Ponnie. Jag tyckte mest det var en fånig kommentar av tjejen... :crazy:

Ja, där tänkte jag att jag och Pontus skulle vara en perfect match! :love: Men också den dåliga humor och den lilla trögtänkheten som vi har gemensamt! :D Sen kanske jag är för gammal för honom? Vet inte ens hur gammal han är... (Nej nu är det dags att sluta sväva ut här :D)
Bara du inte är för gammal för katten... det är ju han som bestämmer :D

Ser framför mig hur Kise väljer och vrakar med sträng tass: Den där husse... nej inte hon... men HON!
Jag utgår från att alla Pontus dejter har fått godkänt från högre ort :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar