Bonde söker fru 2015

Jag har hyfsad koll på hästfolk men aldrig någonsin hört talas om honom. Vet kanske mer vem hans pappa är, vad heter han?

Du kanske inte är så inriktad mot fälttävlan?
Pontus var bla med i U21 landslaget, han är ju inte så gammal. Har vunnit huntingenvi fbo om jag inte minns fel.
Pappan heter Jonas Hugosson

Nu kanske jag förstör den positiva stämningen här, men det här var nog den "plastigaste" säsong jag har sett, och då har jag tittat sedan 2009. Väldigt få tjejer som var över 30 av det man såg, och nästan alla uppsminkade till tänderna ... Nästan ingen naturlighet hos någon kunde man se. Då pratar jag inte om att man har svårt att vara naturlig för att man är nervös, för det kan man naturligtvis förstå. Utan jag pratar om avsaknad av "äkthet".

Både Daniel och Stefan har sjunkit lite i min aktning just nu i alla fall, eftersom båda hade valt ut nästan bara "plastiga" tjejer. Daniel sa ju att han ville läsa breven innan han tittade på bilderna, eftersom han ville fastna för texten. Uppenbarligen verkar han ha styrts av utseendet i alla fall. Jaja, vi får se hur det går ...

Och som vanligt har bönderna inte klätt upp sig, utan kommer i jeans och någon gammal t-shirt som de använder till vardags. Medan tjejerna har klätt upp sig till tänderna ...

Nu kanske jag förstör den positiva stämningen här, men det här var nog den "plastigaste" säsong jag har sett, och då har jag tittat sedan 2009. Väldigt få tjejer som var över 30 av det man såg, och nästan alla uppsminkade till tänderna ... Nästan ingen naturlighet hos någon kunde man se. Då pratar jag inte om att man har svårt att vara naturlig för att man är nervös, för det kan man naturligtvis förstå. Utan jag pratar om avsaknad av "äkthet".

Både Daniel och Stefan har sjunkit lite i min aktning just nu i alla fall, eftersom båda hade valt ut nästan bara "plastiga" tjejer. Daniel sa ju att han ville läsa breven innan han tittade på bilderna, eftersom han ville fastna för texten. Uppenbarligen verkar han ha styrts av utseendet i alla fall. Jaja, vi får se hur det går ...

Och som vanligt har bönderna inte klätt upp sig, utan kommer i jeans och någon gammal t-shirt som de använder till vardags. Medan tjejerna har klätt upp sig till tänderna ...

What?
Såg vi samma program?
Tycker det var helt vanliga tjejer, en salig blandning faktiskt.
Jösses vilket bittert inlägg.

Förlåt, men det känns som om du har en liten antydan till "Man kan inte vara snygg och ha en bra personlighet samtidigt" här. Man måste inte vara plastig för att man ser bra ut eller för att man sminkar sig. Man kan ha en bra personlighet utan att inte se bra ut.

Men vadå de hade la jeans och skjorta?
Kläderna de har till vardags ska vi nog alla vara glada att de hängde hemma (och det är nog garanterat inte jeans och t-shirt som är vardagsuniformen på de där grabbarna...)

Jag tyckte att det var både vackra och mindre vackra tjejer med och intressanta och mindre intressanta.

Jag tyckte också att det var helt vanliga tjejer?!
Förstår inte alls vad du menar med plastiga tjejer?
Skulle jag varit med hade jag också slängt på mig en klänning eller annat plagg jag kände mig snygg i - samt sminkat mig.

Fast alla medverkande i programmet har väl klätt sig i plagg de tycker är fina och trivs i? Alla har ju olika smak, och något som du aldrig skulle sätta på dig kanske är någon annans favoritplagg. Bönderna har lämnat skitiga lagårdsoveraller/ mekarkläder/stallkläder hemma och satt på sig stilrena kläder. Menar du att de borde vara uppklädda till tänderna och ha kostym och nyputsade, blanka skor?

Sjukt mycket skämsvarning alltså!

Och hästbonden verkar vara både pantad och dryg :grin:

Ja, eller hur :D Får även känslan av att Stefan inte skulle ha något emot att hångla sig igenom sin snart lilla utvalda trupp när de väl kommer hem till gården.

Jag tänkte mer att Pontus hästbonde, kanske inte är den skarpaste kniven i lådan och inte lärt sig att hålla ett pokerface :)
Vad olika man kan tycka.

För att återgå till analysering av speeddejterna så känner jag mig hyfsat säker på att Stefan (som för övrigt verkar helskön!) väljer Pia och Hanna att ta med till gården. Och att Pontus väljer ut gitarr-tjejen (Linn? Linnéa?).

Jag blev lite häpen över att Daniel var såpass rättfram ändå, hade inbillat mig en tystlåten norrlänning (fy på mig och mina fördomar:o). Väljer nog Martina och hon med tre barn.

Markus vart ju lite förtjust i tjejen som hade varit på Hawaii så han väljer nog att fråga henne om hon vill följa med till gården.

Är det förresten ingen här som känner någon av årets bönder och sitter på lite inside info eller allmänt skvaller?:angel:

Stefan, vad kan jag säga?
Vilket slem till på köper är han ju bara en fjant

Dom andra bönderna verka vettiga
Markus är säkert ganska petig av sig, väldigt noga med allt
Daniel inser svårigheterna med att flytta från Stockholm ut på vischan. Stockholstjerna tycker bara det ska bli kul :)
Pontus är en ung snygg kille. Inte så kaxig som han vill framstå. Jag tror han blev lite besviken när han såg tjejerna vid bordet. Han sa att han "kände inte igen dom". Han hittar säkert någon
Som alltid blir det kul att följa programmet

Nu har jag både tittat på programmet och läst igenom "det senaste" i tråden ;)
Förvånansvärt lite pinsamheter på speeddejtingen tyckte jag, det brukar vara mycket värre... :p

Jag tycker faktiskt att det här kan bli en kul säsong att följa, trots att killarna är ganska lika (men ändå så olika). Alla killarna har sin charm - dom är verkligen charmiga!
Vore jag singel skulle jag nog ha skrivit till Daniel (älgkillen) :d...

Ibland undrade jag bara om Pontus inte är lite för ung för att vara med i ett sånt här program?! Han borde ju ha alla chanser "ändå" kan jag tycka och dessutom verkar han inte genuint kärlekstörstande... men men, jag kan såklart ha fel.
Övriga killar verkar mer seriösa i sitt letande bara.

För övrigt så tyckte jag att alla tjejer var väldigt fina och naturliga, jag fick inte alls intrycket av att någon var "plastig". En del mer sminkade än andra, men så ser det ju ut överallt. Dom flesta såg bara ut att ha tagit på sig något fint, fått håret fixat och lite mascara...
Det tyckte jag också var anmärkningsvärt i år, att det inte var några "bimbos" utvalda - det säger nog en hel del om killarna...

Spännande fortsättning..... :up:

Stefan, vad kan jag säga?
Vilket slem till på köper är han ju bara en fjant

Dom andra bönderna verka vettiga
Markus är säkert ganska petig av sig, väldigt noga med allt
Daniel inser svårigheterna med att flytta från Stockholm ut på vischan. Stockholstjerna tycker bara det ska bli kul :)
Pontus är en ung snygg kille. Inte så kaxig som han vill framstå. Jag tror han blev lite besviken när han såg tjejerna vid bordet. Han sa att han "kände inte igen dom". Han hittar säkert någon
Som alltid blir det kul att följa programmet

Du är verkligen fel ute i din kommentar om Stefan. Att du tycker att han är en fjant får väl stå för dig, men Stefan är allt annat än slemmig. Han är både godhjärtad och passionerad, han har lätt att komma till känslorna.

När min syster var tillsammans med honom i deras ungdomsår, kunde han verkligen konsten att lämna ett avtryck hos alla han träffade. Än idag, 10-12 år senare så är han en levande legend både hos unga och gamla. En riktig svärmorsdröm och de killar min syster träffar har otroligt svårt att komma in på samma sätt som Stefan gjorde. Alla jämförs med honom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar