Bonde söker fru 2015

Ja, jag blir inte förvånad över om fler åker hem. Verkar vara nya trenden att tro att man på 5 minuter kan avgöra om man kan bli kär i någon eller inte.

Jag tror att de har gjort så förr om åren att om några inte kommer, bjuder de inte in några nya. Det kan ju bli lite knöligt rent praktiskt, kanske deltagarna ringer återbud dagen innan inspelningen redan, inte vet jag. Han kanske inte fick så mycket fler brev än 10 heller ...

Behövs inte mer än att hälsa på någon för att avgöra det för min del :p

Glad att de visade Pontus som han är, glad, sportig och okomplicerad

Ja ... svårt att säga. Jag försöker föreställa mig hur jag själv skulle känna det om någon efter 5 minuter (nu är ju speeddejterna förstås längre än så med alla omtagningar och annat, men ungefär den tidsramen i alla fall ...) bestämmer sig för att han inte känner något för mig. Det skulle kännas som att man inte alls fick någon riktig chans att visa vem man är, utan att det helt enkelt bara handlar om att den personen inte fastnat för min karisma/mitt utseende. Och då får i alla fall min självbild sig en liten törn, inte under en längre tid kanske, men tänk då att i hans fall visades hela denna situationen i TV. Sen tror jag också att man hanterar en sån här situation olika beroende på hur man är, och att det också är skillnad på hur män och kvinnor hanterar en sån här sak. Markus var i alla fall, trots att han blev besviken, villig att umgås mer än fem minuter med de tjejer han hade kvar innan han bestämde sig för vad han kände. Men jag förstår vad du menar.

Den bonden du talar om som fick resa iväg med en kompis, jag antar att det är Tomas du menar? Han var ju också en av dem som verkade ha bestämt sig för en tjej utan att egentligen försöka lära känna henne och de andra tjejerna som var där. Det hela blev ju rätt kaosartat, beroende på hur han och den tjejen som inte kände sig sedd (Ulrika hette hon om jag minns rätt) hanterade det. Jag fick väl ingen riktigt bra känsla för honom, kändes som att han var rätt så ego-trippad. Eller så blev allt bara fel, och hans sämsta sidor kom fram ...

Jag kan mycket väl tänka mig hur jag själv skulle känna mig i samma situation, och just på grund av det utsätter jag mig inte för det heller. Bonde Söker Fru är ju faktiskt ett ganska ovanligt sätt att träffas på (även om det finns många exempel genom åren som visar att det funkar!), och med tanke på att programmet gått i tio år så kan han inte vara främmande för hur det är upplagt? Jag förstår verkligen om han blev besviken för att den tjejen han hade som favorit valde att hoppa av, jag förstår verkligen det. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det inte är okej när man gått med på att ställa upp i programmet att hoppa av på ett så här tidigt skede som det faktiskt är. Vem vet, han hade kanske inte alls haft henne som favorit om hon följt med på gruppdejten, eller så hade det visat sig att de inte alls passade ihop när hon väl hade kommit till gården? Det hade ju inte varit första gången i programmets historia som en favorit tappade sin "favoritposition" under säsongen. Nu ställs ju hela programidén på pottkanten om det bara blir tre bönder kvar, såvida de inte tar in en joker.

Som förra året med Sebastian. Han tog ju ändå in Petra så pass sent i programmet och de kunde ändå fortsätta filma. Men här finns ju inget att filma om han inte vill vara med, liksom. Sebastian är även ett lysande exempel på det jag menar i stycket med en favorit som "slutar" vara en favorit ovan, jag var helt övertygad från speeddejten annars att han skulle välja den mörka tjejen med glasögon (Anna hette hon har jag för mig?), och hon verkade vara en favorit hos honom också, tills möjligheten med Petra öppnades.

Tomas är den bonden jag menar, ja. Han kanske inte heller hanterade det jättesnyggt, men då hade de ändå varit på gården en tid. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite märkligt att först ge sig in i ett så pass etablerat program som BSF (och då antagligen veta vad tanken bakom är), sen välja ut tjejer och redan efter slottet bestämma sig för att man inte vill vara med mer.

Eftersom det här med Markus varit så kaosartat redan nu i början, hoppas jag att de övriga tre bönderna inte bjuder på några otrevliga överraskningar och att det går bra för dem. BSF är höstens höjdpunkt för min del (och säkert många andras), men ska de få hållas lite som de vill som de gjort förra året och då också börjat i år, så kanske programmet borde ta en paus.

Missade jag detta sist? Fick man se att Marcus inte kommer bjuda hem några/hoppa av?

Tycker liksom @Luff att trivs man inte i den miljön Stefan valde, nostalgimuseet, så är man kanske inte helt rätt ute. Han har en livsstil i det, inte bara ett intresse.

Jag kan mycket väl tänka mig hur jag själv skulle känna mig i samma situation, och just på grund av det utsätter jag mig inte för det heller. Bonde Söker Fru är ju faktiskt ett ganska ovanligt sätt att träffas på (även om det finns många exempel genom åren som visar att det funkar!), och med tanke på att programmet gått i tio år så kan han inte vara främmande för hur det är upplagt? Jag förstår verkligen om han blev besviken för att den tjejen han hade som favorit valde att hoppa av, jag förstår verkligen det. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det inte är okej när man gått med på att ställa upp i programmet att hoppa av på ett så här tidigt skede som det faktiskt är. Vem vet, han hade kanske inte alls haft henne som favorit om hon följt med på gruppdejten, eller så hade det visat sig att de inte alls passade ihop när hon väl hade kommit till gården? Det hade ju inte varit första gången i programmets historia som en favorit tappade sin "favoritposition" under säsongen. Nu ställs ju hela programidén på pottkanten om det bara blir tre bönder kvar, såvida de inte tar in en joker.

Som förra året med Sebastian. Han tog ju ändå in Petra så pass sent i programmet och de kunde ändå fortsätta filma. Men här finns ju inget att filma om han inte vill vara med, liksom. Sebastian är även ett lysande exempel på det jag menar i stycket med en favorit som "slutar" vara en favorit ovan, jag var helt övertygad från speeddejten annars att han skulle välja den mörka tjejen med glasögon (Anna hette hon har jag för mig?), och hon verkade vara en favorit hos honom också, tills möjligheten med Petra öppnades.

Tomas är den bonden jag menar, ja. Han kanske inte heller hanterade det jättesnyggt, men då hade de ändå varit på gården en tid. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite märkligt att först ge sig in i ett så pass etablerat program som BSF (och då antagligen veta vad tanken bakom är), sen välja ut tjejer och redan efter slottet bestämma sig för att man inte vill vara med mer.

Eftersom det här med Markus varit så kaosartat redan nu i början, hoppas jag att de övriga tre bönderna inte bjuder på några otrevliga överraskningar och att det går bra för dem. BSF är höstens höjdpunkt för min del (och säkert många andras), men ska de få hållas lite som de vill som de gjort förra året och då också börjat i år, så kanske programmet borde ta en paus.

Jag tror att vi är inne på samma linje. Jag tycker också att man borde förstå hur programmet är upplagt och rätta sig efter det när man tänker vara med. Men jag tycker att det gäller åt båda håll, både för bönderna och deltagarna. Idén är ju att bönderna ska bjuda in, men det har ju varit lite si och så med det på senare år. Och på andra hållet, teoretiskt sett skulle ju alla bönderna kunna hävda att den rätta inte fanns i brevhögen och vägra gruppdejten, t o m vägra speeddejten. Det var det ju redan tre bönder som gjorde också, en tyckte inte att någon i brevhögen passade, en hade redan hittat en annan utanför brevhögen och en blev tillfrågad om han ville välja "kvinnorna eller TV", eftersom hans kvinnor inte ville vara med i TV. Det verkar dock som om produktionen på senare år har blivit lite "slappare", med förklaringen att de vill få fram äkta kärlek, och är beredda att rucka lite på tidigare regler för att få fram detta. Vilket då kan innebära att hela idén faller ihop, men jag tror ju också personligen att de försöker få fram lite nya grepp, eftersom samma koncept år ut och år in förmodligen inte kommer att fungera om man vill behålla TV-tittare.

Missade jag detta sist? Fick man se att Marcus inte kommer bjuda hem några/hoppa av?

Tycker liksom @Luff att trivs man inte i den miljön Stefan valde, nostalgimuseet, så är man kanske inte helt rätt ute. Han har en livsstil i det, inte bara ett intresse.

Det man fick se var att Linda sa till honom att han skulle säga till tjejerna hur han kände det (när han skulle bjuda in till gården) och det han sedan sa till dem var att han var glad och tacksam över att de skrivit men ...

Utifrån detta, samt interaktion och stämning under gruppdejten och vissa andra utsagor och skrifter, drog jag slutsatsen att han inte bjuder in någon till sin gård.

Vilka tror ni att bönderna kommer att bjuda hem till gården?

Jag tror att Pontus dras till de tjejerna som är framåt, pratglada och har lite samma humor som honom. Nu kommer jag inte ihåg namnen så bra, men får försöka beskriva på annat sätt. Jag tror att han kommer att bjuda hem "ponny-tjejen" (ni fattar nog vem jag menar ...), gitarr-tjejen och de två blondinerna som man fick se mest under senaste avsnittet. Jag tror inte att hon som jobbade som flygvärdinna kommer med, hon var nog lite för tillbakadragen för hans smak.

Daniel bjuder hem de snyggaste: hon med leendet, den framåt brunetten (tror dock inte att hon är kvar till sist, hon är nog alldeles för gåpåig för hans smak), och de två blondinerna (inte hon med page, hon är nog inte snygg nog).

Stefan är jag lite mer osäker på, fick inte riktigt kläm på hans tjejer. Förutom hon som drog med sig honom ner i källaren, men är inte säker på att hon kommer med. Är inte helt säker på att det är hans typ av tjej, han vill nog gärna vara den som tar initiativ och styr ekipaget lite.

Min gissning är att Stefan bjuder in Pia och Hanna åtminstone, jag känner mig hyfsat säker på de två. Och ev hon som var med i källaren (Therese?).

Eftersom jag är enormt skeptisk till kärlek vid första ögonkastet, så har jag väldigt svårt att tro att han föll så hårt för tjejen blåöga och att hennes frånvaro skulle göra honom så bedrövad att inte en enda annan av tjejerna skulle duga.

Alltså, okej att han blev intresserad av henne, (det kan jag förstå) och att hon tog udden av alla andra tjejer, men att välja bort alla andra.... är väl ändå väldigt dumt? Han är ju med i programmet av en anledning. Och det finns ju inga garantier i världen att blåöga skulle gjort honom lycklig ändå.

Om det är så, så ska det bli intressant att höra vad han säger om det.

Vilka tror ni att bönderna kommer att bjuda hem till gården?

Jag tror att Pontus dras till de tjejerna som är framåt, pratglada och har lite samma humor som honom. Nu kommer jag inte ihåg namnen så bra, men får försöka beskriva på annat sätt. Jag tror att han kommer att bjuda hem "ponny-tjejen" (ni fattar nog vem jag menar ...), gitarr-tjejen och de två blondinerna som man fick se mest under senaste avsnittet. Jag tror inte att hon som jobbade som flygvärdinna kommer med, hon var nog lite för tillbakadragen för hans smak.

Daniel bjuder hem de snyggaste: hon med leendet, den framåt brunetten (tror dock inte att hon är kvar till sist, hon är nog alldeles för gåpåig för hans smak), och de två blondinerna (inte hon med page, hon är nog inte snygg nog).

Stefan är jag lite mer osäker på, fick inte riktigt kläm på hans tjejer. Förutom hon som drog med sig honom ner i källaren, men är inte säker på att hon kommer med. Är inte helt säker på att det är hans typ av tjej, han vill nog gärna vara den som tar initiativ och styr ekipaget lite.

Men nu får du väl ge dig, hör dömande är det inte av dig att anta att: "Daniel bjuder hem de snyggaste: hon med leendet, den framåt brunetten (tror dock inte att hon är kvar till sist, hon är nog alldeles för gåpåig för hans smak), och de två blondinerna (inte hon med page, hon är nog inte snygg nog)." Det säger mer om dig än om honom, om du antar att det bara är de snygghet han vill åt.

Men nu får du väl ge dig, hör dömande är det inte av dig att anta att: "Daniel bjuder hem de snyggaste: hon med leendet, den framåt brunetten (tror dock inte att hon är kvar till sist, hon är nog alldeles för gåpåig för hans smak), och de två blondinerna (inte hon med page, hon är nog inte snygg nog)." Det säger mer om dig än om honom, om du antar att det bara är de snygghet han vill åt.

Fast detta är ju ett diskussionsforum och då måste man väl få tycka? Jag har precis samma tanke som emli när det gäller Daniel :laugh::laugh: Det är väl inte jättekonstigt att många väljer dom snyggaste? Vad fan ska dom gå på liksom? Dom hinner ju knappt prata! De snyggare tjejerna är ju minst lika trevliga så varför inte välja dom OM det inte är så nu att någon annan sticker ut något förbannat som fångar hans intresse.

Ytligt , javisst men sen när blev Bonde söker fru ett program som sätter spår i djupet och själen av en människa :cool:

Ytligt , javisst men sen när blev Bonde söker fru ett program som sätter spår i djupet och själen av en människa :cool:
Jomen ibland har det ju gjort det - blivit äkta kärlek menar jag då. Det är det som är charmen tycker jag, att det är både lite ytligt och samtidigt allvar. :up:

Fast detta är ju ett diskussionsforum och då måste man väl få tycka? Jag har precis samma tanke som emli när det gäller Daniel :laugh::laugh: Det är väl inte jättekonstigt att många väljer dom snyggaste? Vad fan ska dom gå på liksom? Dom hinner ju knappt prata! De snyggare tjejerna är ju minst lika trevliga så varför inte välja dom OM det inte är så nu att någon annan sticker ut något förbannat som fångar hans intresse.

Men varför pekar ni ut just Daniel? Han har inte skött det annorlunda än någon annan. :p

Nu får det vara nog med detta. Detta är en diskussionstråd där vi diskuterar våra intryck och upplevelser av programmet. Jag har mina åsikter, du har dina. Hoppa inte på mig för att jag har mina. Punkt.

Men varför pekar ni ut just Daniel? Han har inte skött det annorlunda än någon annan. :p

Min uppfattning av det jag har sett är just att han inte gör något försök till att lära känna tjejerna, utan att han går på vilka som är mest bildsköna. Jag som har den känslan att man ska försöka lära känna en annan person innan man bara bestämmer sig så där rätt av för om man vill fortsätta träffa den eller inte, är helt främmande för det. Och därför kommenterar jag det. Men det kanske visar sig att han är helt annorlunda om några avsnitt. Inte vet jag. De andra bönderna tycker jag inte verkar tänka riktigt så.

Eftersom jag är enormt skeptisk till kärlek vid första ögonkastet, så har jag väldigt svårt att tro att han föll så hårt för tjejen blåöga och att hennes frånvaro skulle göra honom så bedrövad att inte en enda annan av tjejerna skulle duga.

Alltså, okej att han blev intresserad av henne, (det kan jag förstå) och att hon tog udden av alla andra tjejer, men att välja bort alla andra.... är väl ändå väldigt dumt? Han är ju med i programmet av en anledning. Och det finns ju inga garantier i världen att blåöga skulle gjort honom lycklig ändå.

Om det är så, så ska det bli intressant att höra vad han säger om det.

Ja, ska bli intressant :) TV4 kan verkligen konsten att avslöja lagom mycket för att man ska bli tillräckligt intresserad av att titta på nästa program.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar