Jag kan mycket väl tänka mig hur jag själv skulle känna mig i samma situation, och just på grund av det utsätter jag mig inte för det heller. Bonde Söker Fru är ju faktiskt ett ganska ovanligt sätt att träffas på (även om det finns många exempel genom åren som visar att det funkar!), och med tanke på att programmet gått i tio år så kan han inte vara främmande för hur det är upplagt? Jag förstår verkligen om han blev besviken för att den tjejen han hade som favorit valde att hoppa av, jag förstår verkligen det. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det inte är okej när man gått med på att ställa upp i programmet att hoppa av på ett så här tidigt skede som det faktiskt är. Vem vet, han hade kanske inte alls haft henne som favorit om hon följt med på gruppdejten, eller så hade det visat sig att de inte alls passade ihop när hon väl hade kommit till gården? Det hade ju inte varit första gången i programmets historia som en favorit tappade sin "favoritposition" under säsongen. Nu ställs ju hela programidén på pottkanten om det bara blir tre bönder kvar, såvida de inte tar in en joker.
Som förra året med Sebastian. Han tog ju ändå in Petra så pass sent i programmet och de kunde ändå fortsätta filma. Men här finns ju inget att filma om han inte vill vara med, liksom. Sebastian är även ett lysande exempel på det jag menar i stycket med en favorit som "slutar" vara en favorit ovan, jag var helt övertygad från speeddejten annars att han skulle välja den mörka tjejen med glasögon (Anna hette hon har jag för mig?), och hon verkade vara en favorit hos honom också, tills möjligheten med Petra öppnades.
Tomas är den bonden jag menar, ja. Han kanske inte heller hanterade det jättesnyggt, men då hade de ändå varit på gården en tid. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite märkligt att först ge sig in i ett så pass etablerat program som BSF (och då antagligen veta vad tanken bakom är), sen välja ut tjejer och redan efter slottet bestämma sig för att man inte vill vara med mer.
Eftersom det här med Markus varit så kaosartat redan nu i början, hoppas jag att de övriga tre bönderna inte bjuder på några otrevliga överraskningar och att det går bra för dem. BSF är höstens höjdpunkt för min del (och säkert många andras), men ska de få hållas lite som de vill som de gjort förra året och då också börjat i år, så kanske programmet borde ta en paus.