Bonde söker fru 2015

Ja, väldigt rakt var ordet ... "Jag vill inte bjuda hem någon av er till gården". Snudd på oförskämt uttryckt ...

Reagerade lite på det också men det kanske var nervositet som fick honom att uttrycka sig lite plumpt... Ett bättre sätt att säga det hade kanske varit "jag har därför valt att inte bjuda hem någon", fortfarande ganska rakt men ändå inte "jag vill inte". Nåväl, blir kul att se om han gillar någon av de nya tjejerna.

Tyckte också Markus kunde skött det lite smidigare, men man ska inte döma för hårt. Egentligen har man ingen aning om varför han kände som han gjorde eller hur illa det faktiskt var i hans ögon (jag menar, det kanske verkligen inte gick ihop för honom alls?). Men han är ju fortfarande kvar i programmet och nu kommer nya kvinnor så jag klagar inte. :p

Tyckte också Markus kunde skött det lite smidigare, men man ska inte döma för hårt. Egentligen har man ingen aning om varför han kände som han gjorde eller hur illa det faktiskt var i hans ögon (jag menar, det kanske verkligen inte gick ihop för honom alls?). Men han är ju fortfarande kvar i programmet och nu kommer nya kvinnor så jag klagar inte. :p

Nej, man vet ingenting. Om det inte fanns något där, så är det klart att det bara varit slöseri med allas tid att fortsätta. Men detta har aldrig hänt förut, det brukar alltid vara NÅGON som fångar bondens intresse. Så jag undrar hur mycket tjejen som åkte hem efter speeddejten påverkade honom ...

Vad tror ni om de andra bönderna då? (Nu har Markus stötts och blötts här ett tag). Tror ni att de kommer att hitta den de ska leva med?

Jag tyckte att Stefan och Marielle (hette hon va, den ljusa tjejen)
hade någon sorts äktenskapstycke ...

Pontus får nog också börja vilja umgås mer med tjejerna privat om de ska vilja vara kvar hos honom. Bra sagt av en av de ljusa tjejerna som han bjöd hem (kommer inte ihåg namnet ...).

Vad tror ni om de andra bönderna då? (Nu har Markus stötts och blötts här ett tag). Tror ni att de kommer att hitta den de ska leva med?

Pontus får nog också börja vilja umgås mer med tjejerna privat om de ska vilja vara kvar hos honom. Bra sagt av en av de ljusa tjejerna som han bjöd hem (kommer inte ihåg namnet ...).
Jag tror att Stefan kommer hitta kärleken, i någon av dem. Pontus är jag inte lika säker på, han är ju fortfarande så ung tänkte jag som är lika gammal säga. Den sista som jag inte ens minns namnet på vet jag inte riktigt än med...

Jag tror att Stefan kommer hitta kärleken, i någon av dem. Pontus är jag inte lika säker på, han är ju fortfarande så ung tänkte jag som är lika gammal säga. Den sista som jag inte ens minns namnet på vet jag inte riktigt än med...

Ja, ska bli intressant att se. Själv lutar jag nog åt att de som är med i programmet inte kommer att hitta något som består i de tjejer de valt. Möjligen kommer Markus att göra det, hans nya tjejer vet man ju inget om än ...

Nu har jag inte sett programmet iår, men jag tycker det är ett så jäkla underligt koncept. Dels så vet ju alla att TV klipper och klistrar lite som de vill. Det kan få en supertrevlig människa att framstå som en idiot - vem är fabulous 24/7? Dels så handlar det om en ynka vecka. Vem kan committa sig till nånting på en vecka? Och att inte vilja bjuda hem nån alls - herregud - det är en ynka vecka liksom.

Reagerade lite på det också men det kanske var nervositet som fick honom att uttrycka sig lite plumpt... Ett bättre sätt att säga det hade kanske varit "jag har därför valt att inte bjuda hem någon", fortfarande ganska rakt men ändå inte "jag vill inte". Nåväl, blir kul att se om han gillar någon av de nya tjejerna.

Får han välja nya tjejer från sin brevhög? Jag missade slutet, så jag såg aldrig hur det var tänkt med honom i fortsättningen.

Får han välja nya tjejer från sin brevhög? Jag missade slutet, så jag såg aldrig hur det var tänkt med honom i fortsättningen.
Han hade tydligen valt ut några tjejer, men dom kunde inte komma till slottet - så dom ska få komma hem till han direkt om dom vill... och sista klippet var just att 7 st helt nya tjejer kommer hem till Markus.

Efter det här (som naturligtvis är vinklat och klippt) så står inte Markus högt i kurs hos mig iallafall :wtf:

Stefan tror jag gjorde ett misstag som valde bort Therese...
Daniel gav konstiga vibbar i går...
Pontus :meh:... men han valde 4 härliga tjejer (gillade även de andra 2) - hoppas han vågar ta in någon i hjärtat och vara seriös bara.

Först skulle han få träffa de tre tjejer som i inte kunde komma, men jag läste detta nu också:
"Till slut fick produktionen kontakta brevskrivare som inte kunnat komma till slottet och annonsera på en dejtingsajt för att samla ihop tjejer till en ny gruppdejt _ den här gången på Marcus gård. Hur den fortlöper får tittarna se i nästa avsnitt. - See more at: http://m.gp.se/kulturnoje/1.2864127-tv-bonden-dumpade-alla-tjejerna#sthash.WgNT0QyQ.dpuf"

Jag tror inte att känna något direkt för någon är "mission impossible", och att kärlek både kan uppstå väldigt snabbt, men också växa fram. I bästa fall blir det en kombination ...

Vet inte vad jag ska säga om Markus agerande ... han uttryckte sig rätt så klumpigt, tyckte jag. I övrigt kan man inte säga så mycket om det: är klart att om man inte känner något för någon kan man ju inte tvinga fram känslor eller "lura sig själv" som han uttrycker det, men samtidigt gör man ju inte ett ärligt försök att lära känna någon, utan går bara på det man som man ser utanpå. En eloge i alla fall till tjejerna, som ändå försökte lära känna honom. Men Markus agerande, nej, inte så lyckat, enligt min mening ...
Jag tyckte Marcus gjorde helt rätt
Om han kände att ingen av tjejerna va någon han kunde förälska sig i, så tog han rätt beslut. Det va mest juste för alla inblandade.

Nu köper han ju lite grisen i säcken, när han låter Linda välja ut 7 nya tjejer som ska komma till gården. Det tyder på att han verkligen vill träffa någon som han trivs med.

Jag tror att den lite rödlätta tjejen är Stefans favorit. Den mörka gilla han också.

Jag förstår fortfarande inte att dessa tjejer är intresserade av honom, han dreglar ju nästan när han tittar/pratar på/med dom.

Pia och Hanna var självklara val hos Stefan, men Marielle la jag inte märke till förrens i gårdagens avsnitt, hon verkar vara en glad, framåt tjej! Och det känns som att Stefan är en person som är lätt att ha att göra med, charmig omtänksam med glimten i ögat hela tiden :up:

Hos Pontus så gillar jag Lisa och Linnéa! De andra två verkar också vara bra val.

Daniels val av tjejer var inte förvånande, passar nog bra.

Men tänkte ni på vissa kommentarer från de hemskickade? Vissa av dem tog det bra och sa vettiga saker, medans andra lät nästan som ur Idols auditions: "asså min mamma säger att jag sjunger skitbra! De fattar inte vad de går miste om, jag kommer bli en superstar!!" :angel:

Absolut. Vi satt här hemma och provade några andra omformuleringar, men å andra sidan är inte alla smidiga i sitt sätt att prata med andra, och han fick ju fram vad han ville säga iaf. Man kanske får se det som att det är det viktigaste?

Jag förstår fortfarande inte att dessa tjejer är intresserade av honom, han dreglar ju nästan när han tittar/pratar på/med dom.

Det där kan jag hålla med om, jag skulle inte bli attraherad av någon som agerar som Stefan gör, det är bara för mycket. Minns inte hur gammal han är, men han framkallar ordet snuskgubbe i mig.. Redan när Linda var hemma hos honom med breven, och fick en sticka på baksidan av låret, så visade han upp denna sidan när han frågade om han skulle hjälpa henne med den..

Sen skulle han vara kanon att jobba ihop med, få skulle nog passa mig bättre! Det hade garanterat blivit hundra skratt om dagen, eller så, det tror jag. Och så länge man inte ska nåt annat ihop än ett jobb med honom så har han en utmärkt personlighet :)

Först skulle han få träffa de tre tjejer som i inte kunde komma, men jag läste detta nu också:
"Till slut fick produktionen kontakta brevskrivare som inte kunnat komma till slottet och annonsera på en dejtingsajt för att samla ihop tjejer till en ny gruppdejt _ den här gången på Marcus gård. Hur den fortlöper får tittarna se i nästa avsnitt. - See more at: http://m.gp.se/kulturnoje/1.2864127-tv-bonden-dumpade-alla-tjejerna#sthash.WgNT0QyQ.dpuf"

Oj oj oj, en dejtingsite ... Då kan det ju bli precis hursomhelst.

Men är inte själva idén med Bonde söker fru att man bjuder hem några man (om man nu inte fattar tycke för någon av dem) tycker verkar trevliga och sedan ser om något uppstår? Gör det inte det så letar man vidare, antingen i brevhögen eller någonannanstans? Förstår inte riktigt att man gör det så komplicerat i hans fall, han vet vad programmet går ut på och han väljer att ställa upp. Håller med i vad Kiwifrukt skrev tidigare nu, Marcus känns lite .... bortskämd ...

Den enda bonde jag får ett gott intryck av nu är faktiskt Stefan. Han sköter det hela snyggt än så länge. Dock är jag alltid minst säker på vilka han kommer att välja. Men jag tror att tjejen han valde in först igår (Linnea??) kommer att få lämna först. Och att den ljusa tjejen (Marielle??) kommer att vara bland de två som är kvar till sist.

Jag tror att Daniel kommer att välja bort Kajsa ?? (en av de ljusa tjejerna, hon som inte fattade blondin-vitsen som den framåt brunetten drog till med i slutet av programmet), och sen tror jag faktiskt att Linnea (tack "Fio") och / eller den andra ljusa tjejen (som inte spelade gitarr) kommer att åka självmant om Pontus fortsätter i samma stil och inte vill försöka lära känna dem på tu man hand.

Absolut. Vi satt här hemma och provade några andra omformuleringar, men å andra sidan är inte alla smidiga i sitt sätt att prata med andra, och han fick ju fram vad han ville säga iaf. Man kanske får se det som att det är det viktigaste?

Nja, jag vet inte ... Lite smidigare kan man väl vara. Tjejerna kom ju till slottet för hans skull, och följde med på gruppdejt trots att han inte visade något större intresse för dem. Då kan man väl begära att han ska kunna uttrycka sig på ett trevligare sätt.

Nja, jag vet inte ... Lite smidigare kan man väl vara. Tjejerna kom ju till slottet för hans skull, och följde med på gruppdejt trots att han inte visade något större intresse för dem. Då kan man väl begära att han ska kunna uttrycka sig på ett trevligare sätt.
Ja jag håller med, tycker faktiskt att han beter sig rätt trist och respektlöst gentemot de tjejerna av det vi får se. :down: För ärligt talat kan ju inte upplägget komma som en överraskning. :grin:

(Och det här "det är synd om mig som varit singel i 4 år, buhu" för att sen inte ge någon en chans är så himla offerkoftig och bortskämd. Nä, gillar inte alls hur han framställs/beter sig.)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023