Bonde söker fru 2015

Suck alltså, vad indragen man blir i det här programmet :p Vill se vad som händer nästa vecka :D

Tycker Marcus fick lite plus i kanten jämfört med tidigare avsnitt, ska bli intressant att se vad som händer där. Stefan gjorde rätt som pratade med Marielle på en gång. Han är nog min favorit, nog för att han verkar speciell på sitt sätt (men vem är inte det) men fasen jag tycker nog att han är rätt charmig ändå. Och vettig :)

Det som slår mig så här långt i programmet är att nu först fick vi se lite mer vardag, lite mer känslor. Kanske beror det på att varje frekvens hos varje bonde var längre. Upplever ni andra det likadant? Vi fick se "mer".
Absolut! Kul att vi fick se mer av hur bönderna faktiskt lever på sina gårdar, och att tjejerna involverades.

Kul att Pontus lät dem rida på terrängbanan. Känns som att han och Lisa ligger närmast en förälskelse efter dagens avsnitt. Lite synd om Annie dock som hela tiden hoppas på att få en chans, men aldrig riktigt får någon.

Marcus framställdes som mycket mer sympatisk i dagens program, tycker jag. Han tar mycket initiativ till att ta med tjejerna på tu man hand och har även givande samtal vid dessa tillfällen. Han verkar börja inse allvaret nu, att han faktiskt ska försöka hitta en framtida partner bland tjejerna och inte bara ha trevligt under några dagar.

Tyckte det var bra gjort at Stefan att tidigarelägga valet. Han verkade säker på sin sak och då är det vettigt att ge de tjejer han är mer intresserad av mer tid så att han kan välja rätt i slutändan.

Enligt tjejernas uttalanden på Daniels gård verkar han inte vara så diskret som han kanske tror vad gäller hans känslor till Alexandra. Synd att programmet slutade med en ordentlig cliffhanger, vill ju veta nu hur det kommer gå hos Daniel.

Det märks att det drar ihop sig nu. Nästa program verkar bjuda på en hel del.

Absolut! Kul att vi fick se mer av hur bönderna faktiskt lever på sina gårdar, och att tjejerna involverades.

Kul att Pontus lät dem rida på terrängbanan. Känns som att han och Lisa ligger närmast en förälskelse efter dagens avsnitt. Lite synd om Annie dock som hela tiden hoppas på att få en chans, men aldrig riktigt får någon.

Marcus framställdes som mycket mer sympatisk i dagens program, tycker jag. Han tar mycket initiativ till att ta med tjejerna på tu man hand och har även givande samtal vid dessa tillfällen. Han verkar börja inse allvaret nu, att han faktiskt ska försöka hitta en framtida partner bland tjejerna och inte bara ha trevligt under några dagar.

Tyckte det var bra gjort at Stefan att tidigarelägga valet. Han verkade säker på sin sak och då är det vettigt att ge de tjejer han är mer intresserad av mer tid så att han kan välja rätt i slutändan.

Enligt tjejernas uttalanden på Daniels gård verkar han inte vara så diskret som han kanske tror vad gäller hans känslor till Alexandra. Synd att programmet slutade med en ordentlig cliffhanger, vill ju veta nu hur det kommer gå hos Daniel.

Det märks att det drar ihop sig nu. Nästa program verkar bjuda på en hel del.

Det var väl ok att skicka hem Marielle fast varför detta drama? Stefan har tyvärr sjunkit i ranking efter sitt överempatiska beteende.

Ida på Marcus gård är fantastisk. Hon är nästan lika het som min fru.

Även Madeleine är en riktig pärla. Men Daniel har nog rätt i att hon inte skulle vilja ha det liv han kan erbjuda.

Den där Karin måste ha skickat ett 10 år gammalt kort till Marcus. Hon såg allt annat än bra ut med sin mastodontnäsa och slitna hy. Sen har hon två barn dessutom. Marcus skickar hem henne nästa vecka. Han väljer givetvis Ida till slut om hon inte ger han nobben.

Det var väl ok att skicka hem Marielle fast varför detta drama? Stefan har tyvärr sjunkit i ranking efter sitt överempatiska beteende.

Även Madeleine är en riktig pärla. Men Daniel har nog rätt i att hon inte skulle vilja ha det liv han kan erbjuda.

Den där Karin måste ha skickat ett 10 år gammalt kort till Marcus. Hon såg allt annat än bra ut med sin mastodontnäsa och slitna hy. Sen har hon två barn dessutom. Marcus skickar hem henne nästa vecka. Han väljer givetvis Ida till slut om hon inte ger han nobben.

@Ploki Vad får du ut av att skriva som du gör om tjejerna? En seriöst ställd fråga, jag är nyfiken.

Jag tyckte att det kändes lite "urvattnat" idag, och ointressant. Två har ju dessutom redan bestämt sig. Pia och Alexandra hos Stefan och Daniel blir kvar till sist, och förmodligen kommer väl samtliga av de andra att åka hem självmant eller skickas hem igen. Själva idén med hela programmet urvattnas mer och mer känns det som.

Så nu är det inte bra med empati? Stefan ska ha hatten av för hur han skötte situationen :up: Kan som kvinna säga att exakt så skulle vi alla vilja bli behandlade i den situationen!!!!
Angående Ida. Hur utseendefixerad är du :crazy:

Och om Karin....om man inte ser rätt ut för DIN smak gör man det inte för någon annan heller och förtjänar inte kärlek? Alla kanske inte tycker din fru är så himla het som du själv tycker heller men inte sjutton skriver de om henne på offentliga forum för det. MARCUS kanske tycker hon är skitläcker och det är väl han och inte du som ska väljaO_o

Jag blev lite full i skratt faktiskt när Marcus började prata om känslor iförd ett munskydd och med allt väsen och hödamm runtomkring :D Förresten, skulle han inte ha gett Isabell ett munskydd också???
Tänkte också den tanken. Vilken gentleman...han borde ha erbjudit henne sitt :angel:
Men i dag klev han ändå framåt över lag :up:

Blev lite fundersam när Daniel började delegera ut arbetsorders till tjejerna för deras "slapparkväll". När han sen toppar det med att säga "Sån är jag. Jag är effektiv. Jag skulle göra lika dant vid barnkalas tex, styra upp det och vara effektiv..." börjar jag undra om det finns plats för någon annans sätt och åsikter i hans liv eller om han ska "styra upp" allt :confused:
Tjejerna kanske också hade lite de ville säga till om........

Blev lite fundersam när Daniel började delegera ut arbetsorders till tjejerna för deras "slapparkväll". När han sen toppar det med att säga "Sån är jag. Jag är effektiv. Jag skulle göra lika dant vid barnkalas tex, styra upp det och vara effektiv..." börjar jag undra om det finns plats för någon annans sätt och åsikter i hans liv eller om han ska "styra upp" allt :confused:

Jag hamnade i samma fundering. Att kunna delegera är en sak...men att "köra över" är något annat.

Jag hamnade i samma fundering. Att kunna delegera är en sak...men att "köra över" är något annat.
Om jag exempelvis hade ett barnkalas med sonens far och han började tala om för mig vad jag ska göra och hur jag ska göra det hade jag kvävt honom i tårtan.
Familjelivet och fritiden ska väl vara kul? Inte effektiv. Effektiv är man på jobbet ect.

Men jag fick den uppfattningen att han gick lite in i just "arbetsrollen" när han själv pratade om situationen.
Han kanske gör det pga, att han faktist känner sig lite obekväm när han nu väljer att prata lite "väder och vind" istället för vad han egentligen känner som han själv nämnde?

Jag känner dock igen mig själv i rollen som "effektivitets nörd" jag skiljer inte på arbete/privat, jag vill att allt ska gå så effektivt, snabbt som möjligt.
Ingen annan som gör så?

Om jag exempelvis hade ett barnkalas med sonens far och han började tala om för mig vad jag ska göra och hur jag ska göra det hade jag kvävt honom i tårtan.
Familjelivet och fritiden ska väl vara kul? Inte effektiv. Effektiv är man på jobbet ect.

Men beror inte det på hur man själv fungerar?
Jag som är effektiv själv skulle lätt bara göra saker direkt utan att någon ber mig medans det finns lte mer handfallna människor som kanske behöver få en knuff i rätt riktning?
Är man en driftig, ensam företagare som är van att se till att saker bli gjorda tar gärna en ledande roll också i privatlivet, sen beror det på "hur" man delegerar och ber andra att göra saker och ting.
Jag ser ingen parallell effektiv/tråkig alt långsammare/roligare.

Fast jag känner igen mig i det där. Det är inte så att det automatiskt blir tråkigt för att man är effektiv, men ibland kanske man inte tänker sig för att den andra personen inte tycker det är lika roligt som man själv gör (och han reflekterade över det själv, så det var ju bra ändå).
Är man van att vara effektiv i vardagen så är det lätt att man fortsätter på fritiden också. Jag ser hästar och mina kaniner som mina fritidsintressen, men jag tänker alltid effektivt där och att det ska vara snabbt och bra gjort. Även om min pojkvän följer med, min mamma eller mina syskon. Händer tyvärr för ofta att jag börjar dela ut uppgifter att göra eftersom jag blir lite stressad när jag vet att det är massor som behövs göras, de bara står där och ja... :p (Och eftersom jag tycker det är så roligt så blir det ibland svårt att förstå att vissa personer inte alls tycker jobba är kul, eller göra saker. Jag förstår mig inte alls på människor som ska seega och snaacka, vara sociala i all evighet och bara stå där :angel: *halvt på skämt såklart)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA