Bonde söker fru 2015

Så, nu har jag sett gårdagens avsnitt och ska försöka sammanställa lite tankar.

Precis som flera har sagt tidigare i tråden, Stefan känns som en sån härlig person, ett riktigt fynd för det här programmet. Han verkar veta varför han är med och hela tiden fokusera på det och jag tycker att han skötte situationen med Marielle riktigt bra (även om mer ögonkontakt hade varit ännu bättre, men det är ju galet svårt och han visade i alla fall att han tyckte det var jobbigt). Jag är dock inte riktigt lika övertygad som vissa andra att Pia redan är vald, jag har ju trott på Hanna sen första speeddejten och tycker fortfarande att de har en härlig kontakt. Ska bli spännande att se vad som händer där nästa vecka!

Marcus, ja, inga direkta reflektioner idag (förutom munskyddsgrejen som jag log lite åt). Jag ser ändå fram emot att två åker hem nästa vecka så man kan börja lära känna övriga lite bättre.

Jag gillar ju fortfarande Pontus, tycker han känns som en snäll kille. Sen, jämfört med tex Stefan, så gör han sig ju inte alls lika bra i det här programmet. Jag tyckte att det syntes stor skillnad på honom när han bara sitter/går och snackar med någon (såsom alla hans ensamstunder med tjejerna har varit hittills fram tills mockningen) med allt krav på ögonkontakt och fokus som det innebär och när han fick syssla med något verkligt och prata samtidigt, såsom med mockningen. Hoppas Pontus kan komma på fler såna sysslor, alternativt köra alla sina dejter i samband med mockning :p Lisa verkar även minst frustrerad över honom (av vad vi har sett) så än så länge tror jag mest på henne.

Jag köper nog att Daniel gick in i det där effektivitetstänket, det kan jag också göra när jag inte är riktigt bekväm i en situation. Jag tror inte det måste innebära att han alltid säger åt folk vad de ska göra, men i ett sånt här läge, på hans hemmaplan med en tjej som (naturligtvis) är osäker på grund av situationen och på att hon inte är hemtam på hans gård så kan det nog kännas lite krystat att försöka bestämma tillsammans.

Gillar att det lossade för Pontus igår, men jag upplevde verkligen inte att det "osade sex", som Aftonbladet påstod att det skulle göra (inte otippat när det gäller den tidningen dock:meh:)

Jag har klurat på det där. Undrar om det inte är så "enkelt" att tjejerna använde ordet "sexig" eller dyligt i programmet...o därifrån kommer det. Har för mig jag har läst någon rubrik om liknande där Linda själv var på bild.

Tycker programmet var bra.
Pontus 'fick lite gjort' och det börjar hända lite. Känns väldigt avspänd och bekväm med Lisa(?) när de mockade. Lovande!
Marcus gjorde ett helt annat intryck nu, kul att se!
Stefan känns så ärlig, sympatisk och rak och ska ha cred för att vara stark nog att skicka hem någon i förtid som han ändå inte klickar med.

Daniel och hans jobbmode kändes mer som att han menade att ibland i vardagen kan det köra ihop sej så man måste bli effektivt för att få ihop det- tillsammans. Inte nödvändigtvis 'ge order' kring hur barnkalaset ska förberedas alltså.
Jag själv såg inget negativt i hur han uttryckte sej.
Ser heller inget fel i att säga till sin partner 'gör du det där så fixar jag det här', det hör jag i relationer hela tiden om det kör ihop sej?

Daniel och hans jobbmode kändes mer som att han menade att ibland i vardagen kan det köra ihop sej så man måste bli effektivt för att få ihop det- tillsammans. Inte nödvändigtvis 'ge order' kring hur barnkalaset ska förberedas alltså.
Jag själv såg inget negativt i hur han uttryckte sej.
Ser heller inget fel i att säga till sin partner 'gör du det där så fixar jag det här', det hör jag i relationer hela tiden om det kör ihop sej?

Nu kanske jag missuppfattade hur Daniel menade, men jag tolkade det där med att "ge order" i barnkalas-sammanhanget som i förberedelserna innan kalaset. Med tre småsyskon har jag sett att den där stunden innan gästerna kommer kan vara k.a.o.s. och då kan det ju till och med vara bra att någon tar kommandot så att det blir klart.

Så jag ser heller inget negativt i hans uttalande. Han stod ju inte och sa att han tänkte bestämma hela kalaset som någon välkammad ordningspolis. :)

Jag har klurat på det där. Undrar om det inte är så "enkelt" att tjejerna använde ordet "sexig" eller dyligt i programmet...o därifrån kommer det. Har för mig jag har läst någon rubrik om liknande där Linda själv var på bild.
Du har nog rätt. Kvällstidningarna gillar ju att göra en höna av en fjäder...

Du har nog rätt. Kvällstidningarna gillar ju att göra en höna av en fjäder...
Det är programledar-Linda som skrivit det på sin blogg:
Pontus visar sig på styva linan och tjejerna tycker att han är hetare än nånsin. Annie säger att hon aldrig träffat en hästkille som varit straight och hur otroligt attraktivt hon tycker att det är att se Pontus rida. Pontus njuter av uppmärksamheten och tjejerna njuter av att se hans färdigheter på hästryggen. Alla tjejerna blir alldeles extra till sig. Tjejerna imponerar i sin tur genom att alla våga rida banan och ja – det osar sex på Pontus gård
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2015/11/10/inget-som-vaxer-fram-det-ar-mer-pang-bom/

Det är programledar-Linda som skrivit det på sin blogg:
Pontus visar sig på styva linan och tjejerna tycker att han är hetare än nånsin. Annie säger att hon aldrig träffat en hästkille som varit straight och hur otroligt attraktivt hon tycker att det är att se Pontus rida. Pontus njuter av uppmärksamheten och tjejerna njuter av att se hans färdigheter på hästryggen. Alla tjejerna blir alldeles extra till sig. Tjejerna imponerar i sin tur genom att alla våga rida banan och ja – det osar sex på Pontus gård
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2015/11/10/inget-som-vaxer-fram-det-ar-mer-pang-bom/
Oj! Jag skulle kanske inte välja just de orden kanske.. Snarare att de var glada över att få se honom i hans rätta element samt uppskattade hans trevliga ridning :)

Nu kanske jag missuppfattade hur Daniel menade, men jag tolkade det där med att "ge order" i barnkalas-sammanhanget som i förberedelserna innan kalaset. Med tre småsyskon har jag sett att den där stunden innan gästerna kommer kan vara k.a.o.s. och då kan det ju till och med vara bra att någon tar kommandot så att det blir klart.

Så jag ser heller inget negativt i hans uttalande. Han stod ju inte och sa att han tänkte bestämma hela kalaset som någon välkammad ordningspolis. :)
Exakt, så uppfattade jag också! :)

Men åh vad jag inte tycker programledaren hanterar något alls snyggt :meh:

+1 på den.

Tycker ganska mycket bra saker som tv4 borde ta sig en allvarlig funderare på inför kommande säsonger faktiskt varit uppe på tapeten i den här tråden. Som att tv borde ha rätt att ställa vissa krav på att om man går med som sökare så får man också ta konsekvensen av att behöva vara med i tv (årets åldersmässigt snäva urval är ju direkt konsekvensen av att flera av de lite äldre bönderna valde att inte vara med). Att man kanske inte kan begära att få byta ut hela sin grupp, som man själv valt ut, mot nya kandidater. Men kanske framför allt, överväga ett byte av programledare? Det är ändå människor och människors känslor, och inte saker/maskiner, det handlar om, och ibland kan Linda kännas lite malplacerad.

+1 på den.

Tycker ganska mycket bra saker som tv4 borde ta sig en allvarlig funderare på inför kommande säsonger faktiskt varit uppe på tapeten i den här tråden. Som att tv borde ha rätt att ställa vissa krav på att om man går med som sökare så får man också ta konsekvensen av att behöva vara med i tv (årets åldersmässigt snäva urval är ju direkt konsekvensen av att flera av de lite äldre bönderna valde att inte vara med). Att man kanske inte kan begära att få byta ut hela sin grupp, som man själv valt ut, mot nya kandidater. Men kanske framför allt, överväga ett byte av programledare? Det är ändå människor och människors känslor, och inte saker/maskiner, det handlar om, och ibland kan Linda kännas lite malplacerad.
Det där med Marcus, litet knappen bara för du tog upp det @Kiwifrukt

Jag kan nog känna lite att även om Marcus inte bjöd in någon ur sin ursprungsgrupp, så känns det mer som tv4s idé att göra en variant? Som han tackade ja till?
Eller hur tror ni?

Det är väl inte alls säkert Marcus ens förväntade sej få fortsätta i programmet efter slottet?
Att tv4 ville göra en variant för att han ändå skulle få chans till kärleken, ingen kunde ju förutspå den sitsen?
Jag personligen hade definitivt inte heller velat bjuda hem folk till min gård mitt hem som jag inte kände någon dragning till alls.
//Spån spån

Istället för att uppmana deltagarna att hålla sig borta från forum så att vi fritt ska kunna skriva elakheter om dem så finns alternativet att välja att skapa ett klimat där ingen behöver bli ledsen över vad som skrivs. Det är faktiskt så enkelt och det blir så himla mycket trevligare. Samma teknik kan appliceras på de flesta situationer i samhället, bara som ett tips. :)

Jo, jag tillämpar den principen privat men det blir så tråkigt och stelt om man skulle tillämpa samma regler på folk i tv program.

+1 på den.

TV4s uppgift är inte att göra rättvis TV utan underhållande TV. Därför kommer de inte att vara hårda med reglerna då det bara gör att det blir fler oväntade vändningar. Marcus totaldiss av sina tjejer är programmets höjdpunkt i år än så länge.

Det där med Marcus, litet knappen bara för du tog upp det @Kiwifrukt

Jag kan nog känna lite att även om Marcus inte bjöd in någon ur sin ursprungsgrupp, så känns det mer som tv4s idé att göra en variant? Som han tackade ja till?
Eller hur tror ni?

Det är väl inte alls säkert Marcus ens förväntade sej få fortsätta i programmet efter slottet?
Att tv4 ville göra en variant för att han ändå skulle få chans till kärleken, ingen kunde ju förutspå den sitsen?
Jag personligen hade definitivt inte heller velat bjuda hem folk till min gård mitt hem som jag inte kände någon dragning till alls.
//Spån spån

Man kan ju i alla fall hoppas att det är så det gick till, och att han inte krävde att få byta ut hela gruppen. Det jag är mest skeptisk till egentligen när det gäller Marcus utbyte av hela sin ursprungliga grupp, är att han ända fram tills favorit-tjejen valde att hoppa av verkade fullkomligt inne på att bjuda in sex tjejer till gruppdejten, varav hon var en. Efter det var den känslan som förmedlades i tv att han bara gav upp allting. Återigen, det här är tv, och vi/jag kan ha missuppfattat/vissa saker kanske aldrig visades, men hade han redan från början varit tydlig med att den enda tjejen han egentligen var intresserad av att fortsätta träffa var just den som hoppade av hade det hela känts mycket mer förståeligt.

Jag har heller aldrig riktigt fattat hur Marcus andra urval gick till. En var det väl som inte kunde komma till slottet, så hon måste ju ha varit med i den ursprungliga brevhögen. Men valde han ut de andra själv, eller var det Linda som valde ut dem åt honom? Han verkar ju i vilket fall mycket mer tillfreds med sin andra omgång, så något gott kanske det kommer ut av det, men som vi varit inne på tidigare har det varit deltagare tidigare säsonger som inte fått den här möjligheten utan fått spela med de kort de hade från början.

Egentligen handlar det inte så mycket om Marcus/den här säsongen för mig, utan om det kommer vara fritt fram att rata sina kandidater efter att ha pratat med dem i fem minuter (jag kan inte hjälpa att jag tycker det är lite tidigt att döma ut folk) och få in nya istället. Det är ju ganska tydligt att vi som tittar på programmet har en mycket bättre bild av Stefans, Pontus och Daniels kandidater eftersom de varit med från början, jag började lära mig vad Marcus tjejer heter igår i avsnitt åtta...

TV4s uppgift är inte att göra rättvis TV utan underhållande TV. Därför kommer de inte att vara hårda med reglerna då det bara gör att det blir fler oväntade vändningar. Marcus totaldiss av sina tjejer är programmets höjdpunkt i år än så länge.

DU uppfattar att Marcus så kallade "totaldiss" är programmets höjdpunkt. JAG gör inte det. Det finns säkert de som håller med dig, och det finns säkert de som håller med mig. Folk tycker olika, men jag tror nog det är rätt intressant för kanalen att behålla sina tittarsiffror. De kommer tappa trogna tittare om de låter deltagarna (både bönder och sökande) göra precis som det faller dem in. Det var många som var irriterade förra året över att så många åkte hem i förtid.

@Kiwifrukt Jag uppfattade det som att de hade annonserat på dejtingsidor men jag kan ha fel. Det lät så när Linda nämnde de nya tjejerna för honom iaf, förutom hon från brevhögen som inte kunde komma till Sundbyberg. Någon som har mer koll?

DU uppfattar att Marcus så kallade "totaldiss" är programmets höjdpunkt. JAG gör inte det. Det finns säkert de som håller med dig, och det finns säkert de som håller med mig. Folk tycker olika, men jag tror nog det är rätt intressant för kanalen att behålla sina tittarsiffror. De kommer tappa trogna tittare om de låter deltagarna (både bönder och sökande) göra precis som det faller dem in. Det var många som var irriterade förra året över att så många åkte hem i förtid.

Givetvis finns det moment som generellt ger fler tittare och detta försöker givetvis produktionen att skapa. Sedan har ju bonden slutordet och måste så ha om vad som händer på hans gård. Så i de fall där bondens önskningar inte överenstämmer med produktionens så utför de påtryckningar på bönderna.

Den här säsongen är det särskilt tydligt att produktionen håller Daniel i ett hårt grepp och Stefan fick säkert strida för att få hem Marielle tidigare. Det är naivt att tro att produktionen låter bönderna göra lite som de vill. Produktionen är yrkesmän som vet hur man skapar drama och de gör givetvis det de kan utifrån de begränsningar som finns.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar