Bonde söker fru 2015

Daniel har ju själv uttryckligen sagt att han gjort sitt val. Han vill få det överstökat men produktionen vill säkert att han ska dra ut på utslagningen för att göra mer underhållande TV.

Nej, det måste inte vara som jag säger men baserat på den informaton som delgivits oss är det sannolikt.
Det där köper jag inte för en sekund. Det har varit bönder i nästan varje säsong som frångått "reglerna" utan att ha stoppats. Tvärt om. Det verkar ju vara det som är bra tv och rör om i grytan.

[QUOTE="Kiwifrukt, post: 17223685, member: 62757]
Men du har väldigt starka åsikter om hur saker och ting har gått till, och verkar väldigt säker på att det är du som har rätt.

Jag är högutbildad, vetgirig, kunnig och har dessutom hög IQ samtidigt som jag inte fått mer empati än nödvändigt. Ja, jag är ofta säker på min sak jus för att jag är insatt i ämnet. Om någon kommer med kompletterande fakta som ändrar bilden är jag dock inte sen att revidera min åsikt.[/QUOTE]

På vilket sätt är du så mycket mer insatt i BSF förutom det som alla vi andra kan se på tv?
Ingår du i produktionen?
Kan inte se annars hur du kan veta mer än andra om samtliga bönder och deltagare.

Angående empati. Empati är inget som är till för en själv. Det är något som finns för andra. Det betyder att man har förmåga att uppleva och förstå andras känslor. Alltså är det inte upp till dig att anse att du är tillräckligt empatisk. Det avgör de som har med dig att göra.

Angående det som tråden handlar om... ;)

Blev lite vänligare inställd till Marcus efter föregående program- Om jag bortser från skämten. Reagerade också på munskyddet :grin:

Daniel borde göra som Stefan och tidigarelägga valet. Men han kanske aldrig kom på idén, eller trodde han inte kunde/fick inte göra så.

Pontus verkar ha bestämt sig för att skicka hem Annie. Han sa ju även att han hade känslor för två och då förstår jag att han lägger krutet på dem istället. - Han kanske också borde gjort en Stefan ;)

Angående det som tråden handlar om... ;)

Blev lite vänligare inställd till Marcus efter föregående program- Om jag bortser från skämten. Reagerade också på munskyddet :grin:

Daniel borde göra som Stefan och tidigarelägga valet. Men han kanske aldrig kom på idén, eller trodde han inte kunde/fick inte göra så.

Pontus verkar ha bestämt sig för att skicka hem Annie. Han sa ju även att han hade känslor för två och då förstår jag att han lägger krutet på dem istället. - Han kanske också borde gjort en Stefan ;)

Jag håller med dig. Marcus visade en något bättre sida än den vi fått se hittills (förutom de allra första avsnitten, för där tycker jag inte han stack ut negativt på något sätt). Jag antar att både Daniel och Pontus kommer göra sitt andra val nästa vecka, och är mycket förvånad om inte Pontus väljer att fortsätta med Cecilia och Lisa. Daniel är jag nästan helt hundra på att det blir Alexandra och Madeleine, men han kan göra något radikalt och välja att bara ha kvar Alexandra också.

På vilket sätt är du så mycket mer insatt i BSF förutom det som alla vi andra kan se på tv?
Ingår du i produktionen?
Kan inte se annars hur du kan veta mer än andra om samtliga bönder och deltagare.

Jag har inte påstått att jag är mer insatt än alla andra. Det finns garanterat de som är mer insatt än mig, även om de kanske inte finns här.

Däremot är jag som jag tidigare påtalat högutbildad, vetgirig och kunnig. Bland annat i ämnen som psykologi, biologi och ekonomi. Det gör att jag kan applicera kunskap på programmet och dra slutsatser som gemene man inte klarar. Det är ingen diss till övriga. Vi har olika kunskaper med oss och jag ser inte skribenterna här som en homogen grupp då skillnaderna i utbildningsnivå och kompetens sannolikt är stora.

Men kan vi inte bara strunta i att svara på kommentarer i den här tråden som absolut inte tillför någonting? Fylls bara på med en massa strunt!

För övrigt så verkade det som att Daniel kommer att berätta ngt i nästa avsnitt. I förhandstitten på nästa veckas program så kom han ju tillbaka med den där blonda tjejen som följde med honom ut, och då sa han väl att "det är väl lika bra att vi berättar/tar det här nu"!? Eller har jag drömt det? :D

Däremot är jag som jag tidigare påtalat)högutbildad, vetgirig och kunnig. Bland annat i ämnen som psykologi, biologi och ekonomi. Det gör att jag kan applicera kunskap på programmet och dra slutsatser som gemene man inte klarar. Det är ingen diss till övriga. Vi har olika kunskaper med oss och jag ser inte skribenterna här som en homogen grupp då skillnaderna i utbildningsnivå och kompetens sannolikt är stora.

Jag har tänkt skriva i tråden då jag följer programmet för första gången, men inser ju att jag som simpel legitimerad psykolog (med utöver det x antal högskolepoäng inom filosofi, biologi och statsvetenskap) förstås inte klarar att dra några slutsatser eller är kvalificerad att ha en åsikt om en dokusåpa med relationsinriktning. Tur att du finns här och räddar tråden! :love:

Men kan vi inte bara strunta i att svara på kommentarer i den här tråden som absolut inte tillför någonting? Fylls bara på med en massa strunt!

Håller med. Kunde inte låta bli. Förlåt.

För att hålla sig till ämnet, så som flera påpekat - MUNSKYDDET?!! Alltså... nä, jag kunde knappt tänka på något annat. :D Varför fick inte hon något?! Varför tog inte han av sig det när de pratade?! (Och kunde inte heller låta bli att tänka att om han behöver munskydd, hur hälsosamt är det för korna att leva i det där?)

Angående munskyddet så funderar jag på om han kanske har någon form av allergi? Har en bekant som är bonde och höallergiker, han måste ha något liknande på sig under höskörden för att kunna funka ordentligt.

Det skulle ju kunna förklara varför Marcus hade munskydd men inte tjejen och varför han inte tog av sig den när de pratade i och med att de var inne i ladan. :)

Äsch, alla vet ju hur nyttigt det är med just kunskaper om ekonomi när man ska analysera hur människor ser ut eller hur blåsta de är. Min utbildning i språkvetenskap gör ju att jag också är snudd på överkvalificerad, faktiskt. :up::angel:
Jag är kock och har gjort en näringsanalys av vad deltagarna ätit under programmet. Marcus lider bla av c-vitaminbrist vilket gör honom extra mottaglig för blonda solsken. Daniel måste äta mer kolhydrater annars kommer han snart bli impotent. Han gör klokast i att välja en tjej som redan har barn om han önskar fler:up:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar