Bonde söker fru 2015

Det hemska i det är ju att Buke är ett forum. Här finns människor med tillräckligt mycket råg i ryggen för att faktiskt protestera mot de här otroliga elakheterna som skrivits om framför allt kvinnorna i programmet. På många andra forum hakar man på istället och skriver ännu värre saker själv. Var det inte förra året tv4 fick stänga ner sin Facebook-sida för att folk skrev elaka saker om deltagare i det årets version? Deras Facebook, där folk ändå i de allra flesta fall har sina vanliga namn. Skrämmande att man kan känna sig helt fri från ansvar för att man sitter bakom en dataskärm, när man enligt egen utsago aldrig skulle säga sakerna till en person face to face.
Eller hur!! Skrämmande!! Ja var det förra året de stängde ner? Jag är inte säker men det känns bekant.

Det hemska i det är ju att Buke är ett forum. Här finns människor med tillräckligt mycket råg i ryggen för att faktiskt protestera mot de här otroliga elakheterna som skrivits om framför allt kvinnorna i programmet. På många andra forum hakar man på istället och skriver ännu värre saker själv. Var det inte förra året tv4 fick stänga ner sin Facebook-sida för att folk skrev elaka saker om deltagare i det årets version? Deras Facebook, där folk ändå i de allra flesta fall har sina vanliga namn. Skrämmande att man kan känna sig helt fri från ansvar för att man sitter bakom en dataskärm, när man enligt egen utsago aldrig skulle säga sakerna till en person face to face.

Men sådan tur då att du öppet skulle stå för ditt näthat mot Marcus om du skulle träffa honom.

Men sådan tur dåatt du öppet skulle stå för ditt näthat mot Marcus om du skulle träffa honom.
Vet du, det här tycker jag är intressant.
Du skulle aldrig kunna säga något till personerna om ni träffades, för det är tydligen ok att bara göra som anonym användare på ett forum.
Jag skulle utan problem kunna berätta det jag skrivit i tråden om vi diskuterade, Marcus och jag. Jag har nämligen en lite käck regel - kan jag inte stå för något IRL så skriver jag det inte heller på nätet. Du kanske borde testa det?

Vet du, det här tycker jag är intressant.
Du skulle aldrig kunna säga något till personerna om ni träffades, för det är tydligen ok att bara göra som anonym användare på ett forum.
Jag skulle utan problem kunna berätta det jag skrivit i tråden om vi diskuterade, Marcus och jag. Jag har nämligen en lite käck regel - kan jag inte stå för något IRL så skriver jag det inte heller på nätet. Du kanske borde testa det?

Varför skulle jag det? Låter inte som en konstruktiv strategi.

Men sådan tur då att du öppet skulle stå för ditt näthat mot Marcus om du skulle träffa honom.

Alltså, jag orkar inte. Men.
1) Jag har aldrig, aldrig, aldrig skrivit att jag hatar/tycker illa om Marcus. Att du har fått det till det säger betydligt mer om dig än om mig.
2) Jag har aldrig heller aldrig någonsin skrivit att jag VET exakt hur Marcus är i verkligheten. Jag har sett honom i ett tv-program. Du har å andra sidan skrivit tvärsäkra uttalanden om hur många andra i programmet är. Utan att känna dem det minsta.
3) Jag står för att jag tyckte att Marcus framställdes på ett helt annat än sympatiskt sätt i avsnittet från gruppdejten och fram tills förra avsnittet. Det avsnittet som gick i onsdags visade lite av en annan Marcus, som kanske stämmer bättre överens med hur han är på riktigt. Vad vet jag?
4) DET JAG HAR SKRIVIT OM MARCUS ÄR HUR JAG TYCKER ATT HAN FRAMSTÄLLS I PROGRAMMET. INTE HUR HAN VERKLIGEN ÄR. Du vet, det är stor skillnad på hur man uttrycker sig. Hade du skrivit "jag tycker" framför många av dina uttalanden hade de inte orsakat det ramaskri de har gjort. Du har bara bestämt dig för att det är exakt så som du tycker. Och allvarligt talat, det vet du inte ett enda skit om, hur många högskolepoäng du än skryter med att du har samlat ihop.

Alltså, va fan?

Vart tog tråden vägen?

Ska det verkligen vara så svårt att bara skita i allt tjafs som inte har med trådens ursprung att göra? Inte för att det inte är viktigt att diskutera, men i en egen tråd kanske?

Det här är så tröttsamt att det inte ens är kul att följa tråden längre.

Alltså, va fan?

Vart tog tråden vägen?

Ska det verkligen vara så svårt att bara skita i allt tjafs som inte har med trådens ursprung att göra? Inte för att det inte är viktigt att diskutera, men i en egen tråd kanske?

Ja det här vart supertrist. Här skulle vi diskutera möjlighet till kärlek o bröllop och hamnar helt åt helsikke

Alltså, va fan?

Vart tog tråden vägen?

Ja det här vart supertrist. Här skulle vi diskutera möjlighet till kärlek o bröllop och hamnar helt åt helsikke

Man kan ha olika åsikter om det också, men i en tråd som går ut på att man ska kommentera andra människor i ett TV-program så tycker jag inte att det är helt OT att diskutera hur det är okej att kommentera och inte. Att en användare inte håller med om var gränsen går är trist och det därför blir en massa diskussion om det kan visserligen vara trist, men icke desto mindre är det viktigt med gränser även på internet.

Men nu har ni kommit med två metainlägg och jag ett som svar på det, släng ur er en fråga eller två så blir de kanske lite mer fart på bondesnacket i tråden! Ärligt talat tycker jag att årets säsong är ganska trist, så jag har själv inte just nu så mycket mer att fråga än det jag redan frågat. Kanske får jag mer inspiration på onsdag. Att tråden just nu innehåller mest snack om var gränsen för att kommentera andra går, innebär ju lika mycket att det inte finns fler frågor i tråden just nu.

Fast jag sa ju att det är ett.medvetet val och en ventil jag använder. Du säger att du istället blir förbannad på din familj och att det går ut över dem när du ska ventilera. Jag föredrar mitt förhållningssätt och anser att det är mer konstruktivt.

Nu är det ju inte så att jag är otrevlig mot främlingar inför mina barn eller att jag visar upp datorn för dem om jag skrivit någon kritik.

Beträffande ansvar så har jag ett ansvar för vad jag säger eller skriver. Jag har dock inget ansvar för andras känslotillstånd.

Nej, jag använder inte min familj som ventil. Jag anser inte att det är någons sak att agera ventil för mina frustrationer, och min nivå ligger långt ifrån var du har visat att din ligger. Det jag skrev var att om jag någon gång överreagerar lite och blir lite mer irriterad än behövligt över någon, för att jag är trött eller liknande, så är det när jag är med familjen eller nära vänner, snarare än bland okända. Som ett exempel på att jag också är mänsklig, och inte alltid lyckas uppnå att vara rättvis och trevlig hela tiden. Det är något HELT annat än att medvetet ta ut sina aggressioner på andra.

Dina barn rör sig troligtvis på internet, eller kommer att göra. När internet svämmas över av otrevligheter mot varandra så är de en del av det, de rör sig i detta hav av negativa kommentarer användare emellan och lär sig att detta är okej. För dig som är så välutbildad och intelligent borde det inte vara så svårt att inse att dina barn kommer att ta efter det de ser omkring sig, och dina barns skolkamrater kommer också att ta efter det de ser och göra likadant. Oavsett om de vet att det är just du som har skrivit det, så står det ju där det står och de kan läsa det. Internet består inte av en slaskhink där du kan tömma dina behov och sedan lägga locket på, internet består av personer bakom varje skärm, människor av kött och blod.

Alltså, va fan?

Vart tog tråden vägen?

Jag övergår med glädje till att diskutera det tråden är avsedd för att göra. :)

På onsdag väljs väl en bort hos Pontus och en hos Daniel? Marcus kanske får välja bort alla utom två för att hamna i fas med övriga deltagare. Stefan har ju bara sina två favoriter kvar :)

På onsdag väljs väl en bort hos Pontus och en hos Daniel? Marcus kanske får välja bort alla utom två för att hamna i fas med övriga deltagare. Stefan har ju bara sina två favoriter kvar :)
Känns lite tidigt för Marcus att bara ha 2, med tanke på att det precis dök in ett nytt ansikte. Men vem vet, någon gång måste ju även han hamna i fas med de övriga.

Man fick ju se en glimt av Stefan tillsammans med Pia, men svårt att veta om de vill ge en förhandstitt eller en cliffhanger - kanske är det den andra som är aktuell?
Likadant med Pontus och Lisa, Lisa är den enda som de har visat att han trivs med, men i nästa avsnitt kanske de vänder upp o ner på det?
Dom är så listiga dom små liven. TV4 alltså :)

F ö så vad det gäller Linda och "osar sex på Pontus gård" så tror jag att hon har läst för många Jilly Cooper. Ridkläder, lädersadlar, en häst att grensla = sex :confused: Jo tjosan.

Jag har för mig att man fick se i förhandstitten att Linda kom till både Pontus och Marcus gårdar, så där kommer det i alla fall bli val. Det blir säkert val hos Daniel också, om han inte väljer att skicka bort någon/någon vill åka hem tidigare. Skulle kännas konstigt om Marcus behövde välja innan Daniel i och med att han fått kortare tid med sina tjejer.

Stefan kommer ju säkert ta ut båda sina tjejer på varsin egen dejt. Det brukar de ju när det är bara två kvar. Det var säkert ett klipp från dejten med Pia de visade, men kanske som en cliffhanger?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar