Bonde söker fru 2015

Å ena sidan ja, men å andra sidan, det kan vara fruktansvärt jobbigt att försöka "pressa sig emellan" två personer som börjat bli förälskade i varandra även utan tv-kameror som dokumenterar. Jag hade förmodligen också valt att backa i det läget istället för att bli kvar på tu man hand som femte hjulet och göra en utlämnande kraftinsats för att försöka vinna hans hjärta. Det finns andra karlar. :)
Ja nu när man fick se resten så var det nog lika bra de åkte hem :)
Det verkar ju finnas äkta känslor mellan dem :up:

Å ena sidan ja, men å andra sidan, det kan vara fruktansvärt jobbigt att försöka "pressa sig emellan" två personer som börjat bli förälskade i varandra även utan tv-kameror som dokumenterar. Jag hade förmodligen också valt att backa i det läget istället för att bli kvar på tu man hand som femte hjulet och göra en utlämnande kraftinsats för att försöka vinna hans hjärta. Det finns andra karlar. :)
Absolut. Men hon som försökte pressa Daniel verkade ju inte så glad och go precis. Nu är jag kanske taskig men jag hade nog varit lite gladare i alla fall, nu kändes det som om hon skulle ledas till slaktbänken eller nåt. Men å andra sidan vad vet jag, kanske det har varit jättejobbigt att vara där! Och en sådan tur att jag är dyngförkyld och kan ägna mig åt livets väsentligheter som Bonde söker fru.

Otåliga tjejer som vill styra fram svaren ur Daniel lite för fort. Synd. hade de gett honom den tiden han behövde hade han kanske upptäckt något mer i dom. Nu känns det som om den chansen är borta.

Nja ... det var väl väldigt tydligt hela tiden att han var kär i Alexandra. Både Kajsa och Madeleine försökte ju verkligen. Men fick inte så mycket tillbaka. Och under de två senaste åren har deltagarna fått välja att lämna innan bonden väljer bort dem.

Men!!! Nu avslöjade de för mycket om nästa vecka :mad:

Gjorde dem det??? Men något som förvånade mig: att Pontus kysser en av tjejerna. Han som varit så avvaktande hittills.

Gillar inte när bonden ska hålla på och hångla med de två tjejerna som blir kvar till slut ... som Marcus gjorde nu. Kan ju dock vara så att produktionen pushat på. Vem tror ni nu att Marcus och Pontus väljer? Vem Stefan kommer att välja har diskuterats en del,men inte de andra två ...

Absolut. Men hon som försökte pressa Daniel verkade ju inte så glad och go precis. Nu är jag kanske taskig men jag hade nog varit lite gladare i alla fall, nu kändes det som om hon skulle ledas till slaktbänken eller nåt. Men å andra sidan vad vet jag, kanske det har varit jättejobbigt att vara där! Och en sådan tur att jag är dyngförkyld och kan ägna mig åt livets väsentligheter som Bonde söker fru.

Instämmer i dina betraktelser.

Vad glad jag blir av dagens avsnitt! Markus och hans tjejer har jag inte varit så insatt i, men övriga tre bönder har hittills valt mina favoriter så det känns bra:D Längtar till nästa veckas avsnitt nu!

@Ploki tror dock Stefan väljer bort Pia utav andra skäl än de du tycker är viktiga :idea:

-
Stämningen hos Daniel är nog ganska tryckt just nu :o jäkla reklam, det är ju spännande nu!

Ja, det var värst vad det blev tryckt stämning där. Lite löjligt att tjejerna är så livrädda att bli bortvalda att de ska pressa fram svar
Vad glad jag blir av dagens avsnitt! Markus och hans tjejer har jag inte varit så insatt i, men övriga tre bönder har hittills valt mina favoriter så det känns bra:D Längtar till nästa veckas avsnitt nu!

Vet du vad? Jag har gjort det, jag har rapporterat varenda jäkla inlägg som jag tycker är över gränsen men eftersom inget händer och @Ploki fortsätter skriva elakhet på elakhet så tänker jag inte bara låta det ske utan att säga ifrån.

Jag tycker nog att du behöver tänka på din ton också. Du låter nu ganska så irriterad på mig, fastän det enda jag bad dig göra var att rapportera in till moderator, precis det som du bad mig göra förut. Och i ett tidigare inlägg beskyllde du mig för att lägga mig till med en offermentalitet. Du (och andra) får naturligtvis säga ifrån till Ploki om du/ni vill, men som du märker så blir det ingen skillnad. Jag tycker att det är trist när den här tråden ska utvecklas till en dispyt mellan en eller flera forummedlemmar.

Det är höstens höjdpunkt för mig också, så jag hoppas inte heller de slutar. Dock kan jag tycka att de bör gå tillbaka till att ha en mer spridd grupp, när alla är i ungefär samma ålder är det lite tråkigt. Men egentligen är det ju bara i år och förra året som varit tt så snävt urval.

Ja, tycker jag också. Det är mycket roligare att se spridda åldrar på deltagarna.

Jag tycker nog att du behöver tänka på din ton också. Du låter nu ganska så irriterad på mig, fastän det enda jag bad dig göra var att rapportera in till moderator, precis det som du bad mig göra förut. Och i ett tidigare inlägg beskyllde du mig för att lägga mig till med en offermentalitet. Du (och andra) får naturligtvis säga ifrån till Ploki om du/ni vill, men som du märker så blir det ingen skillnad. Jag tycker att det är trist när den här tråden ska utvecklas till en dispyt mellan en eller flera forummedlemmar.

Det är helt okej att tycka att jag verkar irriterad, för jag är irriterad. Varför förutsätter du att jag inte rapporterar när jag faktiskt förespråkar det?

Men framförallt är jag irriterad på att det är när någon säger ifrån som det blir jobbigt, medans vissa får skriva vad som helst och då ska ingen reagera? Det handlar inte om en personlig konflikt, det handlar om att vägra acceptera att även buke blir ett forum för näthat där folk sitter anonymt och slänger ur sig massa elakheter. Hade jag velat hänga på ett sådant forum hade jag hängt på Flashback liksom.

Vad tycker du alternativet är? Att låtsas som ingenting? Försvinner näthatet och allt kvinnoförakt då?

Nej, det kanske inte hjälper just exakt nu och jag har ingen aning om varför alla rapporter inte verkar uppmärksammas. Men jag vet iaf att ingenting blir bättre av att låta kvinnoförakt och så uppenbart kränkande saker stå emotsagda. Jag tänker inte vara del i någon tyst massa som genom tystnad accepterar att det blir allt mer anonymt hat på nätet.

(Och btw så blir jag inte mindre irriterad när någon skriver att jag "får" säga ifrån - jag har precis gjort det och varken vill eller behöver ha tillåtelse)

Har mest läst och inte skrivit så mycket innan. Tyckte Pontus val var solklara. Osäker dock på vem han väljer i slutändan. Verkar som bra tjejer, men väldigt olika och ingen känns ännu som självklar.

Markus har jag likt många här haft en dålig uppfattning om, men de senaste två avsnitten har han varit väldigt trevlig och fin. Lite förvånad att han valde Ida framför Veronika. Jag tror det blir isabell som blir slutvalet.

Blev ju väldigt konstigt hos Daniels gård. Tyckte att Kajsa har varit väldigt pushig och velat ha svar, men utan att egentligen (i tv iaf) ge så mycket själv. För något avsnitt sedan sa hon dessutom att hon var en stadstjej om jag minns rätt och verkade inte så sugen på livet på landet, dessutom i obygden i Norrland... Tyckte hon betedde sig väldigt barnsligt när hon kallade ut den andra tjejen, men förstår efter deras snack att båda valde att åka hem.

Hos den sista bonden hoppas jag på Hanna. Pia känns lite i yngsta laget och inte lika självsäker.

Mina tankar kring dagen är att ju mer jag ser desto desto sämre tycker jag om Marcus. Seriöst, han verkar slemmig och inte så lite självupptagen...

Och jag får skitdåliga vibbar av att han fått dit en 21-åring som verkar väldigt osäker på sig själv och som verkar ha någon idealiserad bild av kääärlek

Killaloe skrev:
"Mina tankar kring dagen är att ju mer jag ser desto desto sämre tycker jag om Marcus. Seriöst, han verkar slemmig och inte så lite självupptagen...

Och jag får skitdåliga vibbar av att han fått dit en 21-åring som verkar väldigt osäker på sig själv och som verkar ha någon idealiserad bild av kääärlek"

Vänligen tänk över tonen i dina inlägg. Dessa Marcus-fientliga kommentarer osar näthat.

Killaloe skrev:
"Mina tankar kring dagen är att ju mer jag ser desto desto sämre tycker jag om Marcus. Seriöst, han verkar slemmig och inte så lite självupptagen...

Och jag får skitdåliga vibbar av att han fått dit en 21-åring som verkar väldigt osäker på sig själv och som verkar ha någon idealiserad bild av kääärlek"

Vänligen tänk över tonen i dina inlägg. Dessa Marcus-fientliga kommentarer osar näthat.

Menar du att du är den enda som ska få skriva inlägg som osar? Eller får man bara skriva strunt om tjejerna?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar