Bonde söker fru 2015

Första kyssen ska komma ikväll :D

Nån mer än jag som gissar på att det är Stefan och Pia?

Haha, vilken luring det blev :p

Min egen bedömning av situationen är att Stefan är (var?) attraherad av Pia och hon väldigt intresserad. Vilket man lätt kan förstå, Pia är en snäll och rar tjej och det skulle säkert passa henne att ha en man som Stefan. Hans sätt att vara passar henne. Han har humor och värme och så gillar hon hans muskler ;)

Men som Stefan själv sa, så behöver han någon som kan ge lite motstånd (på ett bra sätt) och det får han i Hanna, så därför passar Hanna honom bättre Pia. Synd att det inte finns två Stefan, så de kunde få varsin.

Kajsa däremot, var bland det sämsta jag sett efter hon kom in igen (efter att ha tisslat med Madeleine) och satte sig vid matbordet. Vilken dålig stil på den tjejen :yuck:

Hon är där för ett syfte, och hon vet spelreglerna och trots detta så blir hon sur? Arg? Och sitter och blänger på Daniel för att han har fått känslor för Alexandra. Hon har så vitt jag vet inte blivit lovad någonting av Daniel? Varken guld eller gröna skogar. Eller honom.

Barnsligt och omoget.

Killaloe skrev:
"Mina tankar kring dagen är att ju mer jag ser desto desto sämre tycker jag om Marcus. Seriöst, han verkar slemmig och inte så lite självupptagen...

Och jag får skitdåliga vibbar av att han fått dit en 21-åring som verkar väldigt osäker på sig själv och som verkar ha någon idealiserad bild av kääärlek"

Vänligen tänk över tonen i dina inlägg. Dessa Marcus-fientliga kommentarer osar näthat.

Skillnaden ligger i hur man uttrycker sej...
Vilken ton man har i sin skrift, är något du också borde reflektera över isåfall med tanke på att du själv skriver 'vänligen tänk över tonen i dina inlägg' till Killaloe.

Även negativa inlägg i tråden har haft uttrycket 'jag tycker/jag känner/jag uppfattar'.
Det ger ett helt annat uttryck i inlägget till skillnad mot dina alltid tvärsäkra uttalanden.

Tyvärr är det ju att tala för döva öron i detta, men ska man klaga på andra bör man ju rannsaka sej själv först.

Kajsa däremot, var bland det sämsta jag sett efter hon kom in igen (efter att ha tisslat med Madeleine) och satte sig vid matbordet. Vilken dålig stil på den tjejen :yuck:

Hon är där för ett syfte, och hon vet spelreglerna och trots detta så blir hon sur? Arg? Och sitter och blänger på Daniel för att han har fått känslor för Alexandra. Hon har så vitt jag vet inte blivit lovad någonting av Daniel? Varken guld eller gröna skogar. Eller honom.

Barnsligt och omoget.

Jag tänker mer på hur det är klippt, hur de vill att vi ska tolka bilderna. Jag kan tycka att hela den situationen är märkligt framförd. Så värst barnslig eller omogen vet jag inte om jag håller med dig om att hon är.

Angående Kajsa så läser man nog situationen olika utifrån egna erfarenheter och sitt sätt att tolka världen. Jag såg en ledsen tjej som kände sig väldigt obekväm under middagen och som till slut bestämde sig för att säga rakt ut vad hon känner. Det tycker jag var starkt gjort även om det blev "surt", frustrerat och "dålig stämning". Att fråga rakt ut som hon gjorde var ganska modigt och utlämnande. Enklare utväg att bita ihop och le. Många har svårt att öppna sig och lämna ut sig (vilket jag tycker att hon gjorde där). Jag hade verkligen känt mig väldigt obekväm i situationen att bo med ett förälskat par i en situation där vi ska hänga i flera dygn till "bara för att" och velat framföra det/ få bekräftat att jag uppfattat situationen riktigt. Rätt tillfälle infinner sig sällan för sådant och känner man sig ledsen så kan det ibland framstå som "kantigt" det man säger. Jag tycker att det är rätt att deltagare kan välja att resa hem om de känner att det inte finns hopp om kärlek på gården när så få återstår. Varför ha "statister" kvar om en bonde redan blivit kär? Programmet handlar ju om att de skall para ihop folk.

Men så har ju jag kanske utrustats med "mer empati än nödvändigt.." ;)

Jag är dock osäker på om den andra tjejen egentligen var helt redo att kasta in handduken innan Kajsa sa till henne att loppet var kört. Men som det sett ut mellan Daniel och Alexandra har det inte varit i närheten med någon av de andra tjejerna. De verkar inte ha haft samma kemi.

Angående Kajsa så läser man nog situationen olika utifrån egna erfarenheter och sitt sätt att tolka världen. Jag såg en ledsen tjej som kände sig väldigt obekväm under middagen och som till slut bestämde sig för att säga rakt ut vad hon känner. Det tycker jag var starkt gjort även om det blev "surt", frustrerat och "dålig stämning". Att fråga rakt ut som hon gjorde var ganska modigt och utlämnande. Enklare utväg att bita ihop och le. Många har svårt att öppna sig och lämna ut sig (vilket jag tycker att hon gjorde där). Jag hade verkligen känt mig väldigt obekväm i situationen att bo med ett förälskat par i en situation där vi ska hänga i flera dygn till "bara för att" och velat framföra det/ få bekräftat att jag uppfattat situationen riktigt. Rätt tillfälle infinner sig sällan för sådant och känner man sig ledsen så kan det ibland framstå som "kantigt" det man säger. Jag tycker att det är rätt att deltagare kan välja att resa hem om de känner att det inte finns hopp om kärlek på gården när så få återstår. Varför ha "statister" kvar om en bonde redan blivit kär? Programmet handlar ju om att de skall para ihop folk.

Men så har ju jag kanske utrustats med "mer empati än nödvändigt.." ;)

Jag är dock osäker på om den andra tjejen egentligen var helt redo att kasta in handduken innan Kajsa sa till henne att loppet var kört. Men som det sett ut mellan Daniel och Alexandra har det inte varit i närheten med någon av de andra tjejerna. De verkar inte ha haft samma kemi.
Jag tror inte att Madeleine for illa av situationen på det sättet som Kajsa gjorde, hon hade förmodligen inte samma känslor för bonden som Kajsa hade. Kajsa fick kämpa hårt för att inte börja gråta när Daniel gav henne nejet, hon var verkligen upprörd. Så jag förstår att hon inte orkade vara kvar.

Jag tänker mer på hur det är klippt, hur de vill att vi ska tolka bilderna. Jag kan tycka att hela den situationen är märkligt framförd. Så värst barnslig eller omogen vet jag inte om jag håller med dig om att hon är.

Nja. Om man jämför med hur Annie reagerade hemma hos Pontus, så hade hon aldrig kunnat klippas in som Kajsa. Så det handlar mer om reaktionen över detta med hur man tar ett nederlag.

Ang "hemåkandet" så har jag inget att klaga på där ;) Självklart åker man hem, finns ju ingen anledning att stanna.

Jag tyckte Annie var överdrivet "käck och glad" över att inte ha blivit vald. Hon har ju trots allt uttalat stora förhoppningar och verkade tycka riktigt mycket om Pontus. Tror hon spelade glad och käck för att dölja sin besvikelse över att ännu en gång hamnat i kompisfacket.

Jag hade själv svalt nederlaget med ett leende i tv ist för tårar.

Råkade klistra in fel citat :) men ville hålla med @Voff om Annies reaktion. Jag kan själv reagera med glättighet ibland när jag blir väldigt besviken.

@ullo
Jag skulle vilja veta varför det är så högt till tak när det kommer till påhopp mot namngivna människor i denna tråden?
Trots att jag och flera andra anmäler ständigt så fortsötter det. Varför är det okej?
Undrar jag med.
Personangrepp som att hävda att namngivna personer är korkade, urblåsta mm gäller det bara medlemmar? Inte utomstående som diskuteras?

Undrar jag med.
Personangrepp som att hävda att namngivna personer är korkade, urblåsta mm gäller det bara medlemmar? Inte utomstående som diskuteras?
Nej men det är jättemärkligt. Jag skrev ett inlägg där jag citerade dels @Killaloe och så dels @Ploki och jämförde hur de uttryckt sig och vad de skrivit. Det är borttaget nu? :confused: Så det är tydligen helt fel och opassande men om jag skriver att

"Haha fyfan vilken ful jävla tönt den där Maggan är, dum i huvet verkar hon också och dessutom helt sämst som morsa"

så är det helt OK?

Tycker Stefan och Hanna verkar passa så himla bra, är lite imponerad över deras djupa samtal. Grundar så fint för en bra relation :up::up:

Pontus är jag lite fundersam på, känns spontant som ingen av tjejerna egentligen passar honom som handen i handsken. Gillar Lisa och Cecilia, men får lite kompis-vibbar av deras relationer med Pontus ändå. Men tror nog att Cecilia kanske kan funka bättre ändå, ska bli spännande att se nästa program!

Markus har jag ingen aning om...

Daniel och Alexandra verkar som gjorda för varandra :love:

@ullo
Jag skulle vilja veta varför det är så högt till tak när det kommer till påhopp mot namngivna människor i denna tråden?
Trots att jag och flera andra anmäler ständigt så fortsötter det. Varför är det okej?
Personer som väljer att delta i såna här program är att betrakta som offentliga personer. De deltar i ett tv-program där de offentliggör sina privata liv.

Hade någon skrivit så här om sin mycket okända granne med namn angivet så hade det varit en helt annan femma. Lovar.

/moderatorn

Sådär, NU har jag sett avsnittet.

Stefan gjorde ju en tvärvändning jämfört med hur jag har trott. Inte för att det är något som helst fel på Hanna (eller på Pia), men det har verkligen känts som att Pia varit en favorit sen speeddejtingen. Men det gick definitivt inte att blunda för att det nog klickade till mellan Stefan och Hanna i gårdagens avsnitt. Syntes även i klippet inför nästa vecka återigen hur jobbigt Stefan verkar tycka att det är när någon blir besviken (i samtalet med Pia), och det ökar bara på hans pluspoäng hos mig. Någon skrev att de önskade att det fanns två av honom så de hade kunnat få varsin, jag hade gärna sett att det funnits tre så jag hade fått ett exemplar också. Han är ju underbar. :love:

Pontus chockade inte direkt med sina val. Däremot verkade det lite chockerande att han faktiskt pussades med Lisa i nästa avsnitt. Underbart om det börjar klaffa lite för honom nu. Lisa och Cecilia verkar vara jättefina tjejer båda två, men ganska olika, så det beror nog på vad för slags relation Pontus egentligen vill ha vilken kandidat som är bäst.

Och med Daniel blir det ju liksom inget val nu. Ganska väntat, i och för sig. Jag kan förstå om Kajsa blev ledsen och besviken, men när hon tisslade och tasslade och tog ut Madeleine kändes det som att hon gick lite för långt. Lite för mycket skvallriga mellanstadietjejer över det hela. Nu är det väl det bästa om han ändå har bestämt sig för Alexandra, men Madeleine verkade ju inte ha lika stora problem med det som Kajsa, så lite overkill att dra in henne, kanske?

Hos Marcus hade jag ju, som väntat, totalt blandat ihop tjejerna med varandra. :o Det var Isabell som var den jag var säker på att han skulle välja, inte Ida, utan hade totalt blandat ihop vem som var vem. Nu har jag i alla fall koll. Tycker att Marcus kommer mer till sin fördel när han är ensam med tjejerna, mycket av de där plumpa kommentarerna han har fällt har kommit mer när det varit en stor grupp. Och det är ju inte konstigt om han inte känner sig bekväm i situationen där de har varit så många, så jag tycker det är en positiv utveckling att han inte alls framställs så när han är på tu man hand med tjejerna.

Barnsligt och omoget.

Ja, Kajsa var verkligen bland det sämsta man sett. Otroligt omoget och barnsligt som du säger. Var som att bli förflyttad till högstadiet. Det var den nivån på tjattret.

Jag läste det korta klippet likadant som du.

Nja. Om man jämför med hur Annie reagerade hemma hos Pontus, så hade hon aldrig kunnat klippas in som Kajsa. Så det handlar mer om reaktionen över detta med hur man tar ett nederlag.

Fast jämföra? Är det lämpligt? O utifrån efterföljande ord från just Kajsa så läste iaf inte jag in reaktion på nederlag. Vi kan enas om att vi läser situationen olika. :)

Personer som väljer att delta i såna här program är att betrakta som offentliga personer. De deltar i ett tv-program där de offentliggör sina privata liv.

Hade någon skrivit så här om sin mycket okända granne med namn angivet så hade det varit en helt annan femma. Lovar.

/moderatorn

Så är man offentlig får man bli kallad korkad, blåst osv?

Det känns mycket märkligt för mig.

Jag har inte haft så stor koll på den här säsongen, men har försökt hinna med de senaste programmen.

Tycker Stefan och Hanna klickar riktigt bra. Det har jag tyckt länge, och det är kul att Stefan äntligen inser detsamma. Pia känns nästan lite "avslagen" i jämförelse, hon tar inte så mycket plats och syns inte mycket. Jag tror att Hanna är en mer lämplig tjej för Stefan, för de verkar vara samma skrot och korn.

Hos Daniel blev det jättemärklig stämning. Jag tycker inte alls det är konstigt att Kajsa frågade ut Daniel, däremot att hon drog ut Madeleine och att Kajsa, när de väl gått in och satt sig igen, inte tog upp direkt att hon ville lämna utan istället satt och blängde på Daniel. Jag tyckte det var lite dålig stil av henne, samtidigt förstår jag att det måste vara jobbigt på gården när Daniel så tydligt är intresserad av Alexandra.

Markus tjejer har jag ingen koll alls på, däremot tyckte jag att han gjorde rätt när han valde bort den nyaste tjejen. Det verkade ju inte som att hon var helt säker på om hon ville flytta? Och då känns det konstigt till varför hon var där.

Vet inte vad tjejen hette som Pontus valde bort, men det förvånade mig inte att hon blev bortvald. Pontus har, vad jag förstått, knappt tagit undan henne alls. Så det var väl rätt självklart att han föredrog de andra tjejerna. Men jag vet inte, jag tycker ingen av dom passar honom riktigt bra? Ska bli intressant att se vad som händer nästa avsnitt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar