R
Raderad medlem 6459
Måste betyda mycket när det kommer från en sån tolerant och medmänsklig människa som du!Det finns en sann tolerans och medmänsklighet i dina inlägg som är givande att ta del av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste betyda mycket när det kommer från en sån tolerant och medmänsklig människa som du!Det finns en sann tolerans och medmänsklighet i dina inlägg som är givande att ta del av.
Det där är lite intressant, du får gärna utveckla hur du menar.
Vad är en smart kille, vad gör han?
Vad är en korkad brud? Vad gör hon?
Vad är det som gör att en smart kille inte vill ha ett förhållande med en korkad brud?
Måste betyda mycket när det kommer från en sån tolerant och medmänsklig människa som du!
Vågar vi sia om det slutgiltiga resultatet hos Pontus och Marcus, eller är det för tidigt (de andra känns ju som att det redan är klappat och klart)? Marcus kan nog bli precis vem som helst av de två kvarvarande tjejerna. Nu såg det ju ut som att det hettar till lite mellan Pontus och Lisa, men det är ju å andra sidan inte första gången de vinklar det på ett sätt i förhandstitten och så blir det på ett helt annat, så Cecilia är nog inte helt uträknad än.
@Ploki ? Får jag inget svar?
Som jag sa, det där är intressant och jag skulle gärna vilja ha en förklaring på det, verkar ju som att det är nåt har jag missat genom åren.
@Ploki ? Får jag inget svar?
Som jag sa, det där är intressant och jag skulle gärna vilja ha en förklaring på det, verkar ju som att det är nåt har jag missat genom åren.
Det där var sexistiskt sagt.Det var nog så enkelt att hon var snyggare på bilden hon skickade i brevet, än i verkligheten.
Jag tror snarare att det var för att hon verkade tveksam till flytt, tyckte att det var omständligt m.m. Som han också sa efter deras samtal.Det var nog så enkelt att hon var snyggare på bilden hon skickade i brevet, än i verkligheten.
Vilka är dina tankar i frågan?
Så uppfattade jag det med. För han sa väl att han tyckte att hon var snygg efter att hon hade kommit till gården, om jag minns rätt.Jag tror snarare att det var för att hon verkade tveksam till flytt, tyckte att det var omständligt m.m. Som han också sa efter deras samtal.
Så uppfattade jag det med. För han sa väl att han tyckte att hon var snygg efter att hon hade kommit till gården, om jag minns rätt.
Så uppfattade jag det med. För han sa väl att han tyckte att hon var snygg efter att hon hade kommit till gården, om jag minns rätt.
Han kan ju bara svara på ett sätt på den frågan. I likhet med Stefan och Daniel har Marcus kvar de två snyggaste tjejerna till slutet.
Ja, visst, bönderna tycker väl också att de har de två bästa kandidaterna kvar till sist, men kärlek handlar om så förbannat mycket mer än utseende, och det verkar du ha svårt för att förstå.
Det har aldrig slagit dig att det finns olika åsikter om utseende? DU tycker att de snyggaste är kvar, men bönderna behöver inte alls ha samma åsikt i den frågan.Han kan ju bara svara på ett sätt på den frågan. I likhet med Stefan och Daniel har Marcus kvar de två snyggaste tjejerna till slutet.
Jag kan i så fall köpa att utseendet hade större betydelse när Marcus valde bort sin första omgång tjejer, för då kände han dem inte alls. Men när de gör det slutgiltiga valet hoppas och tror jag att de även väger in andra alternativ än vem som ser bäst ut. Till exempel är det viktigt för någon i deras situation att ta med i beräkningen om den de väljer kommer vara beredd att flytta till dem i framtiden.
Dessutom är "snygghet" något som du inte kan klistra på folk ut efter eget tycke. Du kanske tycker att någon är jättesnygg, men det kanske någon annan inte tycker. En person som kanske inte har det där modellutseendet kanske har egenskaper som gör att någon faller för hen, medan någon som objektivt sett är "skitsnygg" kanske är ett riktigt badass och en sån kille hade jag i alla fall sprungit väldigt långt bort från.
Bästa är inte synonymt med snyggaste. Sedan är människans val av partner en annan fråga än vad som är kärlek. Du klarar inte av att hålla isär begreppen.
Ursäkta?hans beslut att begära nya kvinnor
Du vet inte alls vad jag menar, det framgår väldigt tydligt. Du skrev snyggaste, vilket jag tycker är ett sexistiskt och mansgrisigt uttalande. Därför valde jag att använda bästa i stället, för det utgår jag från att samtliga bönder, åtminstone i årets upplaga, tycker att de har kvar. En person kan vara snygg för att den har andra trevliga egenskaper som gör vederbörande snygg. Eftersom Stefan har haft Pia som favorit hela tiden, men nu sist ändrade sig till Hanna, måste ju något hos Hanna väckt hans intresse? När han lärde känna henne.
Attraktion och kärlek är inte samma sak. Attraktion behövs absolut, det säger jag inte emot dig på, men ett långvarigt förhållande kan inte bygga på enbart attraktion. Du som tycker att alla är så korkade och blåsta och allt vad det nu är, skulle du kunna leva med en partner som du inte får ut någonting av att diskutera med, eller som behandlar dig som skit, bara för att hon är en sån person som många tycker ser bra ut? Om du på riktigt tycker att ytan är allt tycker jag uppriktigt synd både om dig och personer i din närhet.