emli
Trådstartare
Det är helt okej att tycka att jag verkar irriterad, för jag är irriterad. Varför förutsätter du att jag inte rapporterar när jag faktiskt förespråkar det?
Men framförallt är jag irriterad på att det är när någon säger ifrån som det blir jobbigt, medans vissa får skriva vad som helst och då ska ingen reagera? Det handlar inte om en personlig konflikt, det handlar om att vägra acceptera att även buke blir ett forum för näthat där folk sitter anonymt och slänger ur sig massa elakheter. Hade jag velat hänga på ett sådant forum hade jag hängt på Flashback liksom.
Vad tycker du alternativet är? Att låtsas som ingenting? Försvinner näthatet och allt kvinnoförakt då?
Nej, det kanske inte hjälper just exakt nu och jag har ingen aning om varför alla rapporter inte verkar uppmärksammas. Men jag vet iaf att ingenting blir bättre av att låta kvinnoförakt och så uppenbart kränkande saker stå emotsagda. Jag tänker inte vara del i någon tyst massa som genom tystnad accepterar att det blir allt mer anonymt hat på nätet.
(Och btw så blir jag inte mindre irriterad när någon skriver att jag "får" säga ifrån - jag har precis gjort det och varken vill eller behöver ha tillåtelse)
Jag förutsatte att du inte rapporterade när du inget sagt.
När jag skrev "får" menade jag i betydelsen "kan". Så det menade jag faktiskt inget illa med, det verkade som om du tolkade det så.
Ja, jag tycker att alternativet är att låtsas som ingenting. För nu har detta stötts och blötts länge. Inte ser jag något näthat eller kvinnoförakt i Plokis (ursäkta Ploki att jag talar över huvudet på dig nu ...) inlägg heller. Om Ploki hade sagt något som andats "alla kvinnor är osmarta/mähän/mindre värda/lägre stående ...", då hade jag tyckt att det var kvinnoförakt. Men jag kan ha missat något inlägg, naturligtvis. Upplys mig då gärna.
Jag tycker inte heller att det här ska utvecklas till ett Flashback-forum. Än så länge är vi inte där. Vi kommer däremot att komma dit om vi ska göra det till en trend att lägga negativa epitet på deltagarna i programmet och oss själva. Du har själv inte varit så nådig mot Marcus, och ja, jag vet att du inte skrev "Marcus är ...", utan "Marcus verkar ...". Men innebörden av det du uttrycker blir detsamma, och ett negativt epitet la du på honom. Vad jag menar är att man inte ska beskylla andra för att göra det man faktiskt gör själv.
Riktat till dig Killaloe och alla andra här så håller jag med om att man inte bör skriva något om en person som man inte direkt kan säga till den. Men jag undrar, handen på hjärtat, hur många här som ärligt kan säga att man inte någon gång har talat bakom en persons rygg? Jag kan ärligt säga att jag har gjort det. För att man av olika anledningar inte har våga konfrontera, eller att man har försökt men det inte har varit hjälpt. Jag säger inte att det är försvarbart, men jag säger att det är mänskligt.