Bonde söker fru 2015

Jag skulle få väldigt många brev just för att jag vet vad kvinnor vill ha och jag hade visat upp den personen i TV presentationen.

Med tanke på hur populär du är här i tråden, där alla utom du mig veterligen är kvinnor, har jag väldigt svårt att tro att du skulle få ett enda brev. Jag hoppas verkligen att du enbart roar dig med att skriva i tråden för att du tycker att det är roligt att reta upp oss, för om du är så här på riktigt är det djupt tragiskt.

Med tanke på hur populär du är här i tråden, där alla utom du mig veterligen är kvinnor, har jag väldigt svårt att tro att du skulle få ett enda brev. Jag hoppas verkligen att du enbart roar dig med att skriva i tråden för att du tycker att det är roligt att reta upp oss, för om du är så här på riktigt är det djupt tragiskt.

Fast att jag är impopulär beror ju bara på att jag struntar i hur jag uppfattas här. Jag är populär bland kvinnor i verkligheten.

Jag är ingen Gert-typ även om han är den skönaste snubben i BSFs historia. Jag har koll och vet vilka delar av min personlighet jag ska framhäva och vilka jag hålla tillbaka. Mitt alterego kommer fram på nätet istället.

Beträffande detta med utseende så är det inte något jag subjektivt klistrar på folk efter eget tycke. Det finns forskning om vilka drag som attraherar, t.e.x. feminina drag i ansiktet. När jag säger att någon är snygg eller attraktiv så är det naturligtvis med det som grund.
Eh. Den senaste forskningen jag har läst på det och nej jag tänker inte leta upp källa för det var en tidningsartikel för flera veckor sedan och iallafall där sa man att det inte finns någon objektiv skönhet förutom en väldigt grov mall typ att de flesta föredrar människor med ett helt ansikte och kropp och resten handlar om erfarenhet och kultur.

Om du läst forskning på att folk inom en viss kultur gillar ett speciellt utseende så är jag inte förvånad men om du ser några tusen år tillbaka eller tusen år fram så kommer det se annorlunda ut igen och om du ser på en annan kultur kan de värdera saker annorlunda de med.

Alltså bara för att du springer med den största fårskocken och är mainstream så kan du inte kalla det objektivitet.

Om du läst forskning på att folk inom en viss kultur gillar ett speciellt utseende så är jag inte förvånad men om du ser några tusen år tillbaka eller tusen år fram så kommer det se annorlunda ut igen och om du ser på en annan kultur kan de värdera saker annorlunda de med.
Inte ens tusen år förresten sånt här ändras ganska fort faktiskt och man kan se hur trender inom utseende kommit och försvunnit bara de senaste 100 åren och till och med 20 åren.

Då är ju alla tjejer som sminkar sig till vansinne sexistiska? För de gör det ju för att bli snyggare än verkligheten. Även om det också kan diskuteras.
Jag syftade på att allt verkar handla om kvinnors utseende när det gäller Ploki. Och det är sexistiskt - alldeles oavsett om man sminkar sig eller inte. Att kvinnor enbart döms efter sitt utseende är sexism sminkade eller inte.

Har nästan enbart högutbildade kvinnor i min umgängeskrets så nej.

Så högutbildade människor kan inte vara fula? Det var ju märkligt. I min umgängeskrets finns allt från personer med sexårig folkskola till de som har många års universitetsstudier, och det finns inte någon skillnad i att de som har högre utbildning är de som är snyggast/trevligast...

Fast att jag är impopulär beror ju bara på att jag struntar i hur jag uppfattas här. Jag är populär bland kvinnor i verkligheten.

Eller så tror du bara att du är populär i verkligheten, precis som du verkar tro att du kan allt om hur människor du aldrig har pratat med eller ens träffat i verkligheten, fungerar.

Det finns inget som är så avtändande som en person som tror att hen är guds gåva till det motsatta könet. Sen får hen vara hur snygg hen vill, objektivt sett, för den är fortfarande rejält mycket mindre attraktiv än någon som har ödmjukhet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV