Bonde söker fru 2015

Jag kan ju säga att jag är inte bonde men OM jag så var den desperataste bondesingeln i Sverige skulle jag inte våga ställa upp i BSF. Både för att det är lite skämskudde :angel: och för att man får så himla mycket skit!

Nej jag skulle inte försöka dejta en bonde i programmet heller av samma anledningar HU!

Men det är kul att det finns de som gör det! Och man får komma ihåg att de är människor de också även om de inte står mitt framför en ansikte mot ansikte.

Precis efter att @Alexis har publicerat sitt VETTIGA inlägg om att hålla oss till en civiliserad ton om själva programmet kommer kommentaren om Alexandras tänder... :meh:

1) Jag skulle heller aldrig kunna vara med i programmet, och eftersom inte heller jag är bonde så är det ju som sökande det i så fall hade varit relevant. Att bli synad så kritiskt av random människor på ett forum (borde kanske skriva "random människa", men det lär ju finnas en del på flashback också... :cautious:) känns otroligt obehagligt.
2) Det är inget konstigt med Alexandras tänder.
3) Även om hon hade haft gula tänder kan det finnas andra anledningar än rökning bakom. Kaffedrickande, exempelvis. Vissa mediciner som gavs till spädbarn på 80-talet visade sig ge missfärgade permanenta tänder när barnen blev vuxna, och de togs bort av den anledningen. Det behöver inte vara något "självförvållat" för att en person inte har ett Colgate-flin.

Precis efter att @Alexis har publicerat sitt VETTIGA inlägg om att hålla oss till en civiliserad ton om själva programmet kommer kommentaren om Alexandras tänder... :meh:

1) Jag skulle heller aldrig kunna vara med i programmet, och eftersom inte heller jag är bonde så är det ju som sökande det i så fall hade varit relevant. Att bli synad så kritiskt av random människor på ett forum (borde kanske skriva "random människa", men det lär ju finnas en del på flashback också... :cautious:) känns otroligt obehagligt.
2) Det är inget konstigt med Alexandras tänder.
3) Även om hon hade haft gula tänder kan det finnas andra anledningar än rökning bakom. Kaffedrickande, exempelvis. Vissa mediciner som gavs till spädbarn på 80-talet visade sig ge missfärgade permanenta tänder när barnen blev vuxna, och de togs bort av den anledningen. Det behöver inte vara något "självförvållat" för att en person inte har ett Colgate-flin.

3) Jag har fått permanent ganska gula tänder på ena sidan i munnen. Har aldrig rökt. Hände efter en visdomstandsoperation from hell för ett par år sedan.

3) Jag har fått permanent ganska gula tänder på ena sidan i munnen. Har aldrig rökt. Hände efter en visdomstandsoperation from hell för ett par år sedan.

Jag vill inte gilla på den kommentaren i och med att du har fått gula tänder, men "gillar" på det faktum att det finns andra anledningar än rökning bakom missfärgade tänder.
/Har aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv, så arbetar inte för en galen organisation som vill förminska riskerna med rökning. :angel:

Det finns något bakom lusten att provocera.
Ja och bakom ytligheten.

Att vara ytlig räcker inte för att man ska sitta och leta fel på kvinnorna i BSF och lufta sin mögliga kvinnosyn offentligt då krävs det ett starkare motiv och att man verkligen ser sig själv som mer värd än kvinnorna man hackar på.

Det finns många ytliga människor som inte roar sig med att trycka ner kvinnor så ja nog finns det något bakom provocerandet. Något obearbetat trauma eller bara det svenska sexistiska samhället kanske det är svårt att gissa sig till sånt här när det kan vara så mycket som ligger bakom.

Ja och bakom ytligheten.

Att vara ytlig räcker inte för att man ska sitta och leta fel på kvinnorna i BSF och lufta sin mögliga kvinnosyn offentligt då krävs det ett starkare motiv och att man verkligen ser sig själv som mer värd än kvinnorna man hackar på.

Det finns många ytliga människor som inte roar sig med att trycka ner kvinnor så ja nog finns det något bakom provocerandet. Något obearbetat trauma eller bara det svenska sexistiska samhället kanske det är svårt att gissa sig till sånt här när det kan vara så mycket som ligger bakom.
En vanlig hederlig narcissistisk personlighetsstörning kanske. Och då hjälper inga argument eftersom personen vet att den har rätt.

En del personer saknar empatisk förmåga antingen totalt eller till stor grad och får aktivt träna på att "bete sig korrekt", andra bara struntar i det eftersom de har en känsla av att stå över samhällets "vanliga regler och normer".

Tråkigt för de som drabbas, men jag känner att det knappt är lönt att argumentera, man kommer ingen vart mer än till munhuggande. Därmed inte sagt att det är det som ligger bakom Plokis beteende, det påminde mig bara om hur en kille jag känner beskriver sin verklighet utifrån att han sedan födseln har väldigt svårt att känna empati och därmed förstå hur andra människor påverkas av hans beteende. Han är också väldigt direkt. Inget filter mellan hjärna och mun. För det mesta inte speciellt intresserad av om någon tar illa upp av vad han säger. Lever i sin egen verklighet där hans beteende är normalt.

Han är tex. medveten om att han "borde" känna medlidande, men det kommer inte naturligt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV