Bonde söker fru 2015

="Kattennizze, post: 17241029, member: 18844"]Ja det är trist och jäkligt jobbigt att tjata om feminism och sexism hela tiden. Så synd att det behövs bara. Kan inte alla bara sluta upp med att vara sexistiska idioter?!
Var ett föredöme själv så ska du se att det löser sig.
Jag begriper inte hur man kan bli så lättkränkt av allt numera.
Jag upplever inte att män är mer ytliga än kvinnor. Tvärtom.
Vi svenskar är jävligt dåliga på att kunna ta komplimanger på ett normalt sätt. Jante. Tacka någon gång bara. Men om man själv kastar sig med falska epitet så fattar jag att man tar dem som illvilliga.
Genuina öppna människor är en bristvara..

Yta yta. Det första man ser och tar till sig är fullt normalt. Kemi, attraktion osv. Inget mellanmänskligt möte är det andra likt. Daniel föll direkt skulle jag tippa. Sen måste man se om ens instinkter är rätt.

Svenska män får skit om de inte är (för)romantiska, (för)charmiga, gentlemannamässiga, generösa, mesiga, (för)hjälpsamma, sexiga, snygga ....... Damn if you do it, damn if you don't.
Hur ska de vara för att passa? Feminina slavar? Gay? Brutala? Vad hände med Vi gillar olika?
Stackars män av idag.

Läste idag att en kvinna på tunnelbanan blev så ifrån sig över att en okänd man LOG mot henne.
Vart är världen på väg?

Senast ändrad:
Ja stackars män det är ett så otroligt högt krav att ställa att de inte ska vara sexistiska.
När och var upplever du det?
Jag tycker mer att de får be om ursäkt för att de finns till i denna tid av feminism.
T o m Lövfen bekänner sig som en sådan.

Varför är du så mansfientlig?
Har det hänt något allvarligt?

Inse att män och kvinnor tänker olika. Jag antar att du gillar olika eller?

Senast ändrad:
När och var upplever du det?
Jag tycker mer att de får be om ursäkt för att de finns till i denna tid av feminism.
T o m Lövfen bekänner sig som en sådan.
Be om ursäkt för att de finns till? Det låter överdrivet och jag vet många många män som inte känner att de måste be om ursäkt för sin existens utan bara att de måste bete sig som folk och behandla människor lika oavsett kön.

Löfven är en man. Ber han om ursäkt för att han finns? För att han säger att kvinnor har rättigheter eller? Lite otydligt vad som menas?

OK. Det finns inga könsskillnader. Alla är HEN. Att överreagera känslomässigt är ett kvinnligt drag.

Vi tycker olika, men jag accepterar det, men sluta vara så sexistisk snälla rara. Att kalla alla män för sexistiska idioter gör inte kvinnan högre stående. Make love, not war.
Det finns bra män. Faktiskt.

@axel
Vad menar du med att Löfven bekänner sig som en "sådan"? Menar du feminist? Är det något dåligt med en man som kallar sig feminist?

(Älskar förresten Jonas gardells svar på frågan om han är feminist. "Ja, självklart. Alternativet är ju att vara en idiot." Spot on. Det borde inte finnas någon rimlig förklaring alls till att inte vara för alla likas värde och rättigheter)

Var ett föredöme själv så ska du se att det löser sig.
Jag begriper inte hur man kan bli så lättkränkt av allt numera.
Jag upplever inte att män är mer ytliga än kvinnor. Tvärtom.
Vi svenskar är jävligt dåliga på att kunna ta komplimanger på ett normalt sätt. Jante. Tacka någon gång bara. Men om man själv kastar sig med falska epitet så fattar jag att man tar dem som illvilliga.
Genuina öppna människor är en bristvara..

Yta yta. Det första man ser och tar till sig är fullt normalt. Kemi, attraktion osv. Inget mellanmänskligt möte är det andra likt. Daniel föll direkt skulle jag tippa. Sen måste man se om ens instinkter är rätt.

Svenska män får skit om de inte är (för)romantiska, (för)charmiga, gentlemannamässiga, generösa, mesiga, (för)hjälpsamma, sexiga, snygga ....... Damn if you do it, damn if you don't.
Hur ska de vara för att passa? Feminina slavar? Gay? Brutala? Vad hände med Vi gillar olika?
Stackars män av idag.

Läste idag att en kvinna på tunnelbanan blev så ifrån sig över att en okänd man LOG mot henne.
Vart är världen på väg?
Det finns extremister på båda "sidor", man får se till att hitta de som inte är det. :)

Löfven är en man. Ber han om ursäkt för att han finns? För att han säger att kvinnor har rättigheter eller? Lite otydligt vad som menas?
Och jag vill förresten inte ha något svar på det här. Löfven är inte med i BSF så att.... Vi glömmer det. Jag tänker inte börja diskutera politiker och sånt.

@axel
Vad menar du med att Löfven bekänner sig som en "sådan"? Menar du feminist? Är det något dåligt med en man som kallar sig feminist?

(Älskar förresten Jonas gardells svar på frågan om han är feminist. "Ja, självklart. Alternativet är ju att vara en idiot." Spot on. Det borde inte finnas någon rimlig förklaring alls till att inte vara för alla likas värde och rättigheter)
Är det dessa män som är dagens ideal?
Jag föredrar manliga snygga män som står vid sitt ord. En ärlig härlig Karl kort o gott.

Är det dessa män som är dagens ideal?
Jag föredrar manliga snygga män som står vid sitt ord. En ärlig härlig Karl kort o gott.

Varför svarar du inte på frågorna?

Jag vet inte riktigt hur du menar med ideal. Är Gardell fel på något vis som man tänker du?

@axel

Vad har feminism med allas lika värde att göra. Är det lika att se allt ur kvinnans perspektiv? Jo, jisses, jag märker att vissa gör det här inne och det är därför det blir fel.

En vettig man kallar sig inte feminist.

Det finns extremister på båda "sidor", man får se till att hitta de som inte är det. :)
Jag fattar nog inte riktigt vilka sidor du menar? Sidan att kvinnor blir våldtagna, mördade, inte får lika hög lön som män för likadant arbete och att kvinnor lite allmänt sådär ses som en lägre stående ras i jämförelse med män? Ja, då måste jag nog säga att jag står på kvinnornas sida faktiskt. Det kanske gör mig till extremist men alternativet vore ju med Gardells ord, nämligen att vara en idiot.

Vad har feminism med allas lika värde att göra. Är det lika att se allt ur kvinnans perspektiv? Jo, jisses, jag märker att vissa gör det här inne och det är därför det blir fel.

Ja du, det blir fel härinne för många små kvinns här mopsar upp sig lite. Ojoj, hur ska det gå för oss små yra höns, tur att du kommer som tuppen här och bringar lite ordning på våra små söta huvuden. Fett vänlig förslag vore kanske att du höll till mera på Flashback och den typen av forum, där finns det säkert många som tycker som du.

Jag fattar nog inte riktigt vilka sidor du menar? Sidan att kvinnor blir våldtagna, mördade, inte får lika hög lön som män för likadant arbete och att kvinnor lite allmänt sådär ses som en lägre stående ras i jämförelse med män? Ja, då måste jag nog säga att jag står på kvinnornas sida faktiskt. Det kanske gör mig till extremist men alternativet vore ju med Gardells ord, nämligen att vara en idiot.
Lugna ner dig.
Det finns sexistiska män och sexistiska kvinnor. Det finns kvinnor som vill att kvinnor ska ha fler rättigheter än män och män som vill att män ska fortsätta vara högre uppsatta. Det går åt båda håll, och så finns det personer som håller för jämställdhet och är vettiga, och som inte skriker "sexistiska svin!" så fort de får en komplimang (vilket Axel drog upp som mäns problem ang "dammed if you do and dammed if you dont"). Det finns alltså vettiga personer som ser skillnaden på en komplimang och en sexistisk åsikt.

(sidor menar jag de som är sexistiska, vare sig de kämpar för ojämställdhet för kvinnor eller män, och sen i mitten ligger väl de som vill ha jämställdhet)

Själva definitionen av feminism brukar vara just allas lika värde och rättigheter, inkl kvinnor dårå. Men du kanske pratar om något annat än feminism?

Du och jag har nog väldigt olika tankar om vad en "vettig man" är. För mig är en vettig man en som just bryr sig om att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett kön & som inte är sexistisk. En humanist utan attitydproblem helt enkelt, som någon uttryckte sig här någon gång.

En man som använder nätet för att vara elak, som gärna trycker till kvinnor pga utseende och som i övrigt verkar helt hög på sin egen existens är inte vettig för mig. Mer läbbig.

Själva definitionen av feminism brukar vara just allas lika värde och rättigheter, inkl kvinnor dårå. Men du kanske pratar om något annat än feminism.

Enligt definition handlar feminism om att ge kvinnor fler möjligheter och rättigheter. Med ett sådant fokus blir det per automatik ojämställt.

Det är ju inte så att feminism och maskulinism är samma sak.

Senast ändrad:
Enligt definition handlar feminism om att ge kvinnor fler möjligheter och rättigheter. Med ett sådant fokus blir det per automatik ojämställt.

Det är ju inte så att feminism och maskulinism är samma sak.

Enligt vilken definition då? Vad jag vet handlar det om att kvinnor och män ska behandlas som jämlikar, för att de ska göra det måste ju dock kvinnor få fler möjligheter och rättigheter än idag för att nå dit mannen är.
Här är Wikipedias definition: "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att ge kvinnor samma rättigheter och möjligheter som tidigare endast varit tillskrivet män. Det handlar om politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV