Bonde söker fru 2015

Och på vilket sätt menar du att @Alexis skulle bedrivit näthat?
Det kan du ju fundera på.

Vad tycker du förresten om Martina?
Jag har svårt för henne. Att hålla på och leta fel på de andra i BSF som hon gör och lufta sin mögliga människosyn offentligt då krävs det ett starkare motiv och att hon verkligen ser sig själv som mer värd än personerna hon hackar på.

Det finns många sura människor som inte roar sig med att trycka ner andra så ja nog finns det något bakom. Något obearbetat trauma eller bara det intoleranta svenska samhället. Det är svårt att gissa sig till sånt här när det kan vara så mycket som ligger bakom.

Senast ändrad:
En vanlig hederlig narcissistisk personlighetsstörning kanske. Och då hjälper inga argument eftersom personen vet att den har rätt.

En del personer saknar empatisk förmåga antingen totalt eller till stor grad och får aktivt träna på att "bete sig korrekt", andra bara struntar i det eftersom de har en känsla av att stå över samhällets "vanliga regler och normer".

Tråkigt för de som drabbas, men jag känner att det knappt är lönt att argumentera, man kommer ingen vart mer än till munhuggande. Därmed inte sagt att det är det som ligger bakom Plokis beteende, det påminde mig bara om hur en kille jag känner beskriver sin verklighet utifrån att han sedan födseln har väldigt svårt att känna empati och därmed förstå hur andra människor påverkas av hans beteende. Han är också väldigt direkt. Inget filter mellan hjärna och mun. För det mesta inte speciellt intresserad av om någon tar illa upp av vad han säger. Lever i sin egen verklighet där hans beteende är normalt.

Han är tex. medveten om att han "borde" känna medlidande, men det kommer inte naturligt.
Fast det är viktigt att argumentera emot sådana kvinnofientliga inlägg, inte för Plokis skull, utan för de andra som läser. Kvinnofientliga inlägg ska aldrig stå oemotsagda, det är viktigt. Att motparten aldrig ändrar sig brukar vara väldigt vanligt och i det här fallet kunde jag inte bry mig mindre heller.

Jag har svårt för henne. Att hålla på och leta fel på de andra i BSF som hon gör och lufta sin mögliga människosyn offentligt då krävs det ett starkare motiv och att hon verkligen ser sig själv som mer värd än personerna hon hackar på.

Det finns många sura människor som inte roar sig med att trycka ner andra så ja nog finns det något bakom. Något obearbetat trauma eller bara det intoleranta svenska samhället. Det är svårt att gissa sig till sånt här när det kan vara så mycket som ligger bakom.

1) Jag frågar för att jag verkligen vill veta på vilket sätt du menar att hon skulle ha bedrivit näthat? För det framgår inte alls utifrån det hon skriver.
2) Vem är Martina?
3) Din övriga text är ordagrant kopierad från en annan deltagare. Om du menar att det skulle bedrivas näthat mot dig så måste du förstå att i en diskussion, på nätet eller i verkliga livet, tycker folk olika om saker. Det går inte att komma ifrån. Du har full rätt att ha dina åsikter, men skillnaden på att skriva ut dem här och ifall du diskuterar det med någon i din närhet är att oändligt många fler människor kan läsa det vi skriver på nätet. Däribland de personer vi diskuterar. Då kan man inte skriva vad som helst. Du skriver väldigt tvärsäkra uttalanden som om det vore en absolut sanning, om att deltagare i programmet skulle vara blåsta, torra, skiter i sina barn eller "bara" fula. Du tycker det, men alla människor i hela världen tycker inte automatiskt samma sak som du. Och tror du på fullt allvar att om det verkligen hade bedrivits näthat på annat sätt än det du själv håller på med, att alla de som inte deltar i tråden på riktigt utan enbart går in för att kommentera dina elakheter, skulle låta oss andra hållas? Då är jag övertygad om att flera användare hade reagerat, till din fördel.

Hahaha, gud du är ju så dålig att du blir rolig :rofl:

Fast jag kan inte riktigt se vad det är som får dig att må så gott av hålla på som du gör? Ger det dig en känsla av att du drar oss vid näsan, att du tror att vi är korkade som går på det?

Kom igen, bättre måste du ju kunna, du är ju intelligent :angel:

1,Jag har aldrig skrivit att jag har svårt för dig. Du lägger till och ändrar saker och var det inte du själv som startade en tråd på "Om bukefalos" om att bli "felciterad"?? :rofl: Du improviserar fritt du det kanske var för svårt att hitta fel på originalinlägget så du var tvungen att skriva ett helt nytt med en annan innebörd och lägga till några meningar och ändra ord?

2,Att du letar fel på kvinnliga deltagare och luftar en möglig kvinnosyn och värderar din egen sinnesfrid högre än deras är fakta det är bara att läsa i tråden vad du skrivit och du kan inte förvänta dig att ingen ska protestera mot det. Du är också öppet ytlig du har tragglat på om utseende i flera sidor nu så du kan knappast bli förvånad när någon konstaterar det uppenbara eller ger dig kritik för hur du attackerar kvinnorna i programmet.

3,Försöker du säga att jag inte får protestera mot din sexism? Eller är felet att jag skrev att det är svårt att gissa exakt vad som ligger bakom kvinnoföraktet är det det du tog åt dig av? Vad är det du säger är näthat i mitt inlägg där jag skriver om hur du hackar på kvinnorna i BSF?

Senast ändrad:
1,Jag har aldrig skrivit att jag har svårt för dig. Du lägger till och ändrar saker och var det inte du själv som startade en tråd på "Om bukefalos" om att bli "felciterad"?? :rofl: Du improviserar fritt du det kanske var för svårt att hitta fel på originalinlägget så du var tvungen att skriva ett helt nytt med en annan innebörd och lägga till några meningar och ändra ord?

2,Att du letar fel på kvinnliga deltagare och luftar en möglig kvinnosyn och värderar din egen sinnesfrid högre än deras är fakta det är bara att läsa i tråden vad du skrivit och du kan inte förvänta dig att ingen ska protestera mot det. Du är också öppet ytlig du har tragglat på om utseende i flera sidor nu så du kan knappast bli förvånad när någon konstaterar det uppenbara eller ger dig kritik för hur du attackerar kvinnorna i programmet.

3,Försöker du säga att jag inte får protestera mot din sexism? Eller är felet att jag skrev att det är svårt att gissa exakt vad som ligger bakom kvinnoföraktet är det det du tog åt dig av? Vad är det du säger är näthat i mitt inlägg där jag skriver om hur du hackar på kvinnorna i BSF?

Han var på mig också tidigare i tråden om att jag skulle hackat på Marcus. Skillnaden är väl att jag är mer än väl medveten om att jag har skrivit negativa saker om just Marcus tidigare i tråden. Jag står för dem, och jag är också villig att erkänna att den bild som framkommit av Marcus de två senaste avsnitten är en helt annan och mycket trevligare. Men det ändrar inte att han framställdes negativt i avsnitten innan dess, och det var långt ifrån bara jag som kommenterade det.

Du har däremot inte skrivit något negativt alls. Mer än anmärkt på de här utspelen som nästan uteslutande handlar om kvinnornas utseende, vilket inte heller du är ensam om. Ta inte åt dig av det han skriver.

Han var på mig också tidigare i tråden om att jag skulle hackat på Marcus. Skillnaden är väl att jag är mer än väl medveten om att jag har skrivit negativa saker om just Marcus tidigare i tråden. Jag står för dem, och jag är också villig att erkänna att den bild som framkommit av Marcus de två senaste avsnitten är en helt annan och mycket trevligare. Men det ändrar inte att han framställdes negativt i avsnitten innan dess, och det var långt ifrån bara jag som kommenterade det.

Du har däremot inte skrivit något negativt alls. Mer än anmärkt på de här utspelen som nästan uteslutande handlar om kvinnornas utseende, vilket inte heller du är ensam om. Ta inte åt dig av det han skriver.
Ja det är ju en sak att skriva om hur människor framställs och hur de verkar och tydligt visa att man har i bakhuvudet att det kanske inte är hela sanningen men det är en helt annan sak att tvärsäkert skriva att de är helt blåsta och sexistiska kommentarer om kvinnornas utseende och allt vad som skrivits från det hållet.

Tack. Nej jag har verkligen inte kritiserat någon i programmet överhuvudtaget så det känns taget ur luften och som en ursäkt att hoppa på mig för att jag kritiserar taskiga och sexistiska inlägg.

Att ni orkar.
Min popcornskål är snart slut.

Är så trött på denna feminism med slutord. -Du är sexistiskt! Det verkar vara hetast just nu.

Jag hoppas att alla bönder följer sitt hjärta o att det leder till varaktiga förhållanden och t o m kids.

Ja det är ju en sak att skriva om hur människor framställs och hur de verkar och tydligt visa att man har i bakhuvudet att det kanske inte är hela sanningen men det är en helt annan sak att tvärsäkert skriva att de är helt blåsta och sexistiska kommentarer om kvinnornas utseende och allt vad som skrivits från det hållet.

Tack. Nej jag har verkligen inte kritiserat någon i programmet överhuvudtaget så det känns taget ur luften och som en ursäkt att hoppa på mig för att jag kritiserar taskiga och sexistiska inlägg.
Projektioner, projektioner och åter projektioner.

Läs igenom denna sida igen. Du har inte träffat mig, du har varken sett mig på film eller hört min röst men du vet tvärsäkert hur jag tänker, hur jag värderar andras välbefinnande, vilken kvinnosyn jag har mm.mm. Du påstår t.o.m. att det är fakta. Du tror dig också ha rätten att bestämma vad som är sexism. Nej, dina åsikter är inga fakta.

Hu vad jobbigt att scrolla igenom tråden och leta efter vettiga inlägg... Har äntligen sett onsdagens avsnitt och blev lite tagen på sängen när det plötsligt började pussas en massa i teasern för nästa avsnitt. O_o

Blev så glad när han-jag-aldrig-kommer-på-namnet-på (inte Daniel, Markus eller Pontus) blev kär. Den känslan, när de såg på varandra och så var han bara tvungen att krama henne, den sade allt. :love:

Sedan var det roligt att se Daniel få vara ifred med Alexandra, precis som han velat hela tiden. Även om Kajsa blev extremt sur och knepig... Hon fick något mordiskt i blicken, jag blev bara glad när hon valde att åka hem. :crazy:

Hu vad jobbigt att scrolla igenom tråden och leta efter vettiga inlägg... Har äntligen sett onsdagens avsnitt och blev lite tagen på sängen när det plötsligt började pussas en massa i teasern för nästa avsnitt. O_o

Blev så glad när han-jag-aldrig-kommer-på-namnet-på (inte Daniel, Markus eller Pontus) blev kär. Den känslan, när de såg på varandra och så var han bara tvungen att krama henne, den sade allt. :love:

Sedan var det roligt att se Daniel få vara ifred med Alexandra, precis som han velat hela tiden. Även om Kajsa blev extremt sur och knepig... Hon fick något mordiskt i blicken, jag blev bara glad när hon valde att åka hem. :crazy:

Varför är det konstigt att det blir lite kyssar?

Projektioner, projektioner och åter projektioner.

Läs igenom denna sida igen. Du har inte träffat mig, du har varken sett mig på film eller hört min röst men du vet tvärsäkert hur jag tänker, hur jag värderar andras välbefinnande, vilken kvinnosyn jag har mm.mm. Du påstår t.o.m. att det är fakta. Du tror dig också ha rätten att bestämma vad som är sexism. Nej, dina åsikter är inga fakta.
Utseende och röst är oviktigt och säger inget om dina åsikter utan det enda som hör hit är vad du har skrivit i tråden och det är just det du skrivit som jag har kritiserat. Om du inte förstår vad jag kritiserat kan du läsa tråden igen för jag tänker inte upprepa allt en gång till.

Men... du har bland annat beskrivit Pia och Alexandra som offer för din kanalisering av elakhet och säger det inte något om hur du ser på och värderar andras välbefinnande att du medvetet är elak mot dem för att må bättre själv? :
Om jag stöter på någon på stan som jag misstänker att jag aldrig kommer att ha något utbyte med har jag svårt att vara trevlig och vänder ibland och blir extremt otrevlig om denne beter sig på ett sätt som jag inte finner lämpligt. Dessa individer blir offer för min kanalisering av elakhet precis som Pia och Alexandra blir i denna tråd.

Att ni orkar.

Är så trött på denna feminism med slutord. -Du är sexistiskt! Det verkar vara hetast just nu.

Jag hoppas att alla bönder följer sitt hjärta o att det leder till varaktiga förhållanden och t o m kids.
Min teori är att särskilt de som inte har seglat fram på en räkmacka av privilegier orkar mer än andra för att de måste.

Du är trött på feminism men inte på sexism? Vad skönt det måste vara för dig då att leva i ett sexistiskt samhälle! Ja det är jättehett att som kvinna bli nedvärderad och utsatt för sexism du verkar avundsjuk?

Jag hoppas också att bönderna hittar kärlek. Hur varaktigt det blir och om det blir kids bryr jag mig inte om men kärlek och bra förhållanden är alltid fint och jag hoppas de hittar det och jag hoppas att tjejerna som sökt dit hittar det antingen i bonden eller någon annanstans.

Att ni orkar.

Ja det är trist och jäkligt jobbigt att tjata om feminism och sexism hela tiden. Så synd att det behövs bara. Kan inte alla bara sluta upp med att vara sexistiska idioter?!

Jag skulle få väldigt många brev just för att jag vet vad kvinnor vill ha och jag hade visat upp den personen i TV presentationen.

Är du TV producent eller jobbar med att klippa BSF?
Annars har jag rätt svårt att tro att du skulle kunna påverka så särdeles mycket.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV