Bonde söker fru 2015

Och på tal om valen, då. Vem tror ni väljs bort i onsdagens avsnitt?

Pontus känns ganska självklar, han kommer förmodligen välja bort Annie. Är mycket mer osäker på hur han kommer tänka efter det här valet.
Daniel kommer högst troligt välja att skicka hem Kajsa. Jag tycker Madeleine varit väldigt anonym under hela programmet, förutom kanske lite i förra avsnittet, kanske för att de andra tjejerna hos Daniel på olika sätt fått mycket fokus.
Marcus är svårast, dels för att han haft så pass mycket mindre tid med sina tjejer (egentligen har han väl inte det, de andra har träffats på en speeddejt i fem minuter och sen på en gruppdejt med sex personer, men i och med att han hade så många från början kan jag tänka mig att det har varit svårt att få en rättvis bild av tjejerna jämfört med de andra som fick hem fyra tjejer de redan träffat), och dels för att man (jag) av ovanstående anledning inte har järnkoll på hans tjejer riktigt. Tror i alla fall han kommer välja att fortsätta träffa tjejen han var ute och åkte traktor med sist (Ida?), men vem det blir mer tycker jag är svårt att sia om.

.
Marcus är svårast, dels för att han haft så pass mycket mindre tid med sina tjejer (egentligen har han väl inte det, de andra har träffats på en speeddejt i fem minuter och sen på en gruppdejt med sex personer, men i och med att han hade så många från början kan jag tänka mig att det har varit svårt att få en rättvis bild av tjejerna jämfört med de andra som fick hem fyra tjejer de redan träffat), och dels för att man (jag) av ovanstående anledning inte har järnkoll på hans tjejer riktigt. Tror i alla fall han kommer välja att fortsätta träffa tjejen han var ute och åkte traktor med sist (Ida?), men vem det blir mer tycker jag är svårt att sia om.

Fast blev han inte lite förtjust över den nya tjejen som kom? Minns inte hennes namn, men han tyckte att hon var snygg och såg lite belåten ut :)

Fast blev han inte lite förtjust över den nya tjejen som kom? Minns inte hennes namn, men han tyckte att hon var snygg och såg lite belåten ut :)

Jag vet inte, men det är mycket möjligt. Vill nog gärna se Marcus på tu man hand med Karin (nya tjejen) och den fjärde tjejen som varken är Ida eller Isabell, som han pratade med förra veckan (minns inte vad hon heter :o), innan jag riktigt kan uttala mig om vem/vilka som kommer bli bortvalda. :)

Jag har så dåligt grepp om tjejerna. Det är det jag saknar från tidigare år. Vet inte varför dom verkar anonyma. Stefans har ju faktiskt pratat lite om hur dom själva är men Marcus, Daniels och Pontus damer pratar mest om sina bönder. Dåligt vinklat av TV4 . Jag vill ha lite djup om tjejerna också. Det gör ju att man hejjar på sin favvo lite även om man inget har att göra med slutvalet.

Första kyssen ska komma ikväll :D

Nån mer än jag som gissar på att det är Stefan och Pia?

Ser det nog som högst otroligt att det skulle vara någon annan. ;) Skulle möjligen vara om Daniel bestämmer sig för att visa känslor med Alexandra, men skulle nog nästan kunna satsa en peng på att det är Stefan och Pia. :)

Har till min stora förtret insett att jag kommer missa kvällens program. Håller mig därför undan från tråden efter att programmet börjat sändas ikväll tills jag hunnit titta ikapp på tv4play imorgon.

Jag gissar nog mer på den andra tjejen, Hanna?
Fast jag hoppas nog på Daniel och Alexandra:D

Ja, luktade för uppenbart klippt för Pia. De kan nog bjuda på en vändning. Ingen smart kille väljer en så korkad brud som Pia framför Hanna. Pia är väl ensamstående mamma också?

Kajsa på Daniels gård är för tröttsam.

Solklart tror jag nu att det blir Pia och stefan som åker på resa.
Sedan tror jag Marcus och Ida. På Pontus och Daniels gårdar är det ju lite rörigare känslomässigt, så kanske det slutar med att alla tjejer åker hem? (Är lite efter i programtiden, och ser just nu på Daniels och Kajsas samtal).

@Ploki tror dock Stefan väljer bort Pia utav andra skäl än de du tycker är viktiga :idea:

-
Stämningen hos Daniel är nog ganska tryckt just nu :o jäkla reklam, det är ju spännande nu!

Men vad konstigt det blev hos Daniel!
Otåliga tjejer som vill styra fram svaren ur Daniel lite för fort. Synd. hade de gett honom den tiden han behövde hade han kanske upptäckt något mer i dom. Nu känns det som om den chansen är borta.

Men alltså, är inte alla tjejerna utom Pontus ganska mycket yngre än bonden själv? Daniels Alexandra är tio år yngre, Marcus tjejer som är kvar är väl också nästan tio år yngre och Stefans Hanna är 8 år yngre....känns som en trend det här.

Otåliga tjejer som vill styra fram svaren ur Daniel lite för fort. Synd. hade de gett honom den tiden han behövde hade han kanske upptäckt något mer i dom. Nu känns det som om den chansen är borta.
Å ena sidan ja, men å andra sidan, det kan vara fruktansvärt jobbigt att försöka "pressa sig emellan" två personer som börjat bli förälskade i varandra även utan tv-kameror som dokumenterar. Jag hade förmodligen också valt att backa i det läget istället för att bli kvar på tu man hand som femte hjulet och göra en utlämnande kraftinsats för att försöka vinna hans hjärta. Det finns andra karlar. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar