Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter 8 timmar i bil till och från klinik. Lätt mör men ska försöka samla tankarna!

Som jag skrivit innan finns det mycket som talar för att superspnic är ond.

Dels hur Q försökte skydda henne/hjälpa henne och vi vet ju att Q var ond.

Sedan tycker jag att hennes teori runt mig idag är så väldigt svag! Den bygger dels på felaktigheter (att jag tyckte LenaHs teori var skum när det faktiskt var när hon röstade som jag reagerade på) och så känns den väldigt mycket som en efterhärmning av vad Lena H skrev.

Mirtai röstar på Supersonic

Det var inte så att Q drog nytta av att nybörjare som är på brukar vara onda? Och försökte förvilla goda på det sättet? Det tror nämligen jag.
 
@supersonic var jag misstänksam mot i början, sen blev hon lite godförklarad av cirkus, som också varit misstänksam mot henne. Jag tänkte då att cirkus nog visste något som inte jag visste, och att mina misstankar mot SS kunde bortförklaras med att hon är ny (vilket hon dock gjort själv väldigt många gånger... :cautious:) men cirkus har nu resonerat om och röstar på SS med en för mig fullt möjlig motivering. Jag är benägen att hålla med cirkus, efter hur snabbt SS hänger på andras teorier, exempelvis LenaHs mot Habina idag. Detta tippar över bägaren en aning för mig och får mig att fundera ett steg till...

@LenaH (som jag tror är mindre luden än SS) röstar på Habina (Med motivering jag inte helt håller med om), men sedan är SS väldigt snabb att haka på och börja jaga Habina hon med.

Dessutom, hur mycket SS blev försvarad och påhejad av Q sitter inte helt väl hos mig. Jag tror hon är luden. Ska försöka hålla ett öga på Buke under kvällen, men om inget annat kommer upp de närmsta timmarna så hamnar min röst där.

Idahoe röstar på supersonic

Vilka andra teorier har jag hakat på snabbt iom du skriver "andras" och ger ex på Lenas? Lenas är väl den enda jag eg hakat på. Det är helt enkelt för att jag tror Lena har fått korn på något. Dessutom är det eg Mirtai jag vill rösta på om du läst mitt inlägg men eftersom Lena redan lagt en röst på Habina och goda måste hålla ihop så la jag min röst där också.

Sista stycket se svaret till Mirtai i inlägg #701
 
Jag har lite tidsbrist nu men jag undrar om det inte ändå är så att supersonic är ond.
Problemet är ju att det inte finns nån sia att lita sig till nu.....
Jag är rätt säker på var jag har LenaH - hon röstar på habina och supersonic tassar efter med vääääldigt liknande tankar. Jag är inte säker på Habina, men supersonic är baskemig skummare.Jag funderar på om hennes tassande efter LenaH är för att hon vill skaka av sig Lenas misstankar ( här är dom





Ja, det är ytterligare en indikation på att ss kan vara ond



Det tror inte jag. Jo, LenaH tror jag är genuin, men supersonic tror jag helt enkelt försöker skaka av sig misstankar genom att följa LenaH -


Så kommer min egen tanke varv2 om supersonic när TLV frågade mig.


Efter dagens inlägg och ffa hur LenaH resonerar runt Idahoe är jag också benägen att tro att Ida är god och det styrker min allra första teori(från DL1): att supersonic är ond - recycling: Idahoe fick röst på sig av goda bsf och en som jag tror ond supersonic (som planterade en bra teori, en god nappade, men sen nappade inga fler och då blev det ingen lynch av Idahoe)

En sak som talar till Habinas fördel jämfört med supersonic och att LenaH tycker att en så rutinerad spelare borde inte missat att TLV visste ngt om Q - även jag fattade alltför sent att TLV hade siat Q, jag trodde ju att Lobelia var spion och det var när hennes röst kom som poletten trillade ner och då hann jag inte göra en teori (tyckte dessutom att Em var lika skum så jag trodde ju en ond skulla ryka ändå), - nu var ju inte hon spion, men det trodde ju jag - fast det var ju rätt att Q var siad (kan jag sätta ett toalettbesök på).


cirkus röstar på supersonic

Tror ärligt talat mitt sk tassande inte hade lurat Lena om jag varit ond. Och indikationen som du visar kan ju lika gärna vara på andra hållet. Indikationer som visar på att jag är god. Varför skulle Q öppet i tråden försvara mig så när hon inte gjort det mot någon annan ulv? Jo för att jag inte är ond!
Rösten på Idahoe var en förstadagsröst och jag medger att jag misstänkte henne länge, men efter det har hon eg inte alls visat nåt misstänkt och jag har dragit tillbaka mina misstankar.
Sista stycket förstår jag inte riktigt?
 
Men alltså nu... :banghead: Om jag var förvirrad innan, så vet jag inte vad jag är nu. KAN det alltså varit substans i supersonics teori om cirkus och idahoe? Men det känns så feeeel! :arghh:
 
Jag börjar allvarligt fundera på om jag blivit upplurad på läktaren totalt... :cautious:

Ser man på röstningen så borde LenaH fortfarande vara åt det godare hållet. Däremot cirkus blev genast mer misstänkt. Och, typ, resten! :banghead::crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp