Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag inte utvecklat varför jag håller Idahoe åt det goda hållet - hon var snabb att reagera på q4es resonemang (även om jag har för mig att hon faktiskt inte la sin röst där) och det i sammanhang med att hon inte heller såg TLV som speciellt skum gör att jag instinktivt höll henne god eftersom hon verkade resonera som jag. Alla som tycker som jag måste ha rätt... :p

Nej, hon ger mig ett seriöst intryck av att leta ulvar och jag vill gärna tro att hon är god.
 
Uppdatering!

TeamLundVer var siarlärling!

DagDL 22.00

Attans! Hade åtminstone TLV som god. Är böjd att hålla med @LenaH om Mirtai och Habina. Håller på att gå igenom Mirtais inlägg och hittar flera frågetecken. Bla att hon använder sig av andras teorier vid röstning (DL1 och 3), däremot i DL2 hoppar hon på Em ganska direkt efter denna angrepp mot TLV. Röstar först av alla. Sen kommer två på Q och sen använder Habina samma teori som Mirtai och röstar på Em.
Nämner dessutom att en ond kan lägga första rösten när de sett att Q låg illa till för att skaffa alibi. Skaver lite grann här nu. Använder sig av Lenas teori i DL3 men tycker ändå Lena är misstänkt :confused:
 
Attans! Hade åtminstone TLV som god. Är böjd att hålla med @LenaH om Mirtai och Habina. Håller på att gå igenom Mirtais inlägg och hittar flera frågetecken. Bla att hon använder sig av andras teorier vid röstning (DL1 och 3), däremot i DL2 hoppar hon på Em ganska direkt efter denna angrepp mot TLV. Röstar först av alla. Sen kommer två på Q och sen använder Habina samma teori som Mirtai och röstar på Em.
Nämner dessutom att en ond kan lägga första rösten när de sett att Q låg illa till för att skaffa alibi. Skaver lite grann här nu. Använder sig av Lenas teori i DL3 men tycker ändå Lena är misstänkt :confused:

Så du menar att alla andra som röstade på Q hade helt unika teorier?
 
Attans! Hade åtminstone TLV som god. Är böjd att hålla med @LenaH om Mirtai och Habina. Håller på att gå igenom Mirtais inlägg och hittar flera frågetecken. Bla att hon använder sig av andras teorier vid röstning (DL1 och 3), däremot i DL2 hoppar hon på Em ganska direkt efter denna angrepp mot TLV. Röstar först av alla. Sen kommer två på Q och sen använder Habina samma teori som Mirtai och röstar på Em.
Nämner dessutom att en ond kan lägga första rösten när de sett att Q låg illa till för att skaffa alibi. Skaver lite grann här nu. Använder sig av Lenas teori i DL3 men tycker ändå Lena är misstänkt :confused:
Du själv tex, du röstar med samma teori som LenaH och Idahoe för att ta några exempel. Är det misstänkt?

Sedan, läs om och läs rätt. Jag misstänker inte Lena för hennes teori utan för NÄR hon la rösten. Jämför tex med lynchen på Emro i förra leken.
 
Så du menar att alla andra som röstade på Q hade helt unika teorier?

Absolut inte, men i DL2 röstade inte jag på Q och i DL3 var det ganska uppenbart så det behövdes knappt någon teori...

Du själv tex, du röstar med samma teori som LenaH och Idahoe för att ta några exempel. Är det misstänkt?

Sedan, läs om och läs rätt. Jag misstänker inte Lena för hennes teori utan för NÄR hon la rösten. Jämför tex med lynchen på Emro i förra leken.

Jag är ju ny så att få lite hjälp på traven är aldrig fel ;) men som jag skrev ovan så var det mer eller mindre klart efter lynchen i DL2.
Sedan skrev jag inte att du misstänkte Lena pga hennes teori, bara att du använde dig av teorin fastän du tyckte att Lena var misstänkt. Vem är det som behöver läsa rätt, börjar pälsen bli lite varm? :sneaky:
 
Sedan, läs om och läs rätt. Jag misstänker inte Lena för hennes teori utan för NÄR hon la rösten. Jämför tex med lynchen på Emro i förra leken.
Jag röstade på q dagen innan. I den DL du syftar på så fortsatte jag rösta på q.
Det var alltså andra gången jag röstade på q som du tycker är misstänkt?
Att jag la den när jag gjorde har flera anledningar:
1. Jag hade inte ändrat uppfattning.
2. Jag misstänkte att TLV visste vad hon gjorde.
3. Jag var sen iväg hela dagen och kom hem efter 22.

Nääää, bättre upp!
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


DL2

21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
21.26 TeamLundVer röstar på Q4
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
21.44 supersonic röstar på Idahoe
21:49 Habina röstar på Emtherlia

21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
21:54
Idahoe röstar på Emtherlia
21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
22:00 cirkus röstar på Emtherlia


DL3

11.10 TLV röstar på Q4
11.34 LenaH röstar på quarter4ever
11.45 cirkus röstar på quarter4ever
14.37 Habina röstar på quarter4ever
15.00 supersonic röstar på quarter4ever
19:11 quarter4ever röstar på LenaH
19:36 Idahoe röstar på Q
19:37 Mirtai röstar på Evert



 
Jag har tittat lite på @Habina idag istället för jag orkade inte riktigt igår. Nu var det ju inte så ansträngande för det jag hittade var ungefär detta:
Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och Idahoe skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget. ;)
Här ovan svarar hon @supersonic och jag tycker det illustrerar rätt väl hur det kan ha sett ut i lyan vid första DL. Dvs, enligt mina teorier om henne och @Mirtai i lyan så har de insett att de röstat på samma. Jag antar att q4e också la sin dolda röst på Bsf när de ändå var i farten.

Även om det bär mig emot att följa någon annan, så tycker jag att Mirtais teori kring Emtherlia är mycket intressant. När hon dessutom försöker godförklara sig själv genom matematik, tycker jag hon blir lite väl konstig. Alltså för att Emtherlia försöker "elda på" mot teamlundver, med en luddig teori om att teamlundver försvarade sig för mycket (?).

Habina röstar på Emtherlia
Vid DL2 tycker jag att en såpass rutinerad spelare som Habina borde hajat att TLV hade info om q4e om hon varit god men där väljer Habina att rösta på Emtherlia istället och då följa Mirtais teori.

Jag tror att lobelia satte fingret på något här. Om jag var ulv och kunde välja mellan att rösta ut goda quarter4ever och goda Emtherlia, nog sjutton skulle jag välja quarter4ever. Sorry @Emtherlia men du är fortfarande lite för grön. ;) Så därför är jag rätt övertygad om att quarter4ever är ulv i den här leken...

Habina röstar på quarter4ever
När loppet är kört så ryker q.

Sammantaget så luktar det ulv för mig och jag vet inte hur sen hem jag blir ikväll så jag röstar nu:

LenaH röstar på Habina
 
Habina är den som påtalar att det står (övriga) "ulvar" i rollistan och därför borde det vara 4 i lyan. Förstod inte vad som var skumt i Idas inlägg utan håller med henne om att det är skönt med många bybor. Kanske för att få över Ida på sin sida? Funderar över om jag och/eller BSF är ulvar eftersom vi röstar på Ida. Röstar sen på BSF för att denne röstar på Ida baserat på min teori. Lägger därmed första rösten på BSF, men undrar sen om hon skulle röstat på mig istället. Säger också att ulvar brukar vara snälla mot nya. Tar upp igen att Ida fick konstiga röster inför DL1 men hon kan ändå vara ulv tilläggs det lite skämtsamt med en blinksmiley.
Inför DL2 är Habina förvirrad och vet inte vem hon ska rösta på men följer (sin kompanjon?) Mirtai trots att det bar emot och röstar på Em när det kommit två stycken röster på Q. Det var inte värt att chansa med en spridning av rösterna så lyan snackade visst ihop sig om det inte gick att rädda Q så offra henne och rädda lyan. Trodde Lobelia hade en annan roll, men det trodde jag också så det behöver i sig inte betyda något visserligen. Konstaterar att Q är illa ute och tycker att Lobelia är något på spåren men är inte helt säker på att Q är ulv. Varför då? Man röstar väl på den man tycker är mest misstänkt, och inte för att man inte är säker? Röstar som nr 4 på Q, Mirtai och Ida lägger nästan samtidigt sina röster på Q resp Em. Säger sig sen noja över Qs röst på Lena men avfärdar det med att Q var desperat. Hoppar sen på mig med mitt uttalande om 4 ulvar men cirkus tar mig i försvar. Gör en sammanställning där två pekas ut som att de måste kollas upp mer - Mirtai och Ida, Mirtai har hon "helt missat" och om Ida snurrar hon ihop nån konstig teori som inte säger nåt alls om hur hon förhåller sig till henne.
 
Jag har tittat lite på @Habina idag istället för jag orkade inte riktigt igår. Nu var det ju inte så ansträngande för det jag hittade var ungefär detta:
Här ovan svarar hon @supersonic och jag tycker det illustrerar rätt väl hur det kan ha sett ut i lyan vid första DL. Dvs, enligt mina teorier om henne och @Mirtai i lyan så har de insett att de röstat på samma. Jag antar att q4e också la sin dolda röst på Bsf när de ändå var i farten.


Vid DL2 tycker jag att en såpass rutinerad spelare som Habina borde hajat att TLV hade info om q4e om hon varit god men där väljer Habina att rösta på Emtherlia istället och då följa Mirtais teori.


När loppet är kört så ryker q.

Sammantaget så luktar det ulv för mig och jag vet inte hur sen hem jag blir ikväll så jag röstar nu:

LenaH röstar på Habina

Jag kan inte uttala mig om Habina men eftersom du har fel om min roll så faller ju delar av din resterande teori också
 
Utveckla gärna varför du är och fortsätter vara ambivalent kring mig.

Framförallt är det för att jag inte känner att jag fått grepp om dig. Jag har i bakhuvudet att det var någonting i början av leken jag reagerade på, men har inte haft tid att kolla upp det. Hoppas göra det idag, måste bara först kolla om jag blivit käkad eller inte. :nailbiting:
 
Jag orkar inte riktigt göra en sammanställning av alla så här före DL men att jag håller TLV åt det goda hållet är väl ingen hemlighet, jag hade inte följt hennes jakt på Q4E om det inte var så. Jag tycker hon fick en tuff start där hon hamnade i försvarsläge väldigt tidigt men när hon fick tid att göra annat kom det intressanta tankar.

Cirkus gör mig nervös för jag vill att hon är god och hon hängde med i TLVs resonemang runt Q. Eller gjorde hon inte det? Hon la sin röst på Em i den lynchen och jag är heller inte riktigt klar över varför hon tycker SS är god.

Habina har inte skrivit något jag kan ta på alls. På ett eller annat sätt måste hon vara ond för annars vet jag inte vem som skulle vara det! :p

Har du inga fler som kan vara onda? :confused: Jag är osäker på nästan alla i den här leken. :banghead:
 
Attans! Hade åtminstone TLV som god. Är böjd att hålla med @LenaH om Mirtai och Habina. Håller på att gå igenom Mirtais inlägg och hittar flera frågetecken. Bla att hon använder sig av andras teorier vid röstning (DL1 och 3), däremot i DL2 hoppar hon på Em ganska direkt efter denna angrepp mot TLV. Röstar först av alla. Sen kommer två på Q och sen använder Habina samma teori som Mirtai och röstar på Em.
Nämner dessutom att en ond kan lägga första rösten när de sett att Q låg illa till för att skaffa alibi. Skaver lite grann här nu. Använder sig av Lenas teori i DL3 men tycker ändå Lena är misstänkt :confused:

På vilket vis håller du mig åt onda hållet? För att jag haft tidsbrist? :confused: Jag är grymt osäker på dig, men tänkte att cirkus kanske kommit på något som gör att du måste vara god. Men kanske är cirkus helt fel ute och du är ond?
 
Jag har tittat lite på @Habina idag istället för jag orkade inte riktigt igår. Nu var det ju inte så ansträngande för det jag hittade var ungefär detta:
Här ovan svarar hon @supersonic och jag tycker det illustrerar rätt väl hur det kan ha sett ut i lyan vid första DL. Dvs, enligt mina teorier om henne och @Mirtai i lyan så har de insett att de röstat på samma. Jag antar att q4e också la sin dolda röst på Bsf när de ändå var i farten.


Vid DL2 tycker jag att en såpass rutinerad spelare som Habina borde hajat att TLV hade info om q4e om hon varit god men där väljer Habina att rösta på Emtherlia istället och då följa Mirtais teori.


När loppet är kört så ryker q.

Sammantaget så luktar det ulv för mig och jag vet inte hur sen hem jag blir ikväll så jag röstar nu:

LenaH röstar på Habina

Men va?! Om vi tar och går igenom allt från början. Först och främst, exemplet jag gav till supersonic var ett gammalt sådant. Jag tror tom att jag var ulv för första eller andra gången någonsin, då röstade jag och en till ulv på samma, sedan skrev jag i lyan ungefär "oups nu blev det visst två röster på xxx, det var kanske inte så bra". Dvs jag tog ett exempel från en tidigare lek. Jag vet inte om Mirtai är ulv, men jag vet i alla fall min roll.

Nej, jag erkänner att jag inte upptäckte vad TLV menade förrän cirkus började skriva om att hon förstått men inte hunnit med att skriva en teori mot quarter4ever. Då gick jag tillbaka och läste vad TLV skrivit och insåg hur läget var. Men jag trodde faktiskt vid det laget att lynchen stod mellan två onda, så jag hade kanske ändå inte ändrat min röst om jag haft mer tid på mig innan.

Trist att du tror att de enkla sakerna gör mig till ulv, men jag hoppas att jag kan få dig att tänka om och se de riktiga ulvarna istället.
 
Det var inte värt att chansa med en spridning av rösterna så lyan snackade visst ihop sig om det inte gick att rädda Q så offra henne och rädda lyan.

Jag förstår inte ovanstående citat, kan du förtydliga vad du egentligen menar? Är det ett referat av vad som hände? :confused:

Resterande saker du sammanfattat om mig:

Nä, jag tyckte det var skönt med bybor eftersom vi nyligen haft en sådan lek, det blev MYCKET roligare att leka med mindre specialinformation. Jag tycker så oavsett vilken sida jag spelar på.

Jag var inte säker på att quarter4ever var ulv eftersom jag inte var siarlärling i den här leken. Jag skriver ytterst sällan att jag är helt säker, se gärna diskussionen jag hade med Blacksmithfarm om vad bybor kan och inte kan "veta". Jag röstade på quarter4ever eftersom hon, mycket riktigt, var den jag var mest misstänksam emot.

Att kalla min kommentar om ditt självsäkra uttalande om fyra ulvar för påhopp tycker jag är lite väl magstarkt. Jag blev nojjig att du visste något = att du satt i lyan. Men jag har det endast som en notering, större än så var det inte för mig. Att du kallar det påhopp gör mig dock mer misstänksam, varför så kraftiga ord? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp