Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite tankar från mig :)

LenaH är det något som skaver med. Dels att hon inte röstade på den hon tyckte var skummast i första lynchen. Även hennes andraröst idag på Q tycker jag känns typisk ond som försöker skaffa alibi.
Att jag inte röstat på den jag logiskt sett velat rösta på har jag ju förklarat - jag var inte beredd att sätta spiken i kistan för Idahoe för så skum var hon inte.

Andrarösten idag följde ju upp min röst igår? Och dessutom kom jag hem NU så det var en jäkla tur att jag la den! :p

Men som sagt... Gårdagens röst på Q? Hur tänkte du där?
 
Q röstade på TLV, Em och LenaH. Säger kanske inte så mycket eftersom det var fejkröster. Em var ju god och förmodligen lades den dolda rösten på henne också eftersom hon åkte. Rösten på LenaH kändes som att den tillkom i panik och ett sista desperat försök att rädda sig själv. Rösten på TLV kan lika gärna varit på en kollega som på en god men att rösten trillade in sist av alla när Q visste utgången redan iom hon satt på doldisrösten är intressant.

Den enda rösten från Q som jag tycker är intressant är den på TLV. Det är klart att det kan vara nån sorts försök till att luras i ett tidigt skede, men jag vetefan
Den på Emtherlia var säkert för att rädda sig själv och likadan i det dolda med största sannolikhet.
Den på LenaH var ju ett spel för gallerierna - hon visste att hon skulle åka och då kunde den öppna rösten hamna precis varsomhelst. Tror inte det ens är ett försök att luras åt något håll så den bryr jag mig inte i.
 
Att jag inte röstat på den jag logiskt sett velat rösta på har jag ju förklarat - jag var inte beredd att sätta spiken i kistan för Idahoe för så skum var hon inte.

Andrarösten idag följde ju upp min röst igår? Och dessutom kom jag hem NU så det var en jäkla tur att jag la den! :p

Men som sagt... Gårdagens röst på Q? Hur tänkte du där?

Att en ond som ser att Q är på väg att ryka passar på att lägga en tidig röst för att skaffa alibi.

Som sagt, det är min känsla och inget annat.
 
Om jag orkar nu så ska jag titta närmare på @Habina - jag har helt missat henne. Måste bara göra en @Klara

Jag har missat henne också. Hon verkar vara en korkad jäkel som tar ned eltråden varje höst för att markägaren skall kunna åka skoter. Fast han inte åker skoter. Sedan får hon trassla med tråden flera dagar när hon behöver hage igen. Dessutom väntar hon in i det längsta så gräset (läs: brännässlorna) skall vara så höga som möjligt.

Nejdå, jag är inte bitter. Jag har ingenting gott hemma. Var är @Paddington med dunderhåning så jag kan tröstäta? :arghh:
 
Cirkus hennes sätt att så lätt släppa kommentaren från SS gör mig tveksam. Känns inte som en god cirkus skulle släppa en sådan kommentar så lätt?

Menar du att jag och supersonic skulle vara ludna ihop? Och att jag försvarar henne därför?

Jag reagerade spontant på supersonics säkra kommentar - men helt ärligt - tror du inte att hennes lyakompisar hade skrikit livet ur sig om hon vore ond och gjort en sån blooper - och de hade chansat på att ändra innan någon såg?

Så jo, jag försvarar henne - men av helt andra skäl än vad du tycks tro.
 
Menar du att jag och supersonic skulle vara ludna ihop? Och att jag försvarar henne därför?

Jag reagerade spontant på supersonics säkra kommentar - men helt ärligt - tror du inte att hennes lyakompisar hade skrikit livet ur sig om hon vore ond och gjort en sån blooper - och de hade chansat på att ändra innan någon såg?

Så jo, jag försvarar henne - men av helt andra skäl än vad du tycks tro.

Jag vet inte om ni är i lyan ihop men det här var lite tankar som jag kände att jag behövde formulera.
 
Jag skall gå och tröstäta jordgubbar nu. Sedan tänkte jag ramla i säng så jag kan kliva upp tidigt och göra klart staketet. Inga mer kloka tankar från mig ikväll alltså.
 
Måste börja med att be om ursäkt. :( Trodde verkligen att jag skulle ha tid att leka när hästen ändå skulle vila den här veckan, men istället visade det sig att andra sommarhagens staket (eller snarare eltråd) var ett enda stort trassel, så jag har fått lägga sjukt mycket tid (hittills sex timmar) på att trassla upp det. :( Förhoppningsvis är det jobbet färdigt imorgon förmiddag.

Kvarvarande:

2. Mirtai. Här har jag missat totalt. Vad tycker/tänker Mirtai? Överlever jag natten måste jag kolla upp henne noggrannare.
3. cirkus. Tog ett tag innan jag förstod hennes tankegångar kring quarter4ever, men pga de (se ffa kring gårdagens lynch) vill jag ha henne något mer åt goda sidan.
5. Supersonic. Jag är kluven, men eftersom cirkus, som jag tror är god, håller henne god, så får jag väl ha henne som neutral. ;) Kompromiss tror jag det kallas...
6. TeamLundVer. Har jag varit ambivalent kring leken igenom och fortsätter vara det. Neutral.
7. Idahoe. Vet att jag höll med henne om någonting i början och fick en känsla av att hon var god, men nu börjar jag undra om jag gjort en liknande tabbe som i förra leken och lurats att tro att hon är god baserat på en lös tanke i början av leken. Måste absolut kollas upp imorgon!
10. LenaH. Magkänslan säger god, men jag kan inte hitta något konkret som stödjer det. Därför får hon vara neutral mot god tills jag har något vettigt att backa upp det med.
Utveckla gärna varför du är och fortsätter vara ambivalent kring mig.
 
Lite tankar från mig innan jag ska ramla i säng.

7 spelare kvar:
cirkus
supersonic
LenaH
Mirtai
TLV
Habina
Idahoe

Maximalt 3 onda kvar (annars hade onda redan vunnit), varav en självmordsbombare.
Ängel, siarlärling (som väl får fråga i natt igen?), spionlärling och 1-3 bybor (mest sannolikt 1-2, då det annars bara hade varit 2 onda från början).

Cirkus tillhör de där som kan lura upp mig på läktaren för att köpa korv, men jag tycker hon kommit med en hel del vettiga tankar och tror mig ha placerat in henne på ett bra sätt i pusslet. Har jag gjort det rätt så är hon troligtvis god.

SS blir lite godförklarad av cirkus, som tidigare varit misstänksam mot henne liksom jag själv. Kan cirkus ha förstått något jag missat? Kanske trots allt är åt det godare hållet, då många saker kan gå att förklara med att det är hennes första spel. Fortsätter dock hålla ögonen på henne :cautious:

LenaH har skrivit många inlägg, men känns ändå lite innehållslös. Jag saknar lite alla de där kloka tankarna som brukar komma ifrån henne :) Har senaste dygnet varit väldigt Q-fixerad (vilket vi är många som varit :) ) och inte skrivit så mycket annat. Skulle gärna se mer om hur hon tänker kring kvarvarande spelare. Neutral än så länge

Mirtai ligger långt ner i inläggsstatistiken. Hon uttrycker misstankar mot LenaH, cirkus och till viss del SS. Känner att det inte finns jättemycket att gå efter kring henne och håller inte riktigt med om det som finns, så får hålla ett öga även här i fortsättningen.

TLV känner jag är ännu en som jag behöver se mer ifrån, då hon just nu kan vara vilket som. (Det är nackdelen med att alla idag varit fokuserade på Q och huruvida det kunde blivit lottning osv - många har inte teoriat om något annat än just det och iom att Q var så klart misstänkt säger det ju inte mycket att nån teoriat mot henne... :banghead: ) Hoppas få det klarare imorgon, då det inte nu finns något som direkt får mig att hålla henne åt godare hållet.

Habina har väl kommit med mestadels vettiga tankar på sista tiden, trots att hon trasslat staket istället för att spela ulvspel O_o så jag tror hon får vara neutral med en aning mot god.

Luddiga tankar från en övertrött hjärna. Hoppas få reda ut en del personer närmre imorgon, annars har ni andra en uppgift :) Godnatt!
 
Åh shit alltså. Skulle precis posta inlägget när datorn stängde ner Chrome. Fick ett litet panikutbrott men världen bästa Buke hade såklart sparat mestadelen av inlägget. :bow:

1. Emtherlia bybo Röstade på BSF i DL 1. Röstade på Q4 i DL2.


2. Mirtai Diskuterar självmordsbombaren med Q4. Funderar över om den får ta med sig ngn även vid lynchning. Tycker LenaH är skum som inte röstade på Idahoe i DL1 trots att hon fann henne skummast. Jag ser inte att hon funderar över LenaH:s förklaring om att Idahoe redan hade två röster och att det kändes fel att rösta ut ngn på så lite misstanke som finns i DL1. @Mirtai jag skulle gärna vilja veta hur du fortsättningsvis tänker kring vad LenaH sade. Röstar på BSF i DL1 med motiveringen att hon hänger på teorin mot Idahoe väldigt snabbt. Röstar på Emtherlia i DL2 med motiveringen att hon försökte spä på misstankarna om mig. Röstade på Q4 i DL3.


3. cirkus Känner sig besvärad av rösterna på Idahoe. Är inne på Lobelias funderingar kring SS och Idahoe, alltså att Idahoe skulle vara ond för att två har röstat på henne? @cirkus jag känner att jag inte hänger med riktigt i resonemanget här och Lobelia blev tyvärr käk innan jag hann fråga henne så du kanske kan förklara? Röstar på Supersonic i DL1 då SS inte tar Idahoes förklaring i beaktande. Röstar på Emtherlia i DL2. Röstar på Q4 i DL3.

4. quarter4ever fårulv Röstade på TeamLundver i DL1. Röstade på Emtherlia i DL2.


5. Supersonic Funderar över Idahoes uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor. Uppfattar länge Q4 åt det godare hållet. Tycker att Idahoe beter sig ulvigt för att hon inte håller med om att jag är skum och att hon uppfattar Q4 som skum.

Tycker Idahoe ändå beter sig lite ulvigt ikväll, speciellt nu på slutet med att försvara TLV och sedan hakar på bl a LenaH att Q skulle vara ond. Känns lite som ett drev, när det är några stycken som satt stora frågetecken på TLV. Är så himla osäker ikväll och känner att jag inte kan prestera bättre (har dessutom haft en gnällig och klängig 1-åring på mig hela kvällen) så

supersonic röstar på Idahoe

och hoppas på att jag inte gör ett misstag...

@supersonic vill du utveckla hur du menar med nedanstående?
Rösten på TLV kan lika gärna varit på en kollega som på en god men att rösten trillade in sist av alla när Q visste utgången redan iom hon satt på doldisrösten är intressant.

Röstar på Idahoe i DL1. Röstar på Idahoe i DL2. Röstar på Q4 i DL3.


6. TeamLundVer Det är ju jag :) Röstade på Emtherlia i DL1. Röstade på Q4 i DL2. Röstade på Q4 i DL3.

7. Idahoe
Tycker Supersonic slänger iväg lite väl många misstankar DL1. Ifrågasätter Q4 en hel del redan innan DL2. Tycker Emtherlias resonemang angående BSF samt att jag pratat om bybor skaver. Röstar på Supersonic i DL1, Emtherlia i DL2 och Q4 i DL3.

8. Blacksmithfarm bybo Röstade på Idahoe i första DL

9. Lobelia bybo Röstade på TeamLundVer i DL1. Röstade på Q4 i DL2.

10. LenaH Tycker att Supersonics teori om Idahoe är riktigt bra för att vara dag 1. Håller inte med cirkus om att Supersonic sprider misstankar om henne och lägger sin röst i DL1 på cirkus med anledning av detta. Tycker Q4 beter sig skumt och röstar på Q4 i DL 2 samt Q4 igen i DL3.

11. Habina
Funderar lite över hur mycket info Siarlärlingen får. Funderar lite över de röster som kommit på Idahoe pga dennes uttalande. Ffa eftersom hon också tycker om att spela med många bybor. Röstar på BSF då hon tycker att hon hoppade på Supersonics teori lite väl lätt. Funderar efteråt på om även Supersonic kan vara god. Håller med Mirtai om Emtherlia och menar även på att Emtherlia försökte godförklara sig själv med matematik. Röstar på Emtherlia i DL2 och Q4 i DL3.

12. FiaM
bybo röstade på Mirtai i DL1.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp