Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Emtherlia - BSF, Q4
Mirtai - BSF, Emtherlia, Q4
Cirkus - Supersonic, Emtherlia, Q4
Q4
- TLV, Emtherlia
Supersonic - Idahoe, Idahoe, Q4
TLV - Emtherlia, Q4, Q4
Idahoe - Supersonic, Emtherlia, Q4
BSF - Idahoe
Lobelia - TLV, Q4
LenaH - Cirkus, Q4, Q4
Habina - BSF, Emtherlia, Q4
FiaM - Mirtai

Intressant att notera är att Mirtai och Habina har röstat precis likadant. Vilket även cirkus och Idahoe har gjort.
Inte för att jag vet om det betyder ngt men värt en notering iaf. :)
 
@TeamLundVer Jag tycker fortfarande det är skumt att inte vilja rösta ut den man tycker är mest misstänkt.

Visst kan man vilja undvika att rösta ut någon men hela leken går ju ut på att rösta på de man misstänker och att låta bli det blir skumt
 
@TeamLundVer Jag tycker fortfarande det är skumt att inte vilja rösta ut den man tycker är mest misstänkt.

Visst kan man vilja undvika att rösta ut någon men hela leken går ju ut på att rösta på de man misstänker och att låta bli det blir skumt
Sä här i efterhand så tror jag det var bra att jag inte la min röst på Idahoe för om jag pusslar rätt så lutar hon åt det goda hållet och vi har fortfarande skarpt läge.
Däremot så har jag en god för mycket i pusslet vilket får mig att hoppas att det bara var 3 ulvar från början.
 
Sä här i efterhand så tror jag det var bra att jag inte la min röst på Idahoe för om jag pusslar rätt så lutar hon åt det goda hållet och vi har fortfarande skarpt läge.
Däremot så har jag en god för mycket i pusslet vilket får mig att hoppas att det bara var 3 ulvar från början.

Med tanke på styrkeförhållandena mellan onda och goda specialroller hoppas jag verkligen på 3 ulvar
 
@TeamLundVer Jag tycker fortfarande det är skumt att inte vilja rösta ut den man tycker är mest misstänkt.

Visst kan man vilja undvika att rösta ut någon men hela leken går ju ut på att rösta på de man misstänker och att låta bli det blir skumt
Men det beror väl lite på när det sker. DL1 tycker ju inte jag att det är så skumt i alla fall.
 
Jag orkar inte riktigt göra en sammanställning av alla så här före DL men att jag håller TLV åt det goda hållet är väl ingen hemlighet, jag hade inte följt hennes jakt på Q4E om det inte var så. Jag tycker hon fick en tuff start där hon hamnade i försvarsläge väldigt tidigt men när hon fick tid att göra annat kom det intressanta tankar.

Cirkus gör mig nervös för jag vill att hon är god och hon hängde med i TLVs resonemang runt Q. Eller gjorde hon inte det? Hon la sin röst på Em i den lynchen och jag är heller inte riktigt klar över varför hon tycker SS är god.

Habina har inte skrivit något jag kan ta på alls. På ett eller annat sätt måste hon vara ond för annars vet jag inte vem som skulle vara det! :p
 
Sä här i efterhand så tror jag det var bra att jag inte la min röst på Idahoe för om jag pusslar rätt så lutar hon åt det goda hållet och vi har fortfarande skarpt läge.
Däremot så har jag en god för mycket i pusslet vilket får mig att hoppas att det bara var 3 ulvar från början.

Jag får också en god för mycket vilket gör mig superosäker på de goda jag har. Vem lurar brallan av mig liksom?
 
Mirtai och supersonic är jag tveksam över. En eller båda måste rimligtvis vara i lyan men jag vet inte vem.
 
Mirtai och supersonic är jag tveksam över. En eller båda måste rimligtvis vara i lyan men jag vet inte vem.
Det är svårt eftersom Supersonic är ny och då blir det så många faktorer man måste ha i åtanke gällande hennes spel.

Jag har däremot lutat Mirtai lite lätt åt det onda hållet för tillfället. Men det är ingen stark misstanke just nu.
 
Däremot så har jag en god för mycket i pusslet vilket får mig att hoppas att det bara var 3 ulvar från början.
Jag hade samma problem i natt när jag gick igenom leken, men jag kom fram till att det nog inte är helt otroligt att det bara fanns 3 ulvar från början efter följande resonemang:
I början av leken ojade sig många över att de goda hade få och relativt svaga specialroller medan de onda hade två specialroller som dessutom fanns i lyan. Jag tänker att det är mycket möjligt att Niyama eller Paddi (eller vem nu bollen bollade med (:rofl:)) rådde henne att ta med en färre ond än normalt, både för att jämna ut spelet och säkert också förvirra för oss alla som räknade med att det skulle vara en tredjedel "som vanligt".

Hoppas på det i alla fall, för annars har (minst) en av er lurat mig totalt...O_o
 
@TeamLundVer kommer med en ordentlig sammanställning av spelets gång samt frågar några spelare om förklaringar. bra jobbat :up:
MEN jag skulle gärna vilja höra lite av TLVs egna funderingar kring spelet/spelarna, inte bara ett "referat" som ju inte säger jättemycket om din eventuella godhet/ondhet :)
 
@TeamLundVer

Jag menar att eftersom Q var fårulven och därmed inte behövde räkna sin röst alls och dessutom röstade sist så hon visste hur utgången skulle bli, så kan rösten på dig ha varit antingen ett försök till ett alibi eller helt enkelt bara på en god. Eftersom vi inte visste så mycket i DL1 förutom att onda redan visste att BSF var god så är det svårt att säga om den fejkrösten har någon betydelse.
 
@TeamLundVer
Tanken som Lobelia hade var att det först kom två snabba röster på Idahoe, och om Idahoe är i lyan så ville lyan fixa en "runner-up" det blev BSF. Jag granskade rösterna på bsf och i det kom jag fram till att Emtherlia var den som var skummast - hon hade kunnnat vara ett alternativ som runner-up(första rösten efter de två på idahoe) och ett av skälen till varför jag röstade på Em. Med facit att Em också var god också så tror jag att hela tanken om bsf som runner-up kan skrotas.
 
@TeamLundVer
Tanken som Lobelia hade var att det först kom två snabba röster på Idahoe, och om Idahoe är i lyan så ville lyan fixa en "runner-up" det blev BSF. Jag granskade rösterna på bsf och i det kom jag fram till att Emtherlia var den som var skummast - hon hade kunnnat vara ett alternativ som runner-up(första rösten efter de två på idahoe) och ett av skälen till varför jag röstade på Em. Med facit att Em också var god också så tror jag att hela tanken om bsf som runner-up kan skrotas.


Fortsättning.

@LenaH - det är bra att få frågan en extra gång. Och när TLV frågade den där frågan så kom ett annat scenario mer i ljuset! (som att man behöver förklara en grej för att komma på något annat). Jo fram till den där frågan så tänkte jag att det nog var två goda som röstat på en ond Idahoe och lyan letade runner-up de hittade bsf (enligt Lobelias tanke) då skulle det göra supersonic som troligt god. Men extra varvet och ger ju att lyan kanske inte alls behövde leta runner-up varför tog de inte Emtherlia i så fall som redan hade en röst? Med detta sagt, supersonic kan mycket väl vara ond utifrån detta.
 
Och varför gick inte lyan in för att ta ut Idahoe i DL1 om Ida är god och hade två röster redan?
De hade ju med facit på hand kunnat lägga dolda rösten där och då hade det blivit lottning med bsf

Jag veeeeet inte!
 
Fortsättning.

@LenaH - det är bra att få frågan en extra gång. Och när TLV frågade den där frågan så kom ett annat scenario mer i ljuset! (som att man behöver förklara en grej för att komma på något annat). Jo fram till den där frågan så tänkte jag att det nog var två goda som röstat på en ond Idahoe och lyan letade runner-up de hittade bsf (enligt Lobelias tanke) då skulle det göra supersonic som troligt god. Men extra varvet och ger ju att lyan kanske inte alls behövde leta runner-up varför tog de inte Emtherlia i så fall som redan hade en röst? Med detta sagt, supersonic kan mycket väl vara ond utifrån detta.
Jag tvekar ju mellan dig och supersonic som god.
Mirtai (som kommer dragande med min DL1-röst ff och dessutom tycker att jag skaffar alibi två dagar i rad) måste helt enkelt vara ond.
Den andra är Habina (som iofs har tidsbrist men jag kan inte få in henne som god) är mina två potentiella ulvar just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp