Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En slump att LenaH och Supersonic båda riktar in sig på Habina i sina senaste inlägg?

Jag hoppas det, för jag blir sjukt nojjig nu. Inte kan väl bägge vara ulvar? :nailbiting: Jag vet att det inte finns mycket av mig i leken, men det har ju inte med min roll att göra, utan på mitt :devil: staket som nu äntligen är så pass klart att jag kan surfa en stund.
 
Jag har lite tidsbrist nu men jag undrar om det inte ändå är så att supersonic är ond.
Problemet är ju att det inte finns nån sia att lita sig till nu.....
Jag är rätt säker på var jag har LenaH - hon röstar på habina och supersonic tassar efter med vääääldigt liknande tankar. Jag är inte säker på Habina, men supersonic är baskemig skummare.Jag funderar på om hennes tassande efter LenaH är för att hon vill skaka av sig Lenas misstankar ( här är dom
Mirtai och supersonic är jag tveksam över. En eller båda måste rimligtvis vara i lyan men jag vet inte vem.

Jag tvekar ju mellan dig och supersonic som god.
Mirtai (som kommer dragande med min DL1-röst ff och dessutom tycker att jag skaffar alibi två dagar i rad) måste helt enkelt vara ond.
Den andra är Habina (som iofs har tidsbrist men jag kan inte få in henne som god) är mina två potentiella ulvar just nu.

Sambandet mellan Q och hennes kommentarer om Supersonic är intressanta.
Ja, det är ytterligare en indikation på att ss kan vara ond

En slump att LenaH och Supersonic båda riktar in sig på Habina i sina senaste inlägg?

Det tror inte jag. Jo, LenaH tror jag är genuin, men supersonic tror jag helt enkelt försöker skaka av sig misstankar genom att följa LenaH -


Så kommer min egen tanke varv2 om supersonic när TLV frågade mig.
Fortsättning.

@LenaH - det är bra att få frågan en extra gång. Och när TLV frågade den där frågan så kom ett annat scenario mer i ljuset! (som att man behöver förklara en grej för att komma på något annat). Jo fram till den där frågan så tänkte jag att det nog var två goda som röstat på en ond Idahoe och lyan letade runner-up de hittade bsf (enligt Lobelias tanke) då skulle det göra supersonic som troligt god. Men extra varvet och ger ju att lyan kanske inte alls behövde leta runner-up varför tog de inte Emtherlia i så fall som redan hade en röst? Med detta sagt, supersonic kan mycket väl vara ond utifrån detta.

Efter dagens inlägg och ffa hur LenaH resonerar runt Idahoe är jag också benägen att tro att Ida är god och det styrker min allra första teori(från DL1): att supersonic är ond - recycling: Idahoe fick röst på sig av goda bsf och en som jag tror ond supersonic (som planterade en bra teori, en god nappade, men sen nappade inga fler och då blev det ingen lynch av Idahoe)

En sak som talar till Habinas fördel jämfört med supersonic och att LenaH tycker att en så rutinerad spelare borde inte missat att TLV visste ngt om Q - även jag fattade alltför sent att TLV hade siat Q, jag trodde ju att Lobelia var spion och det var när hennes röst kom som poletten trillade ner och då hann jag inte göra en teori (tyckte dessutom att Em var lika skum så jag trodde ju en ond skulla ryka ändå), - nu var ju inte hon spion, men det trodde ju jag - fast det var ju rätt att Q var siad (kan jag sätta ett toalettbesök på).


cirkus röstar på supersonic
 
Senast ändrad:
@supersonic var jag misstänksam mot i början, sen blev hon lite godförklarad av cirkus, som också varit misstänksam mot henne. Jag tänkte då att cirkus nog visste något som inte jag visste, och att mina misstankar mot SS kunde bortförklaras med att hon är ny (vilket hon dock gjort själv väldigt många gånger... :cautious:) men cirkus har nu resonerat om och röstar på SS med en för mig fullt möjlig motivering. Jag är benägen att hålla med cirkus, efter hur snabbt SS hänger på andras teorier, exempelvis LenaHs mot Habina idag. Detta tippar över bägaren en aning för mig och får mig att fundera ett steg till...

@LenaH (som jag tror är mindre luden än SS) röstar på Habina (Med motivering jag inte helt håller med om), men sedan är SS väldigt snabb att haka på och börja jaga Habina hon med.

Dessutom, hur mycket SS blev försvarad och påhejad av Q sitter inte helt väl hos mig. Jag tror hon är luden. Ska försöka hålla ett öga på Buke under kvällen, men om inget annat kommer upp de närmsta timmarna så hamnar min röst där.

Idahoe röstar på supersonic
 
Röstlista Dag 4

12.33 LenaH röstar på Habina
17.01 cirkus röstar på supersonic
19.17 Idahoe röstar på supersonic


Habina: 1
supersonic: 2
 
Jag tänker när det potentiellt sätt kan vara jämnt antal onda/goda kvar så vore det bäst för goda att försöka samla sina röster. Men @LenaH motivering till rösten på Habina kan jag nog inte riktigt hålla med om, citat 1 håller inte mycket vikt då det är en möjlighet men inte säker, citat 2, well, jag hade inte heller fattat att TLV var siare, citat 3, jag reflekterade typ likadant över Lobelias uttalande.
Därmed inte sagt att jag är säker på att Habina är god, absolut inte! jag ser bara ingen större anledning till att misstänka henne just nu. Då är SS betydligt mer intressant och jag hoppas och tror att vi kan vinna mer på att få ut henne.
 
På vilket vis håller du mig åt onda hållet? För att jag haft tidsbrist? :confused: Jag är grymt osäker på dig, men tänkte att cirkus kanske kommit på något som gör att du måste vara god. Men kanske är cirkus helt fel ute och du är ond?

Nämner inget om tidsbrist, den läxan lärde jag innan DL1 :p Det där är helt och hållet dina egna ord. I början visste jag inte vad jag skulle tro men tycker inte du tillfört något med dina teorier utan håller de flesta neutrala eller vill titta mer på folk och läsa in dig. Precis som Q gjorde.


Jag förstår inte ovanstående citat, kan du förtydliga vad du egentligen menar? Är det ett referat av vad som hände? :confused:

Inser att det är lite klumpigt skrivet, sitter nästan bara med mobilen, men vad jag menade var att eftersom Q var illa ute det kom två röster på henne så var ju de andra i lyan tvungna att väga upp detta (genom att rösta på Em) för att kunna rädda Q istället för att ligga lågt och kanske rösta på någon annan. Jag är ganska säker på att alla ulvar röstade på Em den lynchen men jag har ju såklart inga bevis för det. Sen blev det lite snabbt där att jag skrev att offra Q ser jag, det var ju inte förrän nästa DL, men nog måste väl lyan snackat ihop sig även om det?

Resterande saker du sammanfattat om mig:

Nä, jag tyckte det var skönt med bybor eftersom vi nyligen haft en sådan lek, det blev MYCKET roligare att leka med mindre specialinformation. Jag tycker så oavsett vilken sida jag spelar på.

Jag var inte säker på att quarter4ever var ulv eftersom jag inte var siarlärling i den här leken. Jag skriver ytterst sällan att jag är helt säker, se gärna diskussionen jag hade med Blacksmithfarm om vad bybor kan och inte kan "veta". Jag röstade på quarter4ever eftersom hon, mycket riktigt, var den jag var mest misstänksam emot.

Att kalla min kommentar om ditt självsäkra uttalande om fyra ulvar för påhopp tycker jag är lite väl magstarkt. Jag blev nojjig att du visste något = att du satt i lyan. Men jag har det endast som en notering, större än så var det inte för mig. Att du kallar det påhopp gör mig dock mer misstänksam, varför så kraftiga ord? O_o

Det kändes lite som ett påhopp "titta hon skrev exakt antal ulvar - hon är i lyan!" Men visst kan jag förstå att det kändes lite underligt eftersom det gått en tid sen det drogs upp sist och det är kanske lätt att glömma sådant när man är lite rädd att bli outad? Och försöka hitta onda?

Jag är misstänksam mot både Mirtai och Habina och var det länge även mot Idahoe men eftersom LenaH uppfattar henne som god så har jag fått ge lite avkall på de tankarna. Hade egentligen velat rösta på Mirtai men vill hålla rösterna samlade så

supersonic röstar på Habina

Kommer inte kunna vara online förrän senare ikväll - Malmö spelar Champions ikväll!
 
Röstlista Dag 4

12.33 LenaH röstar på Habina
17.01 cirkus röstar på supersonic
19.17 Idahoe röstar på supersonic
19.29 supersonic röstar på Habina

Habina: 2
supersonic: 2
 
Hemma efter 8 timmar i bil till och från klinik. Lätt mör men ska försöka samla tankarna!

Som jag skrivit innan finns det mycket som talar för att superspnic är ond.

Dels hur Q försökte skydda henne/hjälpa henne och vi vet ju att Q var ond.

Sedan tycker jag att hennes teori runt mig idag är så väldigt svag! Den bygger dels på felaktigheter (att jag tyckte LenaHs teori var skum när det faktiskt var när hon röstade som jag reagerade på) och så känns den väldigt mycket som en efterhärmning av vad Lena H skrev.

Mirtai röstar på Supersonic
 
@cirkus om nu LenaH är god, vem är den andra onda?

Om SS är ond som jag tror så borde det göra Habina god, eller hur? Det lämnar väl dig, LenaH och Idahoe utöver mig om jag inte missat någon.
 
DL 4
12:33 LenaH röstar på Habina
17:01 cirkus röstar på supersonic
19:17 Idahoe röstar på supersonic
19:29 supersonic röstar på Habina
20:09 Mirtai röstar på supersonic

Habina: 2
supersonic: 3
 
Nämner inget om tidsbrist, den läxan lärde jag innan DL1 :p Det där är helt och hållet dina egna ord. I början visste jag inte vad jag skulle tro men tycker inte du tillfört något med dina teorier utan håller de flesta neutrala eller vill titta mer på folk och läsa in dig. Precis som Q gjorde.




Inser att det är lite klumpigt skrivet, sitter nästan bara med mobilen, men vad jag menade var att eftersom Q var illa ute det kom två röster på henne så var ju de andra i lyan tvungna att väga upp detta (genom att rösta på Em) för att kunna rädda Q istället för att ligga lågt och kanske rösta på någon annan. Jag är ganska säker på att alla ulvar röstade på Em den lynchen men jag har ju såklart inga bevis för det. Sen blev det lite snabbt där att jag skrev att offra Q ser jag, det var ju inte förrän nästa DL, men nog måste väl lyan snackat ihop sig även om det?



Det kändes lite som ett påhopp "titta hon skrev exakt antal ulvar - hon är i lyan!" Men visst kan jag förstå att det kändes lite underligt eftersom det gått en tid sen det drogs upp sist och det är kanske lätt att glömma sådant när man är lite rädd att bli outad? Och försöka hitta onda?

Jag är misstänksam mot både Mirtai och Habina och var det länge även mot Idahoe men eftersom LenaH uppfattar henne som god så har jag fått ge lite avkall på de tankarna. Hade egentligen velat rösta på Mirtai men vill hålla rösterna samlade så

supersonic röstar på Habina

Kommer inte kunna vara online förrän senare ikväll - Malmö spelar Champions ikväll!

Fast åååh! :banghead:

Mina teorier och att jag håller de flesta neutrala beror ju just på tidsbrist! Jag har ju inte haft möjlighet att läsa igenom extra, kolla upp saker jag reagerat på tidigare etc.

Jag vet inte hur lyan resonerat kring de två lyncherna där quarter4ever fick röster, men visst kan man anta att de pratade ihop sig eftersom alla utom quarter4ever röstade på henne. Men du skriver som om du vet, alltså som om du sitter i lyan. Vilket fick mig att haja till och ifrågasätta. Din förklaring förstår jag, men det låter återigen som om du var med i själva snacket. :cautious:

Sedan förstår jag inte det jag fetmarkerade (tog bort din fetmarkering av min röst) är du rädd för att bli outad? Hitta onda vill ju goda göra, så jag hänger inte med i hur man kan vara rädd för att bli outad samtidigt som man försöker hitta onda. :crazy:

Himla trist att du följer LenaH, eller så är det så enkelt att du är ulv och sett ett smidigt sätt att få ut nästa goda? :cautious:
 
Jag var tvungen att gå tillbaka i leken för att läsa mer om supersonic. Jag tyckte ju att hon var skum när hon lade fram teorin om ulvar som gillar bybor (Idahoe), men att blacksmithfarm var skummare som hakade på hennes teori och röstade först på Idahoe. Där gjorde jag helt klart misstaget och röstade på goda blacksmithfarm, men fastnade på något vis i att supersonic kanske också var god. Men det skulle ju vara perfekt för en ulv, lansera en teori, vänta tills en god nappar, sedan rösta som nummer två och hoppas på att fler följer med...

Hon funderar lite på om Idahoe och Cirkus kan ha snackat ihop sig om att rösta på henne, dvs att de är i lyan ihop. Jag vill gärna ha det noterat i även det här inlägget OM det skulle visa sig att jag har fel om supersonic och hon är god. Då skulle hon kunna ha en poäng i sin tanke, även om jag har svårt att se två ulvar snacka ihop sig om något i DL1 (se http://www.bukefalos.com/threads/bollens-forsta-ulvlek.1320788/page-14#post-17063885 )

Det gör också att jag vill hålla Idahoe lite mer åt goda hållet, jag kan inte se supersonic och Idahoe i lyan ihop.

Cirkus tror jag också är god, baserat på framförallt hennes beteende kring lynchen av Emtherlia vs quarter4ever. Jag vacklade en del kring supersonic men kände mig trygg i att cirkus borde veta något jag inte vet. Men nu när cirkus ändrat sig och även idahoe (som jag tror är god pga att jag tror supersonic är ond) röstat på supersonic, så kan jag lika gärna rösta nu.

Habina röstar på supersonic
 
DL 4
12:33 LenaH röstar på Habina
17:01 cirkus röstar på supersonic
19:17 Idahoe röstar på supersonic
19:29 supersonic röstar på Habina
20:09 Mirtai röstar på supersonic
20:49 Habina röstar på supersonic


supersonic: 4
Habina: 2
 
Fast åååh! :banghead:

Mina teorier och att jag håller de flesta neutrala beror ju just på tidsbrist! Jag har ju inte haft möjlighet att läsa igenom extra, kolla upp saker jag reagerat på tidigare etc.

Jag vet inte hur lyan resonerat kring de två lyncherna där quarter4ever fick röster, men visst kan man anta att de pratade ihop sig eftersom alla utom quarter4ever röstade på henne. Men du skriver som om du vet, alltså som om du sitter i lyan. Vilket fick mig att haja till och ifrågasätta. Din förklaring förstår jag, men det låter återigen som om du var med i själva snacket. :cautious:

Sedan förstår jag inte det jag fetmarkerade (tog bort din fetmarkering av min röst) är du rädd för att bli outad? Hitta onda vill ju goda göra, så jag hänger inte med i hur man kan vara rädd för att bli outad samtidigt som man försöker hitta onda. :crazy:

Himla trist att du följer LenaH, eller så är det så enkelt att du är ulv och sett ett smidigt sätt att få ut nästa goda? :cautious:

Det är så det heter ja... Snarare ovilja att visa att man är ond. Jag har inte varit med i nåt snack, jag teorier bara. Jag är inte ett dugg rädd för att bli outad, men även onda vill ju hitta "onda" för att slippa dra till sig misstankar eller hur?

Att jag råkar följa Lenas linje är kanske för att vi reagerat på samma saker, inte för att jag vill dölja mig?
 
Det är så det heter ja... Snarare ovilja att visa att man är ond. Jag har inte varit med i nåt snack, jag teorier bara. Jag är inte ett dugg rädd för att bli outad, men även onda vill ju hitta "onda" för att slippa dra till sig misstankar eller hur?

Att jag råkar följa Lenas linje är kanske för att vi reagerat på samma saker, inte för att jag vill dölja mig?

Fast du tyckte det var skumt igår när jag röstade med samma teori som Lena. Hur ska du ha det?
 
Hemma efter 8 timmar i bil till och från klinik. Lätt mör men ska försöka samla tankarna!

Som jag skrivit innan finns det mycket som talar för att superspnic är ond.

Dels hur Q försökte skydda henne/hjälpa henne och vi vet ju att Q var ond.

Sedan tycker jag att hennes teori runt mig idag är så väldigt svag! Den bygger dels på felaktigheter (att jag tyckte LenaHs teori var skum när det faktiskt var när hon röstade som jag reagerade på) och så känns den väldigt mycket som en efterhärmning av vad Lena H skrev.

Mirtai röstar på Supersonic

Fortfarande fel från Mirtais sida - jag har aldrig skrivit att du tyckte teorin var skum, det var Lena!

Se citat:

Använder sig av Lenas teori i DL3 men tycker ändå Lena är misstänkt :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp