Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har slitit med mitt jäkla stängsel sedan jag kom hem från jobbet till nu. :( Skall läsa igenom vad som hänt och försöka komma med några vettiga tankar innan DL.
 
Vi fick självaste fårulven! Hoppas på att ängeln lyckas skydda nån god från att bli käk inatt också!
Då finns det ingen dold röst nästa lynch :D
 
Sorry Habina vi körde tidigare uppdatering iom alla hade röstat

Var inte mycket mer som skrivits. ;) Men skönt att quarter4ever var ond, blev lite nojjig där när hon röstade på LenaH och verkade kämpa för att inte bli lynchad. Men det var bara lur från hennes sida. :cautious:

Lite reagerar jag ändå på supersonics kommentar om fyra ulvar, nu är hon ny, men ändå. Hur kan hon veta antalet? O_o Hon skyller på 1/3-regeln, men det känns som en efterhandskonstruktion. :cautious:
 
Var inte mycket mer som skrivits. ;) Men skönt att quarter4ever var ond, blev lite nojjig där när hon röstade på LenaH och verkade kämpa för att inte bli lynchad. Men det var bara lur från hennes sida. :cautious:

Lite reagerar jag ändå på supersonics kommentar om fyra ulvar, nu är hon ny, men ändå. Hur kan hon veta antalet? O_o Hon skyller på 1/3-regeln, men det känns som en efterhandskonstruktion. :cautious:

Nja, jag tror nog att hon mest blev lite "carried away" även om jag också reagerade först.
Det har ju pratats om 4 ulvar ganska länge
 
@Habina jag vet inget alls, men utgår från fyra hellre än tre. Och fem är det ju inte för då hade vi förlorat redan efter käket i förmiddags.

Nä, jag tror på totalt tre eller fyra, men jag jobbar alltid enligt devisen "en ulv i taget" och så märker man när leken är slut. ;) Men du lät så säker så jag tänkte att du försade dig...
 
Förvisso. Men jag är så jäkla nojjig nu så jag vill ändå ha det noterat. :nailbiting:

ha ha, du är typ nummer 3 på bollen ;)
Nej, jag tror inte att det är att leta ulv på rätt ställe att titta på @supersonic
jag var ju rätt skeptiskt till henne i DL1 men efter det är jag snarare säker på att hon inte är ond.

jag ville dock ha en liten förklaring till kommentaren och jag köper verkligen den hon gav - inte minst i ljuset av att typ alla pratat om 4 ulvar (och 5 ulvar så hade ju leken varit slut).

Det kan det ju fortfarande varit 4 från början och uppenbarligen så bestämde sig lyan för att de hade råd att offra fårulven hellre än chansa på lottning och outning av hela lyan (om lotten fallit till deras nackdel) som det blivit iom att Q visade sig vara fårulven.
 
Senast ändrad:
Måste börja med att be om ursäkt. :( Trodde verkligen att jag skulle ha tid att leka när hästen ändå skulle vila den här veckan, men istället visade det sig att andra sommarhagens staket (eller snarare eltråd) var ett enda stort trassel, så jag har fått lägga sjukt mycket tid (hittills sex timmar) på att trassla upp det. :( Förhoppningsvis är det jobbet färdigt imorgon förmiddag.

Kvarvarande:

2. Mirtai. Här har jag missat totalt. Vad tycker/tänker Mirtai? Överlever jag natten måste jag kolla upp henne noggrannare.
3. cirkus. Tog ett tag innan jag förstod hennes tankegångar kring quarter4ever, men pga de (se ffa kring gårdagens lynch) vill jag ha henne något mer åt goda sidan.
5. Supersonic. Jag är kluven, men eftersom cirkus, som jag tror är god, håller henne god, så får jag väl ha henne som neutral. ;) Kompromiss tror jag det kallas...
6. TeamLundVer. Har jag varit ambivalent kring leken igenom och fortsätter vara det. Neutral.
7. Idahoe. Vet att jag höll med henne om någonting i början och fick en känsla av att hon var god, men nu börjar jag undra om jag gjort en liknande tabbe som i förra leken och lurats att tro att hon är god baserat på en lös tanke i början av leken. Måste absolut kollas upp imorgon!
10. LenaH. Magkänslan säger god, men jag kan inte hitta något konkret som stödjer det. Därför får hon vara neutral mot god tills jag har något vettigt att backa upp det med.
 
Q röstade på TLV, Em och LenaH. Säger kanske inte så mycket eftersom det var fejkröster. Em var ju god och förmodligen lades den dolda rösten på henne också eftersom hon åkte. Rösten på LenaH kändes som att den tillkom i panik och ett sista desperat försök att rädda sig själv. Rösten på TLV kan lika gärna varit på en kollega som på en god men att rösten trillade in sist av alla när Q visste utgången redan iom hon satt på doldisrösten är intressant.
 
Lite tankar från mig :)

LenaH är det något som skaver med. Dels att hon inte röstade på den hon tyckte var skummast i första lynchen. Även hennes andraröst idag på Q tycker jag känns typisk ond som försöker skaffa alibi.

Supersonic blev försvarad en del av Q. Funderar på om det var ett sätt att skydda en ond kollega eller om hon försökte få en god SS på sin sida. Även senaste kommentaren om lyan sticker ut och jag är inte beredd att släppa det så lätt som andra.

Cirkus hennes sätt att så lätt släppa kommentaren från SS gör mig tveksam. Känns inte som en god cirkus skulle släppa en sådan kommentar så lätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp