Ceta
Trådstartare
Ja, det tycker jagFråga! Är Jag är Malala tillräckligt rosa för att räknas till en rosa bok?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det tycker jagFråga! Är Jag är Malala tillräckligt rosa för att räknas till en rosa bok?
Kryss på bok med omslag som är värt att sätta på väggen! Alltså jag gjorde en efterlysningstråd om den här boken för ett par år sedan, jag mindes bara att det var den vackraste bok jag sett på länge och att jag ville läsa den bara därför När jag fick reda på att det var Hanna Hellquists En tryckare på Blue Moon Bar som var det finaste jag sett blev förväntan desto större, jag älskar hennes texter.
Efter ha läst lite sporadiskt i den under åren som gått, samt tvångsmatat sambon med mina favoritkrönikor, så kändes det lockande att läsa alla 751 sidor från början till slut. Det är en ständig balansgång mellan skratt, gråt, hopp och ilska och jag tycker hemskt mycket om det personliga språket, det är så distinkt att jag tror mig känna igen en av hennes texter var som helst. Och boken är ju fantastiskt vacker!
Jag läste en amerikansk bok för länge sedan, minns inte namnet, där de åkte till Sverige. De skulle till Öland, så självklart tog de första bästa taxi från flygplatsen i Stockholm utan problem.Jag kryssar Read on Location med 13 little blue envelopes av Maureen Johnson. Den stod med på en lista över böcker som utspelar sig i Köpenhamn, där jag råkade befinna mig på konferens förra veckan. Och jadå, ett par kapitel utspelade sig där - dock var det slarvigt researchat av författaren, som jag skrev i boktråden, då huvudpersonen såg midnattssol i Köpenhamn och färjan från Tyskland till Rödby tog fyra-fem minuter. Men helt okej bok annars, den var rätt gullig.
Åh, den vill jag läsa snart. Har knappt haft någon relation till Hellquist förut, förutom att jag har läst något enstaka här och där, men nu har jag sett henne i Alla mot alla i några veckor och är lite förälskad tror jag.
Ja, gör det! Den är så läsvärd, rekommenderar den till typ alla jag känner. Eller ja, jag rekommenderar Hellquist till alla jag känner Bokens omfång är ju något avskräckande för många.
Jag planerar att läsa någon av nedanstående för att kunna kryssa den rutan, vet inte om det kan vara något för dig också?Här är en småtråkig cyperbunkbok från 80-talet (hon debuterade dock)
Visa bifogad fil 27539
Rosa bok verkar ursvårt.
Hmm de verkar väldigt uhm psykologiska tack för förslag.Jag planerar att läsa någon av nedanstående för att kunna kryssa den rutan, vet inte om det kan vara något för dig också?
https://www.goodreads.com/book/show/34927828-the-great-alone
https://www.goodreads.com/book/show/34374628-next-year-in-havana
Hmm de verkar väldigt uhm psykologiska tack för förslag.
Jag funderade på att läsa den, men den lät typ ordagrant som Kvinnan på tåget förutom agorafobin då. Har du läst den?Jag kryssar ”En bok som kommer på bio under 2019” med The woman in the window av A.J. Finn.
Apropå diskussionen ovan så beskrivs den som en psykologisk thriller Huvudpersonen är en kvinna som på grund av svår agorafobi inte lämnat sitt hus på tio månader. Hon sitter och tittar på sina grannar i huset på andra sidan, dricker stora mängder alkohol och självmedicinerar.
En dag bevittnar hon något hemskt i ett av grannhusen. Problemet är bara att ingen tror henne, och frågan är om hon ens kan tro på sig själv?
Jag gillade den, lite långsam i början men man vill verkligen veta vad som egentligen hände. Både vad som hände eller inte hände i grannhuset, och vad som utlöste hennes fobi för att gå ut ur huset. Thriller är kanske lite att ta i, jag som är lättskrämd tyckte inte den car läskig eller obehaglig en enda sekund, däremot mysterisk och med en del anspänning.