Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Klara jag tror att du har snyggast kryssade brickan
Åh, ja! Jag har så många varma minnen av den boken, trots att den handlar om något så hemskt.Dags för lite andra världskriget. Tatueraren i Auschwitz av Heather Morris. Så. Himla. Bra. Att något så fruktansvärt kan beskrivas så vackert är ofattbart.
En bok ut jagperspektiv, the Bell Jar av Sylvia Plath. Handlar om en ung kvinna som efter ett våldtäktsförsök slungas ner i en djup depression. Sylvia Plaths språk är helt fantastiskt, det är vackert, poetiskt och gripande, så synd att hon aldrig skrev fler romaner. Jag gillade den här jättemycket, men jag som är lätt-triggad tyckte den var stundtals jobbig att ta sig igenom, främst skildringarna av våldtäktsförsöket och tillvaron på mentalsjukhus var jobbiga att läsa, och jag behövde ta flera pauser och varva den med annan litteratur. Känner att jag har massa mer jag vill säga om den, men jag har mensvärk och kan inte tänka. Nöjer mig med att rekommendera den (och hennes poesi!) varmt.
Ja, läs den!Och nu har jag en bok för rutan "...mer än två år ". Läste en diktsamling av Ted Hughes (Plaths make) "Birthday Letters" för ungefär 20 år sedan och ville läsa "The Bell Jar" men sedan blev det liksom aldrig av...